Miten olette uhkailleet isäksi halajavaa?
Hei, voisitteko jakaa kokemuksianne siitä miten olette sanallistaneet isähaaveelliselle miehelle sen, mitä odotatte häneltä isänä.
Meidän tapauksessa (molemmat akateemisesti koulutettuja hyvissä työpaikoissa) odotusarvo oli se, että vanhemmuus on täysin jaettu ja kumpikaan ei ole toista parempi vanhempi (kummallakin oli yhtä vähän kokemusta lapsista = 0).
Koska mies oli niin täpinöissään ja intoili lapsiasiassa, katsoin ennen ehkäisyn lopettamista parhaimmaksi evästää:
"Haluatko lapsen jolla on isä kuollut ja äiti vankilassa? Jos et, osallistut 50% - ei mitään "isi auttaa äitiä" -paskaa tms. tai alkaa murhariski huomattavasti nousta.
No, nyt lapset ovat 9- ja 7-vuotiaat, olemme edelleen naimisissa, mies osaa styyrata huushollia siinä missä minäkin ja taidamme kai olla aika tyytyväisiä elämäämme. Mies on oman osansa hoitanut moitteettomasti - kannatti kai evästää? Ja: miehiä on ihan turha kategorisesti moittia. Se, että joku ihminen sattuu olemaan mies ei tee hänestä oletusarvoisesti mitenkään kyvytöntä.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:50"]
Meillä mies on vauvakuumeinen ja minä en. Miehellä on jo nyt paha tapa luistaa eläinten hoidosta niin, että minä hoidan koirien ulkoilutukset, ruokien antamiset jne.
Olen sanonut hänelle että JOS joskus saamme lapsen, niin odotan myös että hän ottaa vastuuta lapsesta reippaasti enemmän kuin nykyään esim. eläimistä. Ja jos hän ei niin tee, niin otan avioeron ja tällöin lapsi tulee olemaan miehellä joka toinen viikko. Se vasta raskaampaa olisikin, hänelle ainakin.
[/quote]
Hyh hyh, ette kai ole vielä jättäneet ehkäisyä pois...? Jaiks...
[/quote]
No ei, kun en tosiaankaan sitä lasta edes halua.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:42"]Aika vähän on siis miehille vaivauduttu selventämään odotuksia jos lapsi(a) siunaantuu, miesparat. Sen sijaan ap:ta on jonkin verran jaksettu moittia, vaikka hänellä on homma kasassa.
Hyvät Naiset, jos äideiksi meinaatte, RYH-DIS-TÄY-TY-KÄÄ ja viestikää selkeästi miehillenne odotuksistanne ja edellytyksistänne, sosiaalitkulutkin vähenevät kun tulee vähemmän eroja. Sen sijaan että luette niitä jotain nyyhkysarjojanne ja katsotte telkkarista Greyn anatomiaa tai jotain muuta romantisoitua paskaa ja luulette että mies lukee ajatuksenne.
[/quote]
Jos ap vielä oppisi viestimään selkeästi vauva foorumilla niin maailma olisi kauniimpi paikka.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:42"]Aika vähän on siis miehille vaivauduttu selventämään odotuksia jos lapsi(a) siunaantuu, miesparat. Sen sijaan ap:ta on jonkin verran jaksettu moittia, vaikka hänellä on homma kasassa. Hyvät Naiset, jos äideiksi meinaatte, RYH-DIS-TÄY-TY-KÄÄ ja viestikää selkeästi miehillenne odotuksistanne ja edellytyksistänne, sosiaalitkulutkin vähenevät kun tulee vähemmän eroja. Sen sijaan että luette niitä jotain nyyhkysarjojanne ja katsotte telkkarista Greyn anatomiaa tai jotain muuta romantisoitua paskaa ja luulette että mies lukee ajatuksenne. [/quote] Jos ap vielä oppisi viestimään selkeästi vauva foorumilla niin maailma olisi kauniimpi paikka.
[/quote]
tai lappeen Rannalla, eikö? =) tai porvoossa...?
En uhkaillut, mutta sanoin että mielestäni meidän kummankin pitäisi olla hoitovapaalla ennen kuin lapsi menee tarhaan. Mies, jolla oli kovempi vauvakuume kuin minulla, kysyi hämmästyneenä: "Mutta entä minun urani?" Kommentoin takaisin, että mitenköhän hän arvelee lapsensaannin vaikuttavan MINUN uraani. Miehellä syttyi jokin lamppu päässä, ja hän ei enää koskaan sanonut mitään kielteistä hoitovapaalle jäämisestä.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:13"]
En uhkaillut, mutta sanoin että mielestäni meidän kummankin pitäisi olla hoitovapaalla ennen kuin lapsi menee tarhaan. Mies, jolla oli kovempi vauvakuume kuin minulla, kysyi hämmästyneenä: "Mutta entä minun urani?" Kommentoin takaisin, että mitenköhän hän arvelee lapsensaannin vaikuttavan MINUN uraani. Miehellä syttyi jokin lamppu päässä, ja hän ei enää koskaan sanonut mitään kielteistä hoitovapaalle jäämisestä.
[/quote]
Meillä mies kommentoi tuohon, että hänen tuttavistaan kaikille näille pareille jossa mies on jäänyt hoitovapaalle on tullut ero. On siis sitä mieltä että ero tulisi meillekin jos hän jäisi hoitovapaalle.
Mua niin risoo joidenkin miesten järjetön itsekkyys, halutaan vaan rusinat pullasta mutta sen eteen ei olla valmiita tekemään yhtään mitään.
Valitettavasti oma mieheni on juuri tällainen, siksi en hänelle lasta haluakaan tehdä.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:06"]Aika äärimmäinen esimerkki ja tapa tuoda asia esille. Toimii ehkä pareilla joilla on pitkä yhteinen historia ja tuntevat toisensa ja toistensa reagointitavat hyvin. Muille suosittelisin ehkä hieman maltillisempaa lähestymistapaa. Mutta toki kannattaisi miettiä etukäteen. On kohteliasta ja jopa armeliasta kertoa toiveet ja odotukset etukäteen eikä vasta sitten kun homma leviää käsiin.
[/quote]
Ei sitä lasta kuuluisikaan tehdä jos ei tunne toista ja ei ole pitkää historiaa. Mille ihmeen muille?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:06"]Aika äärimmäinen esimerkki ja tapa tuoda asia esille. Toimii ehkä pareilla joilla on pitkä yhteinen historia ja tuntevat toisensa ja toistensa reagointitavat hyvin. Muille suosittelisin ehkä hieman maltillisempaa lähestymistapaa. Mutta toki kannattaisi miettiä etukäteen. On kohteliasta ja jopa armeliasta kertoa toiveet ja odotukset etukäteen eikä vasta sitten kun homma leviää käsiin. [/quote] Ei sitä lasta kuuluisikaan tehdä jos ei tunne toista ja ei ole pitkää historiaa. Mille ihmeen muille?
[/quote]
No jos on esimerkiksi sellainen mies joka luulee etteivät naiset käy paskalla. Tämmöinen murhakielenkäyttö voisi tulla aika suurena järkytyksenä hänelle.
En mitenkään, meillä ei ole vielä lapsia ja ollaan oltu 3,5v yhdesdä. Mä en halua miestä tossun alle, paljon seksikkäämpää ja kiihkeämpää kun mies on äijä talossa eikä mikään pölynimuri.
Lapsi tai minä. Ei ole lapsesta puhuttu sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:40"]
En mitenkään, meillä ei ole vielä lapsia ja ollaan oltu 3,5v yhdesdä. Mä en halua miestä tossun alle, paljon seksikkäämpää ja kiihkeämpää kun mies on äijä talossa eikä mikään pölynimuri.
[/quote]
Niin, odota vaan kun vielä saatte lapsia. Sitten sinä olet se rasvatukkainen kotiturvoke ja pölyrätti. Tosi sexyä ja kiihkeää siis odotettavissa...paitsi että ehkä olette fiksuja ja jätätte väliin...
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:40"]
[/quote]
Niin, odota vaan kun vielä saatte lapsia. Sitten sinä olet se rasvatukkainen kotiturvoke ja pölyrätti. Tosi sexyä ja kiihkeää siis odotettavissa...paitsi että ehkä olette fiksuja ja jätätte väliin...
[/quote] Ei mun tarvitse olla mikään rasvatukkainen pölyrätti, jos kykenen huolehtimaan kotona ollessani lapsesta ja kodista. Mies sitten töiden jälkeen auttaa.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:40"] En mitenkään, meillä ei ole vielä lapsia ja ollaan oltu 3,5v yhdesdä. Mä en halua miestä tossun alle, paljon seksikkäämpää ja kiihkeämpää kun mies on äijä talossa eikä mikään pölynimuri. [/quote] Niin, odota vaan kun vielä saatte lapsia. Sitten sinä olet se rasvatukkainen kotiturvoke ja pölyrätti. Tosi sexyä ja kiihkeää siis odotettavissa...paitsi että ehkä olette fiksuja ja jätätte väliin... [/quote] Ei mun tarvitse olla mikään rasvatukkainen pölyrätti, jos kykenen huolehtimaan kotona ollessani lapsesta ja kodista. Mies sitten töiden jälkeen auttaa.
[/quote]
Niinhän sä luulet... sitäpaitsi jos loisit kotona lapsen kanssa miehen rahoilla - niin - olet prostituoitu. Muista sitten käydä brassivahauksessa säännöllisesti ettei maksaja kyllästy...
Onneks mä saan kotiin enemmän, ku mies saa palkkaa, ni ei tarvi olla mikään "maksullinen nainen", eikä tarvi hoitaa koko palettia ite. Mies tekee osansa ja kun velat ja varat on yhteisiä, niin eipä siinäkään ole syytä huudella maksulliseksi kumpaakaan. :)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:50"]
Meillä mies on vauvakuumeinen ja minä en. Miehellä on jo nyt paha tapa luistaa eläinten hoidosta niin, että minä hoidan koirien ulkoilutukset, ruokien antamiset jne.
Olen sanonut hänelle että JOS joskus saamme lapsen, niin odotan myös että hän ottaa vastuuta lapsesta reippaasti enemmän kuin nykyään esim. eläimistä. Ja jos hän ei niin tee, niin otan avioeron ja tällöin lapsi tulee olemaan miehellä joka toinen viikko. Se vasta raskaampaa olisikin, hänelle ainakin.
[/quote]
Hyh hyh, ette kai ole vielä jättäneet ehkäisyä pois...? Jaiks...