Tuli työtarjous työkkäristä, työ jota en halua
Millainen hakemus kannattaa tehdä, jotta ei tule haatiskutsua?
Kommentit (46)
No kannattaako työttömänä alkaa kovin valikoivaksi? Haet ihan kunnolla sitä työtä ja jos sen saat, niin voit silti jatkaa uusien työpaikkailmoitusten seuraamista mieleisen paikan vapautumista ja saamista silmälläpitäen.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:27"]Laita vaikka että en ole sopiva hakemaanne työhön. Teen hakemuksen vain koska työkkäristä käskettiin.
[/quote]
Ilmottaako työnantaja työkkäriin saapuneista hakemuksista?
Lapseni on alle vuoden ja en halua laittaa hoitoon. Taloudellisista syistä nostan ansiopäivärahaa. Olen toivonut että voisin odottaa vielä puoli vuotta vähintään. Väärin, tiedän. Mutta kaikki tuntuu tätä tekevän?
Ap
Ei ne työkkäriin ilmoittele. Mikä se työ on. Jos sulla ei oo esim kauheesti työkokemusta niin sano se hakemuksessa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:27"]Laita vaikka että en ole sopiva hakemaanne työhön. Teen hakemuksen vain koska työkkäristä käskettiin. [/quote] Ilmottaako työnantaja työkkäriin saapuneista hakemuksista?
[/quote]Ka niillä joku kontrolli on, tai työnantajakin on saattanut saada TE-tstosta tiedon asiasta. Viimeistäänkin työkkäri voi tarkistaa oleko hakenut. Et varmaan ole ainoa joka sen tarjouksen on saanut.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:27"]Laita vaikka että en ole sopiva hakemaanne työhön. Teen hakemuksen vain koska työkkäristä käskettiin.
[/quote]
Ilmottaako työnantaja työkkäriin saapuneista hakemuksista?
[/quote]
Ei mutta työkäri voi kysellä työnantajalta. Jos hakemuksesta selviää ettet ole yrittänyt tosissasi niin se on ihan sama kuin ei hakemusta ollenkaan.
Kirjoita ihan normaali hakemus, sellainne tavallinen mutta ei mitenkään erikoinen. Jos sattuisi käymään että pääset haastatteluun niin sitten mokaat sen jotenkin, ettei sinua valita. Olin työtön 4kk ja sain sinä aikana 3 työtarjousta joihin hain tosissani mutta en yhteenkään päässyt haastatteluun (hakijoita noihin paikkoihin oli 45-250)
Kirjoita että sulla on pieni lapsi joka sairastelee paljon. Joten poissaoloja tulee varmasti. :-D ite laitoin kerran vaikka lapseni ei oo ikinä ollu kipee. Eipä tullu kutsua haastatteluun.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:31"]
Lapseni on alle vuoden ja en halua laittaa hoitoon. Taloudellisista syistä nostan ansiopäivärahaa. Olen toivonut että voisin odottaa vielä puoli vuotta vähintään. Väärin, tiedän. Mutta kaikki tuntuu tätä tekevän? Ap
[/quote]Tod.näk. sua ei edes palkata kun on noin pieni lapsi (sairaspoissaoloja). Ainahan voit jäädä kotihoidontuelle tilapäisesti jos ei muu auta.
Hae kunnolla ja käy haastattelussa JOS kutsu tulee.
Lause: olen yksivuotiaan lapsen äiti, tai "esikoiseni täytti juuri 1vuotta. takaa että puhelimesi ei pirahda sieltä suunnasta.
Muista myös kirjoittaa hakemus täyteen yhdyssanavirheitä ja muita "pieniä" kirjoitusvirheitä :)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:36"]Lause: olen yksivuotiaan lapsen äiti, tai "esikoiseni täytti juuri 1vuotta. takaa että puhelimesi ei pirahda sieltä suunnasta.
[/quote]
Näin teen. Ja paikka on oikeastikin sellainen joka ei kiinnosta eikä minulla ole aiheeseen liittyen kokemusta, uskon että jollain muulla hakijalla on.
Aiheen vierestä, kuinka moni pienen lapsen äiti tunnustaa menetelleensä näin? Itse en ole kuullut kenenkään ei-vakituista työtä omaavan olevan kotihoidontuella pelkästään.
Ap
Hae kunnolla, mutta muotoile se sillein ettet varmasti pääse jatkoon. Niin minä teen kun työ ei kiinnostaa. Työkkäri ei voi sanoa mitään kun hain virallisesti.
Olen erittäin kiinnostunut työpaikastanne. Haluasisin tutustua työpaikkaruokalaanne tarkemmin. Käyn myös ahkerasti työpaikkanne kuntosalilla. Toivottavasti valitsette minut!
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:34"]
Hae kunnolla ja käy haastattelussa JOS kutsu tulee.
[/quote]
Ja haastattelussa on helppo antaa rivienvälissä kuva että ei oikein nappaa.
Toisaalta, jos työ on sellainen, että oikeasti haluasisit sitä myöhemmin tehdä, niin hoidat haastattelun asiallisesti ja sanot että olet valmis aloittamaan vaikka puolen vuoden kuluttua ja jos heillä on silloin tarve, niin olet ilomielin käytettävissä myöhemmin.
Laita ihan normaali hakemus, mutta semmoinen huono. Yritä ajatella niin kuin olisit 16-vuotias kesätyönhakija ja tee sillä fiiliksellä. Pari kirjoitusvirhettä, älä mainitse oikeastaan mitään taitoja mitä sulla on, laita vaan perus liipalaapat että oot sosiaalinen ja nopea oppimaan ja tarkka ja näitä yleisiä...
mainitse, että olet äiti, mutta älä tuputa sitä lasta siinä mitenkään. Teet vaan tosi geneerisen hakemuksen ilman mitään persoonaa. Mainitse työkokemuksesta mutta älä mitään työtehtäviä tai miten se mahdollisesti auttaisi työssä. Laitat vaan, että koska olit viisi vuotta mäkkärissä, olet oppinut arvokkaita työelämän taitoja.
työkkärissä jos saavat tietää miten huonon hakemuksen oot tehnyt, ne lähettää sut johonkin kurssille opettelemaan hakemuksia, mutta jos ne saa tietää että oot laittanut sairaasta lapsesta jotain niin...
Pyydät tarpeeksi reilua palkkaa. Kerrot tietysti että pieni lapsi ja seuraava suunnitteilla. Jos haastatteluun asti menee silti niin ei kannata enään kieltäytyä.
Haet ihan normaalisti ja kuin olisit tosissasi. Jos sinulla on työhön liittyvää erityisosaamista unohdat mainita sen. Kirjoita pliisu hakemus, mainitse 1-vuotias lapsi. Jos pääset haastatteluun asti, niin lipsauta että perheenlisäystä olisi mukava saada pian lisääkin, niin ihania nuo lapset...vaikka väsyttääkin kun on joutunut valvomaan korvatulehdusten takia viime aikoina aika paljon.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:36"]Lause: olen yksivuotiaan lapsen äiti, tai "esikoiseni täytti juuri 1vuotta. takaa että puhelimesi ei pirahda sieltä suunnasta.
[/quote]
Näin teen. Ja paikka on oikeastikin sellainen joka ei kiinnosta eikä minulla ole aiheeseen liittyen kokemusta, uskon että jollain muulla hakijalla on.
Aiheen vierestä, kuinka moni pienen lapsen äiti tunnustaa menetelleensä näin? Itse en ole kuullut kenenkään ei-vakituista työtä omaavan olevan kotihoidontuella pelkästään.
Ap
[/quote]
Kyllä mä vaan olin ihan rehellisellä kotihoidontuella. Syynä esim. Juuri tuollaisen ihme kikkailun välttäminen ja se, että olen mieluummin ylpeä kotiäiti kuin vähän reppana työtön.
Laita vaikka että en ole sopiva hakemaanne työhön. Teen hakemuksen vain koska työkkäristä käskettiin.