Pitäiskö eri raajojen pituus olla toisiinsa verrannollinen?
Siis että jos on pitkät kädet on pitkät jalatkin ja toisinpäin? Oonkohan mä joku kummajainen, kun paidoissa tuppaa olemaan hihat aina liian lyhyet, mutta housujen lahkeet on sen sijaan aina liian pitkät. Oon keskimittainen nainen, eikä mulla oo leveitä hartioitakaan, että hartiatkaan ei hihojen pituudesta varasta. Muiden kokemuksia?
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 01:48"]
Siis että jos on pitkät kädet on pitkät jalatkin ja toisinpäin? Oonkohan mä joku kummajainen, kun paidoissa tuppaa olemaan hihat aina liian lyhyet, mutta housujen lahkeet on sen sijaan aina liian pitkät. Oon keskimittainen nainen, eikä mulla oo leveitä hartioitakaan, että hartiatkaan ei hihojen pituudesta varasta. Muiden kokemuksia?
[/quote]
Omassa suvussani kaikilla on suhteettoman pitkät jalat, kädet sekä kaula ("joutsenkaula"). Pitkät, laihat sormet myös kaikilla.
Itselläni on aina ongelmallista löytää farkkuja, kun koko on yleensä tyyliin 30/34 tai muuta harvinaista. Äidilläni taas hihat ovat aina lyhyitä, kai minullakin mutta en osaa tehdä siitä ongelmaa.
Suurin osa meistä on vähän kummajaisia vartalonsa leveyksien ja pituuksien suhteen.
Varmaan on laskettu symmetriset mittasuhteet, joiden edustajalla olisi ns. täydellinen vartalo, mutta arvaan että ne edustajat ovat harvassa.