Pidätkö tortilloja roskaruokana?
Minä en. Meillä niihin laitetaan reilusti kasviksia (kurkku, paprika, sipuli, salaatti, tomaatti jne.), kevytkermaviilikastiketta, maustettua broileria tai jauhelihaa (toisinaan halloumia) ja juustoraastetta. Tortillat saa myös täysjyväversiona tai ne voi tehdä itse.
Kommentit (56)
On roskaruokaa. Kuten myös on pizza, hampurilainen, kebab, lasangne, jauhelihakastike, Ja yleensä kaikki ulkomaalainen höpöhöpö ruoka.
Ruokaa on keitetyt perunat perusnötkötti perusruskeakastikkeessa. Keitetyt perunat voisipulikastikkeessa. Lihakeitto lihasta ei jauhelihasta. Karjalanpaisti ja sen lisänä keittoperunat. Mitään ihme mausteita mistä pää suunalueelta menee sekaisin ei laiteta niihin. Ihan suola ja sipuli riittää sekä pikkaisen mustapippuria.
Näin ei kasvetan vinoon.
Parasta tortilloissa on, että niihin voi laittaa lisukkeeksi melkein mitä vain. Voi laittaa erilaisia salaatteja ja lisätä maustetun lihan. Noiden edellä mainittujen lisäksi meillä joskus laitetaan sekaan myös melonia, avokadoa, punajuurta ja joskus on tungettu jopa itse tehtyä perunasalaattia.
Hyvä ateria se on jos syö tosiaan vaan yhden tortillan. (Itellä saattaa joskus lähtee vähän käsistä :D) Se itse lätty on aika kaloripitoinen!
Pirskutin aapee, mulla on sun takia nälkä!
Huomenna on ruokana tortilloja, nam?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:07"]
Hyvä ateria se on jos syö tosiaan vaan yhden tortillan. (Itellä saattaa joskus lähtee vähän käsistä :D) Se itse lätty on aika kaloripitoinen!
[/quote]
Eikä ole. Kaloreita on vähemmän kuin leipäviipaleessa.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:59"]
Ne on kuin voileipiä söis. En pidä niitä varsinaisena ateriana. Vituttaa ihmiset jotka kuvittelevat niiden olevan täysi ateria.
[/quote]
verrataanpas.
Jauheliha-kasvis-kermaviili-tortilla
Makaronilaatikko, salaattia
Kummassakin: Jauhelihaa = proteiini, kasviksia, kastike (kermaviili tai munamaito, ehkä juustoraastetta), makaronia tai lätty = hiilaria
Ravintoarvot samat, ellei jopa paremmat (hiilarien määrä) tortillassa.
Roskaruoka = ruoka, jonka syömisestä tulee roskaa (hampurilaispaperit, pizzalaatikot, kertakäyttöservetit jne.). Eli en pidä tortilloja roskaruokana.
En pidä, ihan on perus arkiruokaa meillä.
Hyvää ruokaa ja parasta on se, että saa itse päättää täytteet.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:55"]
Roskaruoka = ruoka, jonka syömisestä tulee roskaa (hampurilaispaperit, pizzalaatikot, kertakäyttöservetit jne.). Eli en pidä tortilloja roskaruokana.
[/quote]
Hamurilaiset ja pizzat voi tehdä ilman niitä kääreitäkin.
Samanlaista pikaruokaa kuin hampurilaiset, pizzat ja pastaruuat. Jokainen voi tehdä niistä terveellisiä tai epäterveellisiä.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:13"]
[/quote]
[/quote]
Ruisleipäviipale 70kcal ja tortilla 130kcal :)
Ei ole roskaruokaa. Yleensä teen tortilloista nautafajitaksia.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:13"]
[/quote]
[/quote]
Ruisleipäviipale 70kcal ja tortilla 130kcal :)
[/quote]
Höpö höpö, tortilla painaa bout 40-50g, 130kcal on todennäköisemmin 100g:ssa.
Valmistortillalätyt ovat todella pitkälle jalostettua höttöä. Se lätty tekee tortillasta epäterveellisen, vaikka täytteet olisikin valinnut huolella.
Mutta tortillan sisällykset lautaselle aseteltuna ilman pohjaa maistuvat yhtä hyviltä ja ovat terveellistä, kun höttölätty puuttuu ;)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:07"]Hyvä ateria se on jos syö tosiaan vaan yhden tortillan. (Itellä saattaa joskus lähtee vähän käsistä :D) Se itse lätty on aika kaloripitoinen!
[/quote]
Itsrtehty täysjyväpohja ei ole epäterveellisempi kuin ruisleipäkään.. Ruikkaris ja lätys samanverran hiilareita ja kummalla se nälkä lähteekään? Ruisleivässä on vielä sokeria yms aineita..
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:29"]
Valmistortillalätyt ovat todella pitkälle jalostettua höttöä. Se lätty tekee tortillasta epäterveellisen, vaikka täytteet olisikin valinnut huolella.
Mutta tortillan sisällykset lautaselle aseteltuna ilman pohjaa maistuvat yhtä hyviltä ja ovat terveellistä, kun höttölätty puuttuu ;)
[/quote]
Hienostipa luit aloitusviestin. Höttölätyt voi vaihtaa täysjyvälättyyn, tai kääräistä ne täytteet vaikka salaatinlehteen. Eikä yksi valmislätty tee ateriasta epäterveellistä.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:21"]
Ne on kotiruokaa, en tarjoaisi vieraille mut oman porukan kesken syödään niitä kyllä. Meillä tortilloihin laitetaan tosi tuliseksi maustettua jauheliha-papu-tomaatti -kastiketta, lehtisalaattia, tuoretta sipulia, jalapenoja, kermaviiliä tai joskus valkosipulikastiketta.
[/quote]
Tortillathan on just helppo tarjottava vieraille, kun jokainen voi valita täytteeksi mitä haluaa. Kaikki allergiat ja muut rajoitukset pystyy huomioimaan todella helposti, ilman että muiden tarjontaa tarvitsee supistaa. Mitä teillä sitten tarjotaan vieraille, jos ei tuollaiset "kotiruuat" kelpaa?