Tarvitseeko lapsi sisaruksen?
Olen puolivuotiaan lapsen äiti. Minulle on aina ollut jotenkin itsestäänselvyys, että hankimme mieheni kanssa ainakin kaksi lasta, muutaman vuoden ikäerolla, jotta heistä olisi seuraa toisilleen. Minulla on sisaruksia, ja heistä on ollut paljon seuraa ja apua niin aikuisiällä, kuin lapsuudessa. Nyt olen vain alkanut miettiä, että haluanko toista lasta. Olen käynyt lapsen kanssa kerhoissa ja kahviloissa, ja kaikki kahden lapsen äidit ovat niin hermoraunioita. Vanhempi viilettää tollon koppina ympäriinsä ja äiti karjuu naama sinisenä perään, samalla imettäen vauvaa. Minä en tahdo sellaista! Onko kahden pienen kanssa elo hankalaa? Muuttuuko siinä äiti väkisin huutavaksi homssuiseksi hermoraunioksi? Tarvitseeko lapsi sisaruksia?
Kommentit (24)
Kyllä tarvitsee. Perheen ainoan lapsen tunnistaa ainoaksi lapseksi vielä aikuisuudessakin, eikä todellakaan mitenkään positiivisessa mielessä.
Well, of course only one child is enough for some. On the other hand, your child can wish for a sibling, which they never had.
Ei kannata kysyä keskustelupalstalta mitään, vaan kannattaa pikemmiten jutella asiasta kumppanin kanssa.
HEI ARVOISRAT PROVO-IHMISET!!! VOSITETEKO TE KATSOA VILLI TULEVAISUUS LAPSELLE KANSSA?