Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks ei sais kysyä kaupassa lapsilta, mitä syötäis?

Vierailija
14.01.2015 |

Mä kysyn ehkä noin 10 päivänä kuussa toiveita ja ehdotuksia, saman illan ruoalle. Sitten katsotaan, onko aineksia ja minä tietysti diktatuurimaisesti päätän sen aterian. Yleensä lapset pyytää lihapullia, nakkikeittoa, lihaa ja perunaa, kalaa tai jotain aika helposti toteutettavissa olevaa.

Aniharvoin lapset pyytää mäkkärille ja _yhden_ kerran olen suostunut. Pari kertaa ovat halunneet syömään ravintolaan sushia ja kerran pastaa, kerran pizzaa. Ne on toteutettukin, jos kaikilla nälkä, eikä jääkaapissa vanhaksi menevää ruokaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11v lapsi päättää mitä ostetaan, silloin kun hän tekee ruuan. Se päättää joka kokkaa.

Vierailija
22/23 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös ihmeissäni kun kuulin päiväkodin työntekijältä kuinka lapsilta kysytään nykyään sitäkin että mitä syödään...?!

Niinkuin se tarkoittaisi sitä että lapsi oikeasti tekisi suuret päätökset perheessä jos lämpimikseen kaupassa juttelee taaperolleen että mitä syötäis tai jos vaikka joskus suostuisikin lapsen ehdotukseen. Se että antaa lapsen osallistua arkeen on erittäin kasvattavaa ja koskaan en ole lapsiani nähnyt ylpeämpinä kuin aikuista auttaessa.. pyykkiä ripustaessa yms. Lapsen täytyy saada kokea olevansa hyödykäs ja tärkeä osa ryhmää. Ihan älytöntä että jotkut varhaiskasvattajat luulevat tästä kysymyksestä päätellen että meidän lapsi päättää perheessä kaiken ja että lapselle annetaan liikaa vastuuta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä, kunhan ei kumarrellen kysellä että entäs tätä tota vai tuota :D pliiiis sano, mä teen IHANMITÄVAANKUNHANSYÖT

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän