missä välissä lypsää maitoa.
eli siis pitäisi lypsää maitoa vauvalle varastoon, mutta missä välissä parhain, että riittää myös syönnille pumppaamisen lisäksi..
Kommentit (10)
Mä havaitsin parhaaksi ajankohdaksi illan, heti sen jälkeen kun vauva oli nukahtanut yöunille. Tällöin tuli mahdollisimman pitkä tauko pumppaamisesta vauvan seuraavaan syöntiin. Toimi meillä.
Miten ihmeessä saatte pumpattua/lypsettyä maitoa? Mulla tulee kyllä tosi hyvin maitoa kun vauva imee rintaa, mutta en saa silti lypsettyä paljon mitään. Sama homma oli viimeksikin. Ihan sama lypsääkö käsin vai rintapumpulla, niin tulos on todella laiha.
Pakko antaa korviketta, jos ja kun tulee sellaisia tilanteita, että vauva on isän hoidossa muutaman tunnin.
pitääpä kokeilla aivan aamusta tai sitten illalla. on ollut paljon sitä, että illalla ei ole riittänyt maito vaan on pitänyt antaa korviketta. mutta nyt on ollut pari iltaa että on ollut maitoa myös illalla hyvin. toivottavasti saisin lypsettyä edes jonkin verran, ettei tarvitsisi sitten koko päivää vauvan olla korvikkeella, pelottaa että jos siitä tulee mahavaivoja jos enenmmän sitä juo..
ap
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:49"]pitääpä kokeilla aivan aamusta tai sitten illalla. on ollut paljon sitä, että illalla ei ole riittänyt maito vaan on pitänyt antaa korviketta. mutta nyt on ollut pari iltaa että on ollut maitoa myös illalla hyvin. toivottavasti saisin lypsettyä edes jonkin verran, ettei tarvitsisi sitten koko päivää vauvan olla korvikkeella, pelottaa että jos siitä tulee mahavaivoja jos enenmmän sitä juo..
ap
[/quote]
Miten vanha vauva? Korvikkeen anto vähentää omaa maidon tuotantoa koska rinnat eivät osa rueta tuottamaankaan sitä määrää minkä annat korvikkeena.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:49"]pitääpä kokeilla aivan aamusta tai sitten illalla. on ollut paljon sitä, että illalla ei ole riittänyt maito vaan on pitänyt antaa korviketta. mutta nyt on ollut pari iltaa että on ollut maitoa myös illalla hyvin. toivottavasti saisin lypsettyä edes jonkin verran, ettei tarvitsisi sitten koko päivää vauvan olla korvikkeella, pelottaa että jos siitä tulee mahavaivoja jos enenmmän sitä juo..
ap
[/quote]
Miten vanha vauva? Korvikkeen anto vähentää omaa maidon tuotantoa koska rinnat eivät osa rueta tuottamaankaan sitä määrää minkä annat korvikkeena.
[/quote]
Ja lisäksi vielä että siis miksi vauvan tarvitsisi olla koko päivä korvikkeella?
vauvalla ikää vajaa 3kk. lypsän sen päivän maitoa sitten kun vauva on korvikkeella/lypsetyllä maidolla. lähden isomman lapsen kanssa sairaalaan päiväksi. jos en saa maitoja lypsettyä, otan vauvan vanmaankin mukaan..
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:04"]vauvalla ikää vajaa 3kk. lypsän sen päivän maitoa sitten kun vauva on korvikkeella/lypsetyllä maidolla. lähden isomman lapsen kanssa sairaalaan päiväksi. jos en saa maitoja lypsettyä, otan vauvan vanmaankin mukaan..
[/quote]
Oletko kokeillut lypsää samalla kun vauva syö? Mulla auttoi, vielä jos oisin tehnyt esim. Aamusta täysillä rinnoilla, olisi varmasti ollut parempi :)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:04"]vauvalla ikää vajaa 3kk. lypsän sen päivän maitoa sitten kun vauva on korvikkeella/lypsetyllä maidolla. lähden isomman lapsen kanssa sairaalaan päiväksi. jos en saa maitoja lypsettyä, otan vauvan vanmaankin mukaan..
[/quote]
Oletko kokeillut lypsää samalla kun vauva syö? Mulla auttoi, vielä jos oisin tehnyt esim. Aamusta täysillä rinnoilla, olisi varmasti ollut parempi :)
[/quote]
Niin ja mulla tulee maitoa ihan hyvin kuitenkin, vauvan painonnousun perusteella ainakin.
Maitoa tulee aina. Eli vaikka pumppaat rinnat "tyhjäksi" niin vauva saa sieltä maitoa sen jälkeen. Jos ei saa paljon niin syö hetken päästä uudelleen kun tulee nälkä. Yksinkertaista :)