Miten eroon kahvista?
Eli vinkkejä kehiin! Olen pahasti koukussa kahviin ja joskus iltaisin jopa odotan seuraavaa aamua vain siksi, että saisin taas juoda kahvia. Huomaan sen myös vaikuttavan hermostooni ja elimistööni negatiivisesti. Olen yrittänyt lopettaa, mutta joka aamu väsyksissä sorrun taas kahviin. Itselleni kysymykseen tulee siis vain totaali lopettaminen, vähentäminen ei onnistu.
http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=7806006
Kommentit (42)
Kahvinjuonti loppui kovan flunssan myötä: ei tehnyt mieli ja päänsärkyjä muutenkin. Juon silloin tällöin Barleyn luomuviljakahvia, jota terästään vielä kanelilla, kardemummalla, vaniljalla ja mantelimaidolla. Muuten lämmintä juomista tarvitessani juon erilaisia yrttiteelaatuja ja kuljen yrttiteepussit mukanani, vettä juon muuten. Kofeiiini on se juttu: nostaa adrenaliinit ylös ja sen päälle insuliinit, lahvi voi välillisesti lihottaa. Joka tapauksessa piiskaa välimunuaisia. Olen ollut rauhallisempi, nukun paremmin. Välillä väsyneempi (liikunnoista johtuen), mutta levon tai palautumisen tarvetta ei mielestäni tarvitse peittää.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:36"]
Kofeiiniton ei käy, korvikkeet ei käy, jos viljaa yms. ei voi lopettaa kun kylässä voi joutua juomaan ....Jotenkin tuntuu, että vaikka ap kysyy vinkkejä kahvin lopettamiseen salaa hän odottaa viestejä, että ei tarvitse lopettaa.
Kahvit helvattaan kotoa. Vaikka mitä himoja olisi, niin ei voi keittää kahvia ilman puruja.
Jos ap olet tupakoinnin lopettanut, niin sinulla on itsellä tarkat tiedot, mitä tuo kahvin lopettaminen vaatii juuri sinulla. Pääsitko tupasta eroon 3 päivän vieroitusoireilla ja aamuväsymyksellä?
[/quote]Tosiaan! Kahvista luopuminen on lastenleikkiä tupakoinnin lopettamisen rinnalla.
Ja AP hei, jos sä tumppaamaan pystyit, niin tämäkin onnistuu. Päätät niin!
[/quote]
No siis jos se lopettaminen olisi niin helppoa, niin ei mun tarvisi kysellä täällä neuvoja ;) Ja ihan tosissaan olen kahvia lopettamassa kokonaan! Tupakoinnin lopettaminen oli haaste sekin, mutta sitä olin miettinyt niin monta vuotta, että kun kerran päätin niin siinä olen pysynyt. Vaikeaa tietty oli ajoittain pari ekaa vuotta. Mutta kahvi on niin sallittu ja paljon nautittu aine meidän kulttuurissa, että houkuttimia on joka puolella. Telkkarissa mainoksia, kahvin tuoksu naapurista yms. ymmärrätte varmaan pointin ;) Mutta kuten itse sanoin, itsekuristahan tämä on kiinni ja sitä tsemppiä täältä tulin hakemaan ja hyviä neuvoja on tullutkin. AP