Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegaani kämppis ei suvaitse sitä, että syön kalaa ja kananmunia (luomutilalta) vaan nalkuttaa jatkuvasti

Vierailija
03.11.2021 |

Syön lähinnä itse pyydystettyä kalaa, koska isä käy mökillä monta kertaa viikossa ja kalastaa. Munat haen tilalta, jossa olen nähnyt kanojen olosuhteet, iso piha-alue, lämpimät pesäkopit, monipuolinen ruoka. Silti kämppis mäkättää, että tuen eläinrääkkäystä. Onko näin? Eikö olisi epäeettisempää hakea jotain tehotuotettua lihaa kaupasta?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se syö esim soijaa niin otappa selvää kuinka paljon on maailmalle tehty pahaa ja kuinka paljon päästöjä tulee soijan viljelystä. Muista jankata tätä aina kun hän syö

Ihmisten ravinnoksi käytettävä soija on eri, kuin ne miljoonat hehtaarit jotka on vieljelty karjan rehuksi, joiden tieltä sademetsää kaadetaan. Soijapapu kasvaa Euroopassakin eikä kuluta dieseliä sen enempää kuin muutkaan kasvikset. Palkokasvina soija on vielä typensitojakasvi. 

Ainakin itse Keski-Euroopassa asuessani ostin 'kotimaisia' soijapapuja ja tein niistä ruokaa. Jalostamattomana se on ihan samalla linjalla muidenkin palkokasvien kanssa. Mitään soijasuikalaita tms en käytä itse.

Nimenomaan! Tämä ympäristölle haitallinen soijanviljely on eläimille viljeltyä soijaa. Valitettavasti 9/10-osaa maailmassa viljellystä soijasta menee eläinten rehuksi. 

Vierailija
22/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaginismi on mielisairaus. Potilas kärsii kovin ja panee muutkin kärsimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa sanoa että sinun syömisesi on sinun asiasi ja jollei jankutus lopu teet ilmoituksen? Opettele pitämään puoliasi äläkä vikise av.lla.

Vierailija
24/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen käytös on huonoa käytöstä, ei liity ruokavalioon. Eikä asia parane sillä, että vastapuolikin käyttäytyy huonosti.

Vierailija
25/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa voi sanoa lihansyönnistä. Ihan järkyttävä mekkala ollut aiheen tiimoilta nyt taas koko vuorokauden, aikuiset miehet ruikuttavat netissä ja kiljuvat kun joku ei tarjoa ilmaiseksi lihaa.

Vierailija
26/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi asui opiskelijasolussa ja sattui samanlainen kämppis. Oli kyllä omituinen tapaus. Lisäksi tunki lapseni huoneeseen mm. valittamaan, miten kaljatölkit haisevat ulosteelle jne. 

Yritin sanoa lapselleni, että sano kämppikselle, että ulos mun huoneesta jne. mutta ei hän kehdannut. Olisi kuulemma tullut vaan riitaa.

Tämä kämppis myös valitti, miten lapseni on liikaa tekemisissä sukulaistensa kanssa. Kuulemma jouluna saa nähdä pikaisesti. Lapseni tuli usein meille syömään, ettei kukaan motkota.

No, kämppis vaihtoi opiskelualaa toiseen kaupunkiin ja toivottavasti on samanhenkisempi kämppis, jos sellaista on. Nämä nyt ovat niin nuoria, että kai se järki siitä kasvaa, kun vähän vanhenee. Olen kuitenkin iloinen, että nyt lapseni saa syödä rauhassa ilman arvostelua ja stressiä asiasta.

Siis oliko sun lapsesi huone täynnä haisevia kaljatölkkejä?

Vierailija
27/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee toivottavasti parhaansa omatuntonsa ja nautintonsa puitteissa. Aina myös löytyy huonompia vaihtoehtoja, joten tehotuotettuun nautaan vertaaminen ei ole erityisen kypsä argumentti. Ei kuitenkaan ole kämppikseltäsikään kypsää nalkuttaa syömisistäsi etenkään, ellette ole tehneet mitään yhteistä linjanvetoa näistä asioista. Jos ainoa asia mikä tässä jurpii on kämppiksen mäkätys, on aikuisen ihmisen teko ottaa se avoimesti ja rakentavasti puheeksi. Jos taas pisto sydämessä tuntuu jostain muusta syystä, sitäkin kannattaa itsessään tutkia.

Vegangirl96

Mammat alapeukuttaa kun ratkaisuehdotus ei ollukaan pihvin tiristäminen provokaatioksi :DD 

Vierailija
28/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään huonoa käytöstä! Itse en ryhdy mesoamaan ravintolassa, jos ystävä vetää pihvin ja itse syön vegaanisesti. Ei kuulu minulle mitä toisen lautasella on.

Vierailija
29/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla provo!

Ei kukaan kuuntele tuollaista narinaa.

Vierailija
30/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa voi sanoa lihansyönnistä. Ihan järkyttävä mekkala ollut aiheen tiimoilta nyt taas koko vuorokauden, aikuiset miehet ruikuttavat netissä ja kiljuvat kun joku ei tarjoa ilmaiseksi lihaa.

Mitään "lihansyöjiä" ei ole olemassakaan vaan ihmisiä jotka syövät sekä kasviksia että lihaa ihan hyvällä omallatunnolla.

Tämä Helsingin päätös tarjota vain kasvisvaihtoehtoja on eräänlaista terrorismia.

Vierailija
31/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään "lihansyöjiä" ei ole olemassakaan vaan ihmisiä jotka syövät sekä kasviksia että lihaa ihan hyvällä omallatunnolla.

Tämä Helsingin päätös tarjota vain kasvisvaihtoehtoja on eräänlaista terrorismia.

Kyllä vain on ihmisiä, jotka syövät vain eläinperäistä ravintoa.

Vierailija
32/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasveillakin on tuntoaisti.

Vierailija
33/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön lähinnä tehotuotettua possua ja kanaa. En syö juuri muuta lihaa ja koen esim. riistan, hevosen ja poron jne. syömisen vääränä. En halua syödä vapaana luonnossa ollutta. Toisaalta voin hyvinkin vähentää lihan syömistä . En myöskään juo alkoholia tai kahvia ja riisiäkin harvoin, joten tämä epäeettisen tehotuotetun lihan syöminen itselleni sallittakoon.

Vierailija
34/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön vain kasviksia jaeläinperäisistä tuotteista vuohenjuustoa. Olen ns. maltillinen vegaani.

Vierailija
35/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usuta, ap, se kämppiksesi viikonloppuna pilkun jälkeen nakkikioskin jonon viereen laukomaan mielipiteitään.

Vierailija
36/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön vain kasviksia jaeläinperäisistä tuotteista vuohenjuustoa. Olen ns. maltillinen vegaani.

Et sinä ole vegaani, vaan lakto-vegetaristi.

Vierailija
37/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki uusi kämppis. Aikuiset ihmiset ei kontrolloi toistensa syömisiä.

Vierailija
38/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kämppikselle voisi sanoa, että hän voi huolehtia omista syömisistään ja sinä huolehdit omistasi. Ensin ystävällisesti, ja toivottavasti menee perille niin. 

Vierailija
39/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole vegaani, vaan lakto-vegetaristi.

En ole lakto-vegetaristi, koska en syö mitään muita maitotuotteita kuin vuohenjuustoa. Määritelmä on kiistanalainen, tiedän kyllä. Siitä on ollut väittelyä täällä vauvapalstallakin, mutta ei ruveta nyt siihen.

Vierailija
40/64 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman ihan normaalin kasvissyöjän/vegaanin ja sitten pari tällaista nalkuttajaa. Ei heidän seuraa oikeasti jaksa kovin kauaa eikä se johdu veganismista vaan heidän persoonistaan. Jos nalkutuksen, valittamisen ja muiden tuomitsemisen aiheena ei olisi lihansyönti, olisi se jotain muuta.