Mitä valmistit lounaaksi ja mitä on tulossa päivälliseksi?
Jotain tukevaa. Esim. pihvi. Sitten päivälliseksi keittoa tai laatikkoa.
Kommentit (38)
Ilman kahvia en herää aamulla. Hapankorppu jossa päällä kinkkua ja juustoa. Tuoremehua. Lounaaksi pizzabuffetin antimia tai hampurilaisateria. Iltapäiväkahvit. Päivälliseksi tortilloja. Ei iltapaloja.
En ole syönyt lounasta. Jos jaksan, teen päivälliseksi sitruunakanaa, keitettyjä perunoita ja vihreitä papuja.
Hmm, brunssilla oli salaattia raejuustolla, kaksi ruisleipä viipaletta levitteellä ja juustolla sekä cashew pähkinöitä jokunen. Toki aamun ja päivän aikana juonut ehkä 4-5 kupillista kahvia jossa kauramaitoa. Taidan tehdä vielä päivälliseksi munakokkelia ja salaattia, sekä juoda lisää kahvia.
Yksi ateria päivässä, siis lämmin.
Tänään naudan ulkofilettä ja vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Teettekö aina kaksi ruokaa päivässä? Itse teen lounaaksi niin ison satsin ruokaa, että sitä riittää vielä illaksi ja itselleni vielä seuraavan päivän lounaaksi. Meillä syömässä 5 henkilöä.
Tänään keitin ison satsin riisiä ja broilerin sisäfilekastiketta paprikalla ja chilillä.
Jos päivälliseltä jää riittävästi ruokaa, syön loput seuraavana päivänä lounaaksi. Jos ei ole jäänyt, lounaaksi teen jotain nopeasti valmistuvaa (kuten tänään kinkkusalaatti).
En ole vielä syönyt tänään kunnon ateriaa, pelkästään raejuustoa. Kohta ajattelin tehdä tomaattikeiton ja siihen oheen sitten vähän lisää sitä raejuustoa. Harvemmin syön kahta lämmintä ateriaa päivässä. 😃
Halloumia uuniin vihannesten ja yrttien kera.
Vierailija kirjoitti:
Mitään lounasta ole tehny. Vastahan äsken söin aamupalan.
Kohta pitäs mennä suihkuun ja sit kauppaan ostamaan jotain aineksia seuraavien päivien ruokiin. Ei kiinnostais tippaakaan, mut kai se on pakko, kun lapsille on oltava jotain ruokaa.
Ei kiinnosta ollenkaan laitta ruokaa, vain pakosta lapsille. Mitä ihmettä?
Töissä join smoothien. Nyt lohkoperunat uunissa, paistan possun ulkofileepihvin, herkkusieniä ja sipulinen ruskeakastike.
Vierailija kirjoitti:
Teettekö aina kaksi ruokaa päivässä? Itse teen lounaaksi niin ison satsin ruokaa, että sitä riittää vielä illaksi ja itselleni vielä seuraavan päivän lounaaksi. Meillä syömässä 5 henkilöä.
Tänään keitin ison satsin riisiä ja broilerin sisäfilekastiketta paprikalla ja chilillä.
Teen aina kaksi eri ruokaa, en tykkää lämmityksistä poislukien joku lihakeitto , jonka maku paranee lämmittäessä
Lounaan korvasin voileivällä ja kahvilla.
Päivälliseksi paistoin makkaran paloja sekä pari kananmunaa.
Lounaaksi oli pekonimunakas, päivälliseksi tulee lohta ja vuohenjuustosalaatti.
Lounaaksi oli parsakaalia ja lohta ja päivälliseksi kasvissosekeittoa keitettyjen kananmunien kera.
Lounas: Tonnikala-perunasalaaattia
Päivällinen: Murskattuja perunoita voilla, kirjolohimedaljonkeja, kerma-sitruunakastike ja salaatti
Lounaalla salaatti fetaa proteiini lisänä ja päivällinen maksalaatikkoa ja lanttulaatikkoa. Helppo ruoka tänään.
Lounasksi söin vain itsetehdyn porkkanasämpylän voilla ja juustolla.
Päivälliseksi myskikurpitsakeittoa ja focacciaa
Minulla on korona eikä ruokahalua. Söin 1/4 sämpylän ja puolikkaan Vaasan ruispalaa, vasta klo 16. Päällä oli juustoa ja kalkkunaleikettä. Saa nähdä vieläkö illalla joku maistuu vai ei.
Sulatin lounaaksi pakkasesta itsetehtyä myskikurpitsakeittoa ja heitin sen päälle raejuustoa ja pekonia. Päivälliseksi keitän pussillisen pakastekasviksia (porkkana-kukkakaali-herne-vihreäpapu) ja paistan uunissa täysjyväkalafileen. Varmaan siihen kylkeen vähän raejuustoa ja mausteeksi kebabkastiketta.
Mulla on nyt tällainen vaihe - olen syönyt 3 viikkoa samalla lailla