Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minullapa ei ole koskaan mahatautia, koska pesen käsiä!

Vierailija
19.04.2024 |

Siis esim. tulen kotiin, pesen kädet saippualla kahdesti, yhteensä 2 minuuttia.

Kosken kuorimattomaan hedelmään, pesen kädet.

Pesen omenan käsitiskiaineella, sitten pesen taas kädet. Sitten kuorin omenan, pidän kiinni vain ala- ja yläkannasta eli en koske syötävään osaan. Sitten lasken omenan puhtaalle lautaselle tai talouspaperille. Sitten pesen käteni vielä ennen omenan syömistä.

Tai jos kosken kotona oven kahvaan tai kaihtimen naruihin, pesen sen jälkeen kädet.

Laitan pyykit koneeseen ja pesen sen jälkeen kädet.

Kahvat ja muut joka päivä kloorilla pyyhin.

Sormikkaat pesuun yhden käyttökerran jälkeen.

Jos kosken kotiavaimiin ja pesen sen jälkeen kädet.

Kaikki tavarat, joita käytän kodin ulkopuolella, esim. puhelin ja kuulokkeet, huolellinen puhdistus kloorilla ja alkoholiliinoilla.

Ja niin edelleen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pese kuin vessareissun jälkeen eikä ole myöskään vatsatauteja.

Vierailija
2/26 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pelkää bakteereja ja vatsatautia tässä perheessä on ollut vain silloin kun lapsi kävi päiväkodissa. Käytännössä pesaisen kädet vain ennen ruuan laittoa ja kakkosella käytyäni, enkä silloinkan kovin huolellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pelkää bakteereja ja vatsatautia tässä perheessä on ollut vain silloin kun lapsi kävi päiväkodissa. Käytännössä pesaisen kädet vain ennen ruuan laittoa ja kakkosella käytyäni, enkä silloinkan kovin huolellisesti.

Eli levität vatsatauteja ja muita. Sinuna en olisi ylpeä. Sitä paitsi yleisin aiheuttaja on virus, norovirus, ei bakteeri.

Vierailija
4/26 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norovirus leviää myös ruuan mukana, eikä mikään innokas käsienpesu auta siihen 😂

Vierailija
5/26 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hieman sama juttu kuin ap: llä. En ole viime vuosina saanut tautia edes lapsilta joita hoidan. Olen hirmu tarkka etten koske kasvoihin jos en ole pessyt käsiä. Ihminenhän huomaamattaankin hypistelee nenäänsä ja koskee kasvoihin jne.

Ennen sain joka hiton talvi vatsataudin! No voihan se tulla vielä.... 😀

Vierailija
6/26 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norovirus leviää myös ruuan mukana, eikä mikään innokas käsienpesu auta siihen 😂

Se on yleisin ruokamyrkytyksen aiheuttaja. Siksi keittiöhygienia on todella tärkeää.

Vierailija
7/26 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on OCD ja toimin hygienia-asioissa suunnilleen samoin kuin ap. Mutta eipä ole minullakaan juuri koskaan mitään tauteja.

Vierailija
8/26 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan. Eikä muitakaan tauteja. Käsiä pesen miten sattuu.

Vierailija
9/26 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että, hyvä noin.

Vierailija
10/26 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä en pese koskaan, ellei nyt ole erityisen likaiset kädet jostain syystä, mutta ei ole mahatautia koskaan, mitenkäs sen selität?

Vierailija
11/26 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 Vai niin

Vierailija
12/26 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama homma kuin ap:lla, paitsi syynä hyvä vastustuskyky minkä olen saanut nuolemalla ahnaasti peppureikiä.

Vierailija
13/26 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin menit sanomaan niin kohta napsahtaa.

Vierailija
14/26 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ruuasta tulevan vatsataudin voi estää pesemällä käsiä?

Vierailija
15/26 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin samoin kuin sinä, mutta en pyyhi päivittäin kloorilla kahvoja, mutta viikottain likaisimmat kahvat. Keittiöstä pyyhin jääkaapin ja roskiksen kahvat useamman kerran viikossa. Kiva lukea, että joku muukin toimii niin kuin on ohjeistettu. Toki en pese käsiä sälekaihtimiin koskemisen jälkeen ellen ole ruokaa tekemässä tai syömässä.

Joskus otan tiedostettuja rikejä ja rikon "sääntöjä", mutta en vahingossa.

Vierailija
16/26 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea vaiva. Itse pesen kädet jos sotken ne. Julkisessa vessassa pesen kädet ja vierailulla. Kotona en.

Noro käväs kylässä 2008. Ei ole vatsatautia itsellä sen jälkeen ollut.

Vierailija
17/26 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika puhtaus saa ihmisen elimistön kääntymään itseään vastaan. Allergioita ja autoimmuunisairauksia.

Vierailija
18/26 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan käsitautia, koska pesen mahaa.

Vierailija
19/26 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minlla ei ole koskaan vatsatautia kun olen piupaut ylihygieenisyydestä ja syön räkääni

Vierailija
20/26 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vain kun on näkyvää likaa. Olen ollut kipeänä viimeksi vuonna 2017. Joku mahatauti saattanut joskus lapsena olla, aikuisiällä ei kertaakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi