2kk oksentamista takana, alkaa olla jo heikko olo töissäkin..
Raskausviikko 14 eikä pahoinvointi lopu. Voimaton ja heikko olo. Töissä yritän juuri juuri selviytyä, mutta olen varmasti hiljainen ja kalpea. Kotiin ei jaksaisi edes kävellä. Iltaisin makoilen sohvalla ja käyn oksentamassa, on todella vaikea jaksaa isompien lasten kanssa. Kyllä menee kunto alas :/
Kommentit (7)
Tuntuu vaan, ettei millään ottaisi sairaslomaa kun kohta sitä taas vauvan kanssa pitkään kotona ja eihän raskaus ole sairaus... ap
Tuttu tunne, itse oksensin 2,5kk aamusta iltaan. Eipä siinä paljon levätty, kun kotona oli hoidettavana 2v, 4v ja eskarilainen ja ekaluokkalainen. Vauva syntyy pian, mutta eipä tuo arki taida viiden pienen kanssa ainakaan helpompaa olla;)
Mulla oli ekan lapsen kanssa odotuksen kanssa tuollaista. Voimakasta kuvotusta ja oksentelua ihan koko raskausajan. Töissä kävin loppuun asti silti, mutta kovin tuottava en luultavasti ollut, kun ajatukset pyöri rataa "pitääkö jo lähteä taas vessaan, ettei vaan tule tässä työpisteessä ylös, se olisi noloa"...
Se hyvä puoli siinä on, että eipä pelottanut synnytys eikä vauva-aika, kun tiesi ettei asia pahemmaksi voi enää mennä. Ja todellakin, mikä ihana helpotus oli kun synnytyksen aikoihin pahoinvointi loppui. Mitkään yövalvomiset vauvan takia ei tuntuneet yhtään missään sen rinnalla kuinka väsynyt oli ollut raskausaikana kun ei voinut edes nukkua närästykseltä ja oksentelulta ja yleiseltä karmealta ololta. Olo oli kuin olisi ollut tappodarrassa 9 kuukautta tuo raskausaika. Hyh.
jäisin sairaslomalle. raskaus ei ole sairaus, mutta vointi voi mennä niin huonoksi, että töissä vaan ei voi olla. voisi helpottaa pahoinvointiakin kun vähän kotona lepäilisi.!
T: kolmelta alusta loppuun oksentanut niin että sairaalassa useaan kertaan olin.
kai ap menet poikki menneellä jalallakin töihin koska eihän luun murtumakaan ole sairaus
Itsekin oksensin 24 viikolle saakka. :D töistäkin jouduin olemaan monta viikkoa pois, koska teen keittiötyötä. Ja pariin kertaan olin sairaalassakin. Nyt rv31 ja pari viikkoa sitten alkanut taas tulemssn huono olo.. :s
Minulla kostautui töissä väkisin jaksaminen - nyt loppuraskaudessa äitiyslomalla alan vasta jaksaa ajatella vauvaa ja luoda tunnesidettä, joka jää väkisinkin heikoksi :( Olisi pitänyt levätä silloin kun vointi oli tuollainen.