Muita, jotka eivät uskalla aloittaa saliharrastusta?
Minä nimittäin en. Monestakin syystä.
- En tunne sopivani fressi-tyylisille muotisaleille, joissa käy nuoria, fittejä tyttöjä ottamassa belfieitä. (Vaikka olen itsekin melko nuori ja hoikahko.)
- En halua ymmärrettävästi myöskään niihin yleensä maan alle rakennettuihin rautaluoliin, jossa käy pääasiassa isoja, kaljuja, tatuoituja miehiä.
- En tiedä mitä tekisin salilla. En osaa liikkeitä, ei ole varaa palkata pt:ä. Olen sen tyyppinen, että kaikkein nolostelen omaa tietämättömyyttä todella paljon: kaikkea muuta saa olla, muttei "tyhmä". Sitäpaitsi keneltä kysyisin neuvoa, Bull Mentulan kaksoisolennolta vai belfie-tytöltä?
- Nolottaa mennä sinne nostelemaan parin kilon painoja. Niin maanperkeleesti.
Tästä huolimatta haluaisin hyvään kuntoon, haluan kokea urheilun jälkeistä tyydytystä, ja haluan näyttää paremmalta. Kohtalontovereita?
Kommentit (59)
Uimahallien salit usein ok, käy ihan tavallista porukkaa.
Fitness 24/7 on sellanen sali , että naisten puolelle mennään omalla avainkortilla. Lisäksi on yhteinen puoli. Tää on ainakin siitä syystä , että esim huivia käyttävän ei tarvii käyttää sitä treenatessa. Muutenki kiva saliketju , halpa ja uudet laitteet :)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:17"]Uimahallien salit usein ok, käy ihan tavallista porukkaa.
[/quote]
Mun viimeaikaisten kokemusten mukaan urbaanit ikinuoret mummot ovat vallanneet uimahallien salit juorukerhoikseen ja istuvat siellä laitteissa tekemättä mitään.
Suhtaudut itseesi turhan vakavasti. Opettele ensin nauramaan itsellesi, sitten suuntaa ryhmäliikuntatunneille ja sen jälkeen salille.
Mistä päin olet? Täällä yksi samanmoinen, Tampereelta. :)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:38"]
[/quote]
Helsingistä! Ajattelitko päästä asian yli ja koettaa onneasi, vai luovutatko suosiolla :)
Mun salilla käy suurimmaksi osaksi keski-ikäisiä naisia ja muita tavallisia tallaajia. Kävin kuntosalin "starttikurssin" ennen kuin aloitin. kursseja menee salilla jatkuvasti ja niille voi vain mennä. meitä aloittelijoita oli sillä kertaa 2, minä ja joku mummeli :) pt esitteli meille kaikki laitteet ja neuvoi liikkeiden tekemisessä. Tykkään käydä salilla, keskityn ihan vain omaan tekemiseeni, ja oletan että muut tekevät samoin.
Minä olen käynyt monella salilla ja kaikissa on käynyt monenkirjavaa porukkaa. Naisten puolella yleensä enimmäkseen keski-ikäisiä ja eläkeläisiä. Ok, myös jokunen "fitnesstyttö" muttei todellakaan pelkästään sellaisia.
Minä käyn pienehköllä salilla, joka on tarkoitettu vain naisille. Jokaisessa laitteessa on tarkat ohjeet, missä asennossa ja miten niitä käytetään. Itsekään en osannut käyttää laitteita, mutta katsoin ohjeet ja tein sen mukaan. Aloitin pienimmillä painoilla ja tein 3 x 20 toistoa ja sitten kerta kerralta nostin painomäärää. Jos en ymmärtänyt ohjeita, kävin kysymässä tiskiltä. Siellä on sellaisia ihmisiä töissä, joiden toimenkuvaan kuuluu neuvoa, miten laitteita käytetään. Kiersin kaikki laitteet, ja siitä sitten valikoitui 12 laitetta, joista tykkäsin. Alkupyöräilyn jälkeen minulla menee tunti, kun kierrän omaan tahtiini laitteet läpi. Siellä salilla on naisia laidasta laitaan, ikähaarukka jotain 20-80. On lihavaa ja laihaa. Ei siellä kukaan toisia kyttää. Kuntoilemaan sinne on tultu eikä pilkkaamaan muita.
En tiedä millaisilla vaatteilla sinne pitäisi mennä. Mulla on niin läski perse, etten kehtaa laittaa trikoita tai mitään toppia. Tuntuu, ettei kaupoista saa muunlaisia urheiluvaatteita.
Mua ahdistaa ihmiset noin yleensäkin joten käyn salilla 22.30-23.30 kun siellä ei ketään ole. Oonki onnekas kun asun alueella, josta näihin tarpeisiin löytyvä sali löytyy. Monella salilla myös pt jonka apuun voi nolostelematta turvautua:) Ei ees mitään mahdottoman hintaisia.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:57"]
[/quote]
Helsingistä! Ajattelitko päästä asian yli ja koettaa onneasi, vai luovutatko suosiolla :)
[/quote]
En tiedä vielä. Elättelen kai toiveita että löytäisin suunnilleen ikäiseni naiskaverin ja voisimme yhdessä lähteä salille. Yksin en kyllä kehtaa!
[/quote]
Täällä toinen Tampereelta:)
Hyvä ap, pumppi-mummo 43-v. kehoittaa sinua unohtamaan itsesi, unohtamaan omat nolostelut ja riittämättömyyden tunteesi ja muut kompleksit. Lisäksi kehotan sinua keskittymään tekemiseen ja liikunnan aiheuttamiin tuntemuksiin. Jos annat itsesi ola noin lukossa, niin asenteesi jarruttaa todennäköisesti sinua muillakin elämän osa-alueilla. Eli, unohda itsesi ja keskity tekemiseen.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:29"]
[/quote]
Täällä toinen Tampereelta:)
[/quote]
Ja tällä kolmas!
En ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka eivät kehtaa yhtääb mitään. Ei kuntosalia, ei elokuviin yksin, ei baariin yksin, ei yhtään mihinkään. Kuka teitä katselee? Kuka oikeasti jossain salilla olisi teidän tekemisistänne niin kovin kiinnostunut?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:45"]
En ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka eivät kehtaa yhtääb mitään. Ei kuntosalia, ei elokuviin yksin, ei baariin yksin, ei yhtään mihinkään. Kuka teitä katselee? Kuka oikeasti jossain salilla olisi teidän tekemisistänne niin kovin kiinnostunut?
[/quote]
Ei varmaan kukaan, mutta se onkin se tunne, joka ahdistaa.
Monella salilla yksi saliohjelma kuuluu jäsenyyteen. Kun valitsee suht. ison salin, siellä käy sekä niitä belfietyttöjä, bullmentuloita, aktiiviurheiloita, 130-kiloisia laihduttajia, 50-v konttorimuijia ja kaikkea siltä väliltä. Sekaan sopii. Naisten salilla on keskimääräistä enemmän keski-ikäisiä naisia.
Elämästä yleensäkin voi tehdä itselleen kohtuuttoman vaikeaa, tai sitten voittaa omat ahdistuksessa ja tehdä mitä haluaa, kuten sinä haluaisit käydä salilla.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 16:46"]
Lue netistä ohjeita, mene joko aikaisin aamulla 6 aikaan tai illalla 9 aikaan niin saat koko salin itsellesi! Yleensä saleilla on naisten ja miesten puolet erikseen ja kaikki on joskus nostanut niitä parin kilon painoja. Itse aloitin siitä ja parin kuukauden jälkeen nostelin kuutta kiloa. Kukaan ei kylläkään katso paljon nostat... Ne pikkupissikset ei ainakaan sitä kymppiä nosta!
[/quote]
Miten naisten ja miesten puolet erikseen? Tällaiseen en ole kyllä törmännyt...
[/quote]
Käyn vantaalla salilla ja miesten sali on ylhäällä ja naisten alhaalla. Molemmissa siis omat laitteet jne. Toki on saleja pelkästään naisille. En tiedä miten voisin selittää selvemmin.