Tamponi työntyy ulos kakatessa
Olen lapseton 23-vuotias nainen ja ongelmani on tamponin työntyminen ulos kakatessa. Aina kakalla käydessä pinnistelen kaikki mahdolliset tavarat ulos suolestani ja kun katson lopuksi pönttöön (tuotoksien väri pitää tarkistaa!) niin siellähän kelluu tamponi. En pysty kontrolloimaan erikseen lantiopohjan ja peräsuolen lihaksia. Mitä teen ettei tamponi plumpahtaisi aina ulos? En viittisi sillä hetkellä olla sitä pitämässä paikallansakaan ja ottaa päähän vaihtaa se 15min päästä koska kakatti.
Kommentit (23)
Ei mitään ongelmaa, tamponi kuuluu vaihtaa kakatessa.
Et varmaan ole työntänyt sitä tarpeeksi syvälle?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:27"]
Et varmaan ole työntänyt sitä tarpeeksi syvälle?
[/quote]
Se on erittäin syvällä. Muuten olisin työntänyt sen jo aijemmin ulos ja tamponi killuis wunderbaumina pikkareissa.
- AP
Minulla on käynyt niin kerran ja nauroin!!! Se kyllä johtui siitä, että tamponi oli ollut useamman tunnin ja oli siten sen verran painava että pienikin ponnistus purskautti sen pihalle.
Ei ulosteen kuuluu olla niin tiukassa että pitää naama punaisena ponnistella. Lisää ruokavalioon kasviksia, paljon vettä ja ala liikkumaan päivittäin.
Sama juttu. Toisinaan se valuu myös virtsatessa niin alas että melkein tulee ulos kokonaan. En varmaan työnnä sitä tarpeeksi syvälle, mutta en syvemmällekään yllä työntämään... En käytä juuri tamponeita tästä syystä. Olen myös synnyttämätön jos se nyt asiaan vaikuttaa.
ap i feel you! Mulla sama vika. Pisän vaan tapoonia paikallaan ettei tipu pönttöön..
Minulla tippui kerran tamppooni pyttyyn, kun olin kakilla. Otin vaan tamppoonin sieltä ja laitoin takaisin paikalleen.
Pidä sormella vastaan, eihän tuon vaikeaa luulis olevan.
Mulla tulee pissatessakin ulos. Olen ratkaissut asian vaihtamalla tamponin joka kerta.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:31"]
Ei ulosteen kuuluu olla niin tiukassa että pitää naama punaisena ponnistella. Lisää ruokavalioon kasviksia, paljon vettä ja ala liikkumaan päivittäin.
[/quote]
Ruoansulatuksessa ei ole mitään ongelmia, kiitos kysymästä. Kuitenkin tykkään että suoli on kokonaan tyhjä vai pitäisikö pökäleen valua aina lörtsyjä housuihin kun se on tarpeeksi hautunut?
- AP
Voit lähettää kakan niille kakansyöjille kokeiltavaksi.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 00:04"]
[/quote]
Hei, mitäs tai ketäs nää on? Oonko kakkinu yli 30 vuotta väärin?
Itse ainakin vaihdan tamponin aina samalla kun käyn vessassa..
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 00:11"]
[/quote]
[/quote]
30 vuodessa olisit tienannut jo rahat loma-asuntoon.
Kohdunlaskeuma, sano minun sanoneen
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 00:11"]
[/quote]
[/quote]
30 vuodessa olisit tienannut jo rahat loma-asuntoon.
[/quote]
Siis mitä??? Paljon mieluummin pidättelisin tamponia ja puskisin kakkaa jossain hulppeessa loma-asunnossa ku tässä läävässä :( Kukaan ei oo kertonu tämmösestä, tää on niiin väärin :'(
PS. Se tamponi ei varmaan oo kohillaan, jos meinaa tippua.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 00:46"]
Tuo johtuu siitä, että joillakin vain on peräsuoli hyvin lähellä emätintä. Samasta syystä menkkojen alkamisaikaan voi tulla vatsaoireita, paljon ilmaa ja ripulia. Ratkaisu tuohon tamponi-juttuun on vain se, että vaihtaa kakkimisen jälkeen tampoonin. Jos sinulla ei tule kaikki kakka kerralla ulos, voi olla syynä esimerkiksi jokin suoleen muodostuma pussukka mikä kerää pieniä määriä ulostetta. Tästä aiheutuu se, että kakalla täytyy käydä useamman kerran päivässä. Myös esim. endometrioosi tekee hankalaksi ulostamisen ja kaiken ulosteen saamisen ulos kerralla.
[/quote]
Sen "paskapussukan" nimi on rektoseele. Toinen mahdollisuus on enteroseele eli suoli, joka tulee ylempää emättimen puolelle. Nämä tosin ovat harvinaisia synnyttämättömillä.