Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli työtarjous työkkäristä, työ jota en halua

Vierailija
14.01.2015 |

Millainen hakemus kannattaa tehdä, jotta ei tule haatiskutsua?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:34"]

Hae kunnolla ja käy haastattelussa JOS kutsu tulee.

[/quote]

Ja haastattelussa on helppo antaa rivienvälissä kuva että ei oikein nappaa.

Toisaalta, jos työ on sellainen, että oikeasti haluasisit sitä myöhemmin tehdä, niin hoidat haastattelun asiallisesti ja sanot että olet valmis aloittamaan vaikka puolen vuoden kuluttua ja jos heillä on silloin tarve, niin olet ilomielin käytettävissä myöhemmin.

[/quote]

Miksi vaivautua edes haastatteluun asti kun ei koko työ kiinnosta. Fiksu laatii sellaisen hakemuksen joka menee suoraan roskakoriin. Tuonnekin hakee varmasti monta tuhatta hakijaa, paskatuuri jos joutuu haastatteluun. Siinä vaiheessa kannattaa laittaa lotto vetämään.

Vierailija
22/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitä tuolla toisessa ketjussa puhuttiinkaan työttömyydestä? Tässä siis taas yksi työtön, joka ei edes halua mennä töihin. Ja tällaisille lusmuille pitäisi vielä maksaa tukia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä huono hakemus! Kun haet oikeasti töitä, voi siellä vastassa olla juuri se henkilö, joka muistaa edellisen surkean hakemuksesi ja teilaa näin mahdollisuutesi unelmapaikkaan.

Miksi et voisi hakea tosissasi? Tai jos et halua hakea, ilmoita päättäneesi työnhaku.

Vierailija
24/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi pieni lapsi on hyvä työpaikansaanninehkäisykeino. Ei saa töitä vaikka haluais :D Mulla vähän sama kuin ap:llä, mutta haluaisin tehdä pari vuoroa viikossa. Ei tosin taloudellisesti kannattaisi, kun ansiosidonnainen on niin hyvä, mutta mielenvirkistykseksi.

Vierailija
25/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin korostin juuri niitä osaamisalueitani, joilla ei ole ko. työssä mitään merkitystä ja saattavat olla jopa haitaksi. Siis jos haluat työskennellä lasten kanssa, mutta et vanhusten, korostat osaamistasi lasten parissa työskentelystä ja toteat, että vanhusten maailma on sinulle vieras, tai toisin päin. Minä jouduin hakemaan työtä, jossa pitäisi olla lasten parissa, mutta en ole koskaan ollut missään tekemisissä lasten kanssa, niinpä korostin osaamistani vanhusten ja kehitysvammaisten nuorten parissa. Ei kannata korostaa liikaa sitä, ettei ole kokemusta jossain asiassa, joka on erityisen tärkeä kyseisessä työssä. Minä laitoin ihan lyhyesti, että lasten parissa työskentelystä minulla ei ole kokemusta/osaamista.

Vierailija
26/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:48"]

Mitäs sitä tuolla toisessa ketjussa puhuttiinkaan työttömyydestä? Tässä siis taas yksi työtön, joka ei edes halua mennä töihin. Ja tällaisille lusmuille pitäisi vielä maksaa tukia!

[/quote]

Sinun mielestä on parempi palkata sellainen henkilö joka ei ole kiinnostunut koko työstä. Suomessa on useampi kuin kaksi työtöntä. AP on maksanut omat veronsa.

Vierailija
27/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko te-toimistolla aikaa ja resursseja ottaa yhteyttä työnantajiin ja kysellä työttömien lähettämistä hakemuksista?

Muutenkin ihmetyttää työtarjoukset, joskus te-toimisto katsoo minun olevan kokemukseni yms puolesta sopiva ko työhön vaikka koulutus ja työkokemus eivät täytä lähellekään paikan vaatimuksia. Nolottaa hakea niitä ja antaa idiootti kuva itsestään, ikäänkuin ei ymmärtäisi mitä haetaan.

Tai annetaan työtarjous jossa työtä on kahtena iltana viikossa 3 tuntia kerrallaan. En todellakaan kuvitellut että osa-aikatyö olisi 24 tuntia kuukaudessa vaan viikossa..

Vierailija
28/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmetteliöille tiedoksi, että kodinhoidontuki on niin pieni ettei yksinhuoltaja sillä voi elää eli pitäisi olla mies tienaamassa myös. Siksi meitä työttömiä ei-työtä-haluavia on.

Vierailija
29/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:53"]Siis onko te-toimistolla aikaa ja resursseja ottaa yhteyttä työnantajiin ja kysellä työttömien lähettämistä hakemuksista?

Muutenkin ihmetyttää työtarjoukset, joskus te-toimisto katsoo minun olevan kokemukseni yms puolesta sopiva ko työhön vaikka koulutus ja työkokemus eivät täytä lähellekään paikan vaatimuksia. Nolottaa hakea niitä ja antaa idiootti kuva itsestään, ikäänkuin ei ymmärtäisi mitä haetaan.

Tai annetaan työtarjous jossa työtä on kahtena iltana viikossa 3 tuntia kerrallaan. En todellakaan kuvitellut että osa-aikatyö olisi 24 tuntia kuukaudessa vaan viikossa..
[/quote]

Kyllä kysellään. Myös potkujen jälkeen työnantajalta selvitetään potkujen syytä sitä silmälläpitäen, että onko potkut hankittu karenssin välttämiseksi.

Vierailija
31/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siellä tiedoissa pitäisi olla rasti ruutuun, että "minulle saa lähettää työtarjouksia" ja "minulle ei saa lähettää työtarjouksia". Jos laittaa rastin tuohon ei-kohtaan, niin ei saa taloudellisia etuuksia.

Työkkärituet ei ole subjektiivisia oikeuskai.

Vierailija
32/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista lähettää viimeisenä päivänä, jos mahdollista juuri ennen puoltayötä. Hyvällä tuurilla siihen on jo palkattu joku.

Vierailija
33/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mua kyrpii ihmiset, jotka ei tahdo töihin vaan loisii vain kotona. Itse tekisin mitä hommaa vaan, mutta kun ei ole töitä ja ammatti on vasta toukokuun lopussa.

Vierailija
34/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:48"]

[/quote]

Sinun mielestä on parempi palkata sellainen henkilö joka ei ole kiinnostunut koko työstä. Suomessa on useampi kuin kaksi työtöntä. AP on maksanut omat veronsa.

[/quote]

Minä olen maksanut palkkatuloistani veroja jo hilkkua vaille 38 vuoden ajan, katson ansainneeni joka ikisen työttömyydestäni saamani korvauseuron. Moniko nykynuorista pääsee koskaan vastaavaan työuraan? Eipä monikaan. Minä olen nk. hankalasti työllistettävä, koska olen vajaakuntoinen.

Vierailija
36/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:54"]

Ja ihmetteliöille tiedoksi, että kodinhoidontuki on niin pieni ettei yksinhuoltaja sillä voi elää eli pitäisi olla mies tienaamassa myös. Siksi meitä työttömiä ei-työtä-haluavia on.

[/quote]

Oppikaa nyt jo viimeinkin, että se on kotihoidontuki.

Vierailija
38/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin halunnut pelkästään kotihoidontuella elellä. Mies painosti tähän ratkaisuun. Haluan kyllä töitä ja olen tehnyt tähän mennessä töitä koko aikuisikäni 18-30 opintojen ohella ja kaikki kesät. Mikään lusmu en ole. Mutta olen myös ollut päiväkodissa töissä ja nähnyt sen pienten lasten osaston. Ei ole kenellekään lapselle hyväksi alle 2v mennä hoitoon. Toisaalta jotenkin koen ansainneeni tämän ansiopäivärahan, olen sijaistanut yhtä naista jo kaksi vuotta, kun hän nosti yhteensä 6kk palkkaa äitiyslomallaan ja lomarahat päälle ja palasi töihin jatkamaan minun työni tulosten pohjalta. Minä jäin puille paljaille, kelan äippärahoille ja ilman työpaikkaa johon palata. Turhauttavaa se on tämäkin.

Ap

Vierailija
39/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/46 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:53"]

Siis onko te-toimistolla aikaa ja resursseja ottaa yhteyttä työnantajiin ja kysellä työttömien lähettämistä hakemuksista?

[/quote]Minullekin on tullut vastaava max kuusi tuntia viikossa. Hiukan pilkanteolta tuntuu, työnteosta olisi kai tarkoitus saada myös taloudellista hyötyä? Sopii ennemmin esim opiskelijalle kuin 45-vuotiaalle joka haluaa kokoaikatyötä - tai edes sen 25-30 tuntia viikossa :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi