Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako alakoululuokan kanssa joogata liikuntatunnilla?

Vierailija
13.01.2015 |

Rauhoittavaa musiikkia ja joogaamista? Vai onko tämä kielletty?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:34"]Onko tuo "liian epäliikuntamaista" ja tuleeko vanhemmilta sanomista? Periatteessa kyse on venyttelystä, jossa kiinnitetään huomiota hengitykseen. Ainakin minua on rauhoittanut huomattavast nuo hengitustekniikat. t. AP [/quote] Kuka tämän vetäisi? Jos pidät astangaa liian epäliikuntamaisena, olet tehnyt sitä väärin. Kyllä siinäkin saa hien pintaan ja sykkeen koholle, ja sopii menen omaan niille joiden keskittymiskyky tarvitsee treeniä. Jos pelkäät uskiksia, älä sano sitä joogaksi vaan venyttelyksi ;)

[/quote]

Juuri siksi lainausmerkeissä, kun monella on joogasta enemmän "meditointia" vastaava kuva, ettei se ole liikuntaa, kun siinä vain istutaan lootusasennossa ja mietiskellään omaa minuutta ja otetaan yhteyttä jumaliin. Kyllä hiki on tullut pintaan astangatunneilla ja hegästynyt ja välillä jopa vaikea pysytellä joissakin asennoissa tasapainossa. Harkitsen itse vetämistä, kun olen joogaa pari vuotta harrastanut. Pelkään tosin, että menee vilivilpereillä lekkeriksi. t. AP

Vierailija
22/38 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku uskisvanhempi jo vilautellut new age ja muuta hörhöilyä joogan yhteydessa! Saa joogata samoin kuin harrastaa muuta järkevää liikuntaa koulussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko mielummin jigata liikuntatunnin, saa siinäkin hien päälle vaatii keskittymistä ja tuuli tuntuu pään päällä ilman uskomuksiakin. Jooga ei ole minun juttuni.

Vierailija
24/38 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogaahan nimenomaan suositellaan keskittymiskyvyn parantamiseen. En tosin tiedä miten toimii lapsilla. Tuskinpa siihen koulussa mitään uskonnollisia sävyjä liitetään, eiköhän mene ihan vain venyttely- ja liikkuvuusharjoituksena - ja nimenomaan tuon keskittymisen kehittämiseen.

Vierailija
25/38 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/38 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:35"]

En mä antaisi lapseni joogata ja ihan siitä syystä, että se on alkuperältään sidoksissa idän uskontoihin. Kristittynä vastustan joogaa. Ei se mitään demoneja päästä sisään, mutta ei kai sitä ole kenenkään pakko harrastaa.

[/quote]

Kirjoittaja 8 kirjoittaa sekä asiaa että asian vierestä. Että ei antaisi lapsensa joogata, on täyttä asiaa, mutta tuo, ettei jooga muka päästäisi pimeyden valtoja ihmisen sisään, on vaarallista hyväuskoisuutta.

Jooga on epäjumalanpalvelusta. Se palvelee Luciferin tarkoitusperiä sekä tavoitteita ja on aivan täysin verrattavissa saatananpalvontaan.

AP, vaikka et siitä välittäisi mitään, missä itse vietät iankaikkisuutesi, et saa johdattaa arvostelukyvyttömässä iässä ja puolustuskyvyttömässä asemassa olevia lapsia näihin spiritistisiin ja okkultistisiin voodoo-sessioihisi. Ja Sinun tulee muistaa myös, että kristityilläkin on uskonnon- ja vakaumuksenvapautensa, ja Sinun on tunnustettava se ja otettava se huomioon, vaikka heitä halveksisitkin ja pilkkaisit.

Etkö tosiaan peruskoulun opettajana ja akateemisena ihmisenä mitään muuta opetussisältöä kaikkien maailman pelien ja leikkien joukosta keksi kuin nämä henkienmanaamisistunnot?

Milloinkahan joudumme lukemaan, että joku kulttuurisesti valveutunut, moderni, uusille virtauksille avoin ja sirkeäsilmäinen nuori naisopettaja keksii ottaa tantraseksikurssin ala-asteen kolmasluokkalaisten liikuntaohjelmaksi?

Vierailija
27/38 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:35"]

En mä antaisi lapseni joogata ja ihan siitä syystä, että se on alkuperältään sidoksissa idän uskontoihin. Kristittynä vastustan joogaa. Ei se mitään demoneja päästä sisään, mutta ei kai sitä ole kenenkään pakko harrastaa.

[/quote]

Kirjoittaja 8 kirjoittaa sekä asiaa että asian vierestä. Että ei antaisi lapsensa joogata, on täyttä asiaa, mutta tuo, ettei jooga muka päästäisi pimeyden valtoja ihmisen sisään, on vaarallista hyväuskoisuutta.

Jooga on epäjumalanpalvelusta. Se palvelee Luciferin tarkoitusperiä sekä tavoitteita ja on aivan täysin verrattavissa saatananpalvontaan.

AP, vaikka et siitä välittäisi mitään, missä itse vietät iankaikkisuutesi, et saa johdattaa arvostelukyvyttömässä iässä ja puolustuskyvyttömässä asemassa olevia lapsia näihin spiritistisiin ja okkultistisiin voodoo-sessioihisi. Ja Sinun tulee muistaa myös, että kristityilläkin on uskonnon- ja vakaumuksenvapautensa, ja Sinun on tunnustettava se ja otettava se huomioon, vaikka heitä halveksisitkin ja pilkkaisit.

Etkö tosiaan peruskoulun opettajana ja akateemisena ihmisenä mitään muuta opetussisältöä kaikkien maailman pelien ja leikkien joukosta keksi kuin nämä henkienmanaamisistunnot?

Milloinkahan joudumme lukemaan, että joku kulttuurisesti valveutunut, moderni, uusille virtauksille avoin ja sirkeäsilmäinen nuori naisopettaja keksii ottaa tantraseksikurssin ala-asteen kolmasluokkalaisten liikuntaohjelmaksi?

[/quote]

Jos sillä ei sitten ole mitään väliä ja eroa niin voisin vetää vaikka sen tantraseksitunnin noille ipanoille. t. AP

Vierailija
28/38 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jooga ei sovi alakoulun liikuntatunnille, mutta venyttely sopii erinomaisesti

Vierailija
29/38 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:50"]

Mun mielestä jooga ei sovi alakoulun liikuntatunnille, mutta venyttely sopii erinomaisesti

[/quote]
Miten nämä eroavat toisistaan?

Vierailija
30/38 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:41"] [quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:16"]

[/quote] Jos sillä ei sitten ole mitään väliä ja eroa niin voisin vetää vaikka sen tantraseksitunnin noille ipanoille. t. AP[/quote]

Mitä helvettiä ap?! Oot noin välinpitämättömästi lähdössä pitämään seksituntia lapsille ja vertaat sitä joogaan???

Vierailija
31/38 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju taas vahvisti käsitystäni uskovaisista. Sekopäitä koko sakki.

Vierailija
32/38 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että vähän harmaalla alueella ollaan. Pidä mielummin joku vastaava ja nimeä venyttelytuokioksi tms. Tällöin pelaisit varman päälle, ei synny mitään mistä esim lestat vois suuttua kun ei saanut lapsiaan pois tästä ja ei tuu vihaisia yhteenottoja varmastikaan keltään.

Vierailija
33/38 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset aina kinuavat liikuntatunnilla joogaa tai kuntopiiriä. Turha on ehdottaakaan sählyä tai jalkapalloa. T liikunnanopettaja

Vierailija
34/38 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:27"]Lapset aina kinuavat liikuntatunnilla joogaa tai kuntopiiriä. Turha on ehdottaakaan sählyä tai jalkapalloa. T liikunnanopettaja
[/quote]
Juu nii varmaan. Lapset haluaa useinmiten leikkiä eikä tehdä aikuisten juttujam

Vierailija
35/38 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kaikkia viestejä, mutta eikö ole niin, että astangaa ei suositella alle 12-vuotiaille ainakaan säännöllisesti? En usko että kerrasta on haittaa.

Vierailija
36/38 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojan päiväkodissa kävi joogaohjaaja kerran viikossa pitämässä lapsille suunnattua joogaa. Lapset pitivät kovasti ja joogalla oli rauhoittava vaikutus. 

Vierailija
37/38 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä idea. Itse en lapsena ollut joukkuepeli-ihmisiä enkä hyvä hiihtämään ja niinpä ne tunnit olikin sitten täynnä pelkkiä epäonnistumisen kokemuksia. Ihan hyvä esimerkki vähän erilaisesta liikunnasta, johon saattaa tarttua joku, joka jää pallopeleissä jalkoihin.

Vierailija
38/38 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan