Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elintasoa voitaisiin Suomessakin helposti tiputtaa ainakin 20% ilmaston vuoksi

Vierailija
03.11.2021 |

Jos samalla vain huolehdittaisiin tiettyjen perusasioiden toimivuudesta (lämmitys, ruoka, terveydenhoito).

Muuten olisi varaa kevyesti leikata elintasoa.

Mullakin on varmaan erilaisia laitteita ja koneita yhteensä reippaasti yli 100 kpl ja vaatteita on ihan jumalattomat määrät (pelkästään kenkiä varmaan yli sata paria).

En pysty perustelemaan itselleni mitenkään, että mä oikeasti tarvitsisin nuo kaikki.

Samoin matkailussa on paljon täysin turhaa. Jotkut Thaimaan lomamamatkat (tai muut kauas suuntautuvat lentolomamatkat) voisi lopettaa kokonaan. Ei nuo ole mitenkään välttämättömiä oikeasti kenellekään.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.

Vierailija
2/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sä meinaat, että meillä kaikilla on samat määrät kaikkea turhaa? No ei ole. 

Mulla esim. on KOLMET kengät. Eikä mulla ole mitään turhia vaatteita, joita en käytä, miks olis? Ostan tavaroita tarpeeseen, en siksi, että on halpaa tai siksi koska "kaikilla on sellainen". Oon hei 38, osaan ihan ite ajatella, mitä tarviin ja mitä en. 

Miksi muin pitäis leikata elintasoa sen takia, että osa jengistä perseilee? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten käydä töissä jos sillä ei elintaso paranisi, tietysti jos kautta linjan tiputetaan -20% niin asumistuista, opintotuista ym. niin ehkä tasapaino säilyisi.

Vierailija
4/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vaan ap ottaa ja tekee.

Vierailija
5/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sä meinaat, että meillä kaikilla on samat määrät kaikkea turhaa? No ei ole. 

Mulla esim. on KOLMET kengät. Eikä mulla ole mitään turhia vaatteita, joita en käytä, miks olis? Ostan tavaroita tarpeeseen, en siksi, että on halpaa tai siksi koska "kaikilla on sellainen". Oon hei 38, osaan ihan ite ajatella, mitä tarviin ja mitä en. 

Elintason laskeminen ei koske meitä, jotka elämme jo valmiiksi ekologisesti ja kohtuullisesti. Meitä on ilokseni jo yllättävän paljon Suomessa.

Vierailija
6/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Ihminen on toki niin ahne, että mikään ei koskaan riitä. Siksi kautta linjan pitäisi saada elintasoa alas.

Vierailija
7/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään sen se on jo tippunut. Ja järki joissakin päätöksissä noin 90%.

Vierailija
8/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, elämiseni on ollut jo vuosikausia niin kuin olisin ollut koronakaranteenissa. Vaatteita käytän niin kauan että repeää pois päältä. Autoa en omista, en ole ikinä matkustanut ja asun ahtaassa yksiössä. Vaikea tuosta on enää nipsaista mitään pois. Ehkä korkea aika pakottaa keski- ja suurtuloiset suomalaiset samanlaiseen niukkaan elämäntyyliin?

Vierailija
9/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pudottaisin elintasoa kun jos edistän ilmastonmuutosta niin säästän lämmityskuluissa ja muissa elinkustannuksissa

Vierailija
10/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

V i t u t. Kerrostaloasuminen tai kasvukeskuksissa asuminen - ei kiitos. Autottomuus - ei kiitos. Julkisilla matkustaminen - ei kiitos. Sähköautoilu - ei kiitos. Matkailun vähentäminen - ei kiitos. Kotimaassa ja lähialueilla jäpittäminen - ei kiitos.

Uuden krääsän ostamista nyt en juuri harrasta muutenkaan, lihansyöntiä voin vähentää jos kaikki muutkin niin tekevät.

Vierailija
11/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilidioksidin määrä ilmakehässä oli jo selkeässä kasvussa 1900-luvun alussa.

Joten sitä elintasoa tullaan pudottamaan vielä aika rajummin kuin vain 20%.

Vierailija
12/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

MInusta ituhippien pitäisi painostaa Kiinaa, Intiaa ja Usata ensin. Sitten kun noi isot maat on hommassa mukana voidaan mekin liittyä joukkoon.

Vierailija
13/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tiputtaa.käyn ulkomailla 5kertaa vuodessa, voin tulevaisuudessa käydä vain 4 kertaa

Vierailija
14/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten käydä töissä jos sillä ei elintaso paranisi, tietysti jos kautta linjan tiputetaan -20% niin asumistuista, opintotuista ym. niin ehkä tasapaino säilyisi.

Ehkä tätäkin pitäisi ajatella uudestaan.

Voisiko työtä jakaa useammille ihmisille?

Toki työnteon olisi syytä olla kuitenkin kannustavaa. 

Siis työtähän tarvittaisiin silti.

Työn pitäisi vain suuntautua jotenkin sellaiseen toimintaan yhteiskunnassa että se olisi kokonaisedun mukaista.

Tämä ei voi toimia puhtaasti markkinoiden ehdoilla.

Vierailija
15/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

MInusta ituhippien pitäisi painostaa Kiinaa, Intiaa ja Usata ensin. Sitten kun noi isot maat on hommassa mukana voidaan mekin liittyä joukkoon.

Ei ole varaa odotella enää kenelläkään.

Olen kyllä siitä samaa mieltä, että suurimpia saastuttajia pitää painostaa. Tähän voidaan toki vaikuttaa esim. EU:n yhteisillä päätöksillä kauppapolitiikan kautta (esim. tullit).

Vierailija
16/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue uudelleen tuo aloitus ja yritä käsittää mitä siinä tarkoitettiin. En ymmärrä miksi jo valmiiksi pienituloiset pitää aina niputtaa niihin, joiden pitäisi saksia jo ennestään vähistään.

Vierailija
17/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä sun ei tarvitsisikaan leikata elintasoa, jos sinulla se on jo valmiiksi aika matala.

Vierailija
18/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilidioksidin määrä ilmakehässä oli jo selkeässä kasvussa 1900-luvun alussa.

Joten sitä elintasoa tullaan pudottamaan vielä aika rajummin kuin vain 20%.

Juu, mutta jo 2030 mennessä CO2-päästöjä tulee leikata 25% eli tässä puhutaan jo lähitulevaisuudesta.

Vierailija
19/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tätäkin pitäisi ajatella uudestaan.

Voisiko työtä jakaa useammille ihmisille?

Toki työnteon olisi syytä olla kuitenkin kannustavaa. 

Siis työtähän tarvittaisiin silti.

Työn pitäisi vain suuntautua jotenkin sellaiseen toimintaan yhteiskunnassa että se olisi kokonaisedun mukaista.

Tämä ei voi toimia puhtaasti markkinoiden ehdoilla.

Kommunismi taitaa olla sana mitä haet tai ajanhermolla viherkommunismi. Työtön saisi valtiolta kengät ja itutehtaassa pakertava jopa kaksi paria että on talveksi omat että voi kävellä töihin.

Varmasti saataisiin päästöt tippumaan.

Vierailija
20/37 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sitä leikattais? Otetaanko suoraan palkasta vai nostetaanko (taas) jotain veroa? Vai tuutko vetämään mun talosta pari huonetta nurin, kun ne on "liikaa" mulle? Vai ratsaako joku mun vaatehuoneesta mun vaatteet?  Tuleeko joku nettirajoitus, että en voi tilata Zalandolta enää kun kerran kuussa? Estetäänkö pääsy amazoniin, ebayhyn, aliexpressiin? Vai vaan verkkokauppa.comiin, cdon.fihin ja Kärkkäinen.comiin?

Otetaanko kaupungissa asuvilta sama vai enemmän, kun maalla asuvilta?Entä jos ei käy töissä? Pienennetäänkö myös toimeentulotukea? Saako autolla ajaa enää vaan arkisin? Entä kun mulla on Audi, riittääkö jos vaihdan sen johonkin vanhaan Nissaniin? Kuinka vanha on tarpeeksi vanha?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi