Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~oOo~~HELMInauhan viikonloppu~~oOo~~

08.09.2006 |

Huomenta! Minä täällä taas.. =)

Eiköhä tähä pinoo voi kirjotella koko vkonlopun kun o ollu ni hiljasta täällä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daa daa, tynkä työvuoro ois nyt takanapäin, täälläpä näyttää hiljaselta.. taitaapi olla helmet aloittanut jo viikonlopunvieton:)

Menierkin näytti pohtivan tota yhdistelmävaunu asiaa, meillä taitaa olla melko samanlainen vaunu tarve. Minäkin etsin sellasta kulkuneuvoa joka rullaa hyvin vähän huonommassakin maastossa ja joita on kevyt työnnellä esimerkiksi juoksulenkillä. Noissa vaunuissa on hurjasti valikoimaa, minäkin oon netistä yrittäny etsiä mut vähän onnettomalla menestyksellä. Parhaiten varmaan löytää sopivimmat vaunut kun ravaa putiikeissa kyselemässä.. jos siis palvelu pelaa. Kävin täällä muutama päivä sitte miehen kanssa lastentarvikeliikkeessä, mut kukaan ei vaivautunu esittelemään, ois varmaan pitänyt pyytää apua, mutta.. en sitte pyytänyt ja nyt itken täällä:)

Ja nyt tämä täti laittaa kynttilät palamaan ja käpertyy herkuttelemaan tv.n äärelle.

Vierailija
2/23 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täältä Saksanmaaltakin kuulumisia kirjoittelen. Meillä on nyt Suomen neljän viikon loma takana, viime viikolla oltiin vielä auto- ja asuntovaunumatkalla Kroatiassa ja nyt ollaan kotiuduttu. Esikoisen päiväkoti alkoi taas loman jälkeen, ja oman liikkeen taas avasin.

Ammateista olette kirjoitellu: minä opiskelin Tampereella vuoden saksan kielen kääntämistä ja tulkkausta, lähdin SAksaan ja tänne jäin. Kävin kaupallisen alan oppisopimuskoulutuksen (vastais ehkä semmosta tradenomin tutkintoo) ja työskentelin ennen esikoisen syntymää vientisihteerinä. Pojan ollessa puolitoistavuotias, palasin työelämään, olin osa-aikaisena hotellin respassa ja nyt sitten helmikuussa avasin oman liikkeen, lasten second-hand-shopin. Ihan hyvin on pyöriny, minä myyn ainoastaan tosi hyväkuntoisia (merkki)vaatteita, leluja, vaunuja jne.

Eli varmaan osaatte arvata, missä olen vauvan hankinnat tehnyt ;-)

Tänään jo tavarapinoa kattelin, mulla taitaakin olla lähes kaikki nyt kasassa.

oma napa: vauva liikkuu jo ahkerasti, potkut tuntuu pitkin päivää. Mulla on ollu viime päivinä vähän nivuksissa kipuja, kävin eilen lekurilla, syytä kipuihin ei ainakaan ultrassa löytynyt. Poika (näkyi siis jo viikolla 11 ja viikolla 14) on hyvin kehittynyt ja vastaa kooltaan viikkoja. Istukka on tosin alhaalla, toivottavasti sieltä vielä nousee, ettei mitään verenvuotoa ala tulemaan. Keisarinleikkaukseen minä joka tapauksessa kapean lantion vuoksi johdun, eli sen takia ei istukka tietenkään siellä alhaalla haittaisi.

terkuin

karoli ja masuasukki 16+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat lähti ja olo on ihan rätti!

Siivosin ja leivoin päivällä ja sit kestitsin vieraat, joten onko ihme..!

Yleensä kun ei tarvitse muuta kun imuroida niin jo on päiväunet paikallaan..

Minä myös tutkiskelen vaunuja viikottain netissä ja kyllä sekasin menee, kun on niin montaa vaihtoehtoo..

Tällähetkellä miellyttää Brion yhdistelmät, joissa kova tai pehmeä kantokoppa ja heittoaisa (onkohan sellasia olemassakaan vai oliko se joku muu merkki..?!)

Oon kyllä tullu siihen tulokseen, että parempi kuitenkin tutkia vaunuja kaupoissa ja päättää vasta sitten mitä ostaa!

Ihan kauheen hintasia ei viitsis kyl ostaa, jos tämä on meidän viimeinen lapsukainen..

näitä miettii

mammutti kera vilpun

Vierailija
4/23 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan pikainen kirjoitus. Keskiviikkona oli rakenne ultra. Vauveli vastasi viikkoja ja piti melkoista jumppatuokiota. molemmilla käsillä piti varpaista kiinni =) Niin ja 70 % varmuudella tulossa tyttö. ei ainakaan vehkeitä näkynyt mistään kuvakulmasta!

Tässä linkki ultrakuvaan, toivottavasti toimii!

http://img245.imageshack.us/img245/9062/toukkarv186vt0.jpg

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille Helmille!!!

toivottelee Nea ja toukkis rv 19+2

Vierailija
5/23 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihana ultrakuva, Nea81, on tämä nykytekniikka vaan ihmeellistä!

Täällä muuten tuntuu olevan ahkerasti ultrissa käyvää porukkaa muutenkin, 3d- ultraan tai-mikä-se-nyt-onkaan näyttää olevan tosi moni menossa. ihan alussakin hirmu moni kävi ultrassa, mikä ei itelle rehellisesti sanottuna tullu edes mieleen. meille on ihan luksusta jo se, että mennään 5.10 yksityiselle rakenneultraan, esikoisesta ei käyty muuta kun ihan alussa (ainut ultra mikä täällä siis tarjotaan on rv 12 aikoihin). tota rakenneultraa on niin moni kehunu, että aateltiin sinne mennä vaikkei tota rahaa olis kyllä yhtään ylimäärästä. mulla ei ole mitään erityistä tarvetta muutenkaan noihin ultriin ylipäätään, vaikka onhan se upeeta nähä oma pikkunen.

vaunu-ongelmaa ei meillä onneks ole, esikoisen yhdistelmät kelpaa kyllä vielä. on tuo neiti jo sen verran iso, etten taida hommata edes sisaristuinta, paitsi jos jostain tulee halvalla vastaan!

loviisa rv 15+5

Vierailija
6/23 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli hyvä kuva [b]Nean[/b] vaavista!

Tosi selvästi näky korva ja nenä ym.

Meillä rakenne-ultra vasta 10.10, joten täytyy vaan jaksaa odottaa, että pääsee taas vaavin näkemään!

Onko kellään kokemusta Tayssin äitipolilla rakenneultrassa käynnistä?

Antaako ne kuvia mukaan pyytämättä, vai pitääkö ruinata?

Omaa [b]( . )[/b]:

Mulle on ikävänä oireena ilmestynyt päänsärky..

Tänäkin aamuna se alko heti kun sain silmät auki! Ei ollenkaan kiva..

mammutti ja Vilppu rv 17+1/17+5

Vierailija
7/23 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhaa pukkaa myös minulle. Viime yö meni heräillessä ja aamulla särki joka paikkaan. No panadol hieman auttoi särkyihin mutta nenä aivan tukossa, ei haista ei maista mitään. Täytyy vaan toivoa et ei tuu poskiontelotulehduksia tms. muulloin en sellaisia oo sairastanut paitsi viime raskauden aikana :O/

Perhehuoneista joku kirjoitteli...itse en ole koskaan ollut perhehuoneessa vaan kolmenhengen huoneessa ja mies käynyt sitten katsomassa. Aloittanut isyysloman sitten kun ollaan kotiuduttu. Viimeksi olikin mun äiti esikoisen kanssa meillä kun olin sairaalassa niin miehen ei tarvinnut hoppuilla sen isyysloman kanssa. Ja nyt on taas mummi luvannut tulla lapsia katsomaan tuolloin helmikuussa. Asuu sen verran kaukana et on yleensä muutaman viikon. Saa itsekin henkäistä isompien hoidosta ja kotihommista kun on yksi käsipari lisää auttamassa. Mummi siis eläkkeellä ja siksi mahdollista hänen olla kauemminkin. Eli siis perhehuonetta tuskin pyydän tälläkään kertaa kun jos ollaan ok niin tuskin montaa päivää siellä synnärillä vietetään.

Ihanaa viikonloppua helmiksille!

calmus & pikkuinen rv18

Vierailija
8/23 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nuhanenä taas ilmoittautuu. On jo tosin (toivottavasti!) ohi menossa, viikon ainakin kestänyt jo. Onkohan tämäkin joku tän vaiheen raskauoire, kun tosiaan näin monella? ;)

[color=deeppink] ( . ) [/color] Eilen olin tuntevinani jotain pientä möyrintää alamasussa, ei vielä niin suurta, että kädellä tuntuis, mutta tuntui masussa kuitenkin. Malttamattomana odottelen edelleen niitä kunnon liikkeitä, vaikka ehtiihän niitä vielä sitten aika monta viikkoa tunnustelemaan (varmasti kyllästymiseen asti, kun nyt jo niin odotan helmikuuta ja vauvan syntymää =). Masu on nyt siis kasvanut niin, että ei jää tuntemattomillekaan varmaan tilani epäselväksi (en tykkää missään pusseissa kulkea yleensäkään, eli käytän ihan napakoita paitojakin).

Nyt on ähky. Käytiin koko perhe vähän puffetissa mässäilemässä sapuskaa. Nyt ei tee mieli enää tänään ajatellakaan ruokaa.. Niin, ja oli meillä syykin, että lähdettiin ulos syömään - tämä äippä täyttää tänään 23v (tai täytti, klo 12:06)! =)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]16+5

Vierailija
9/23 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Onnittelut -minni-[/b]!

Täällä vietetään rauhaisaa lauantai-iltaa, mitä nyt närästää, kun syötiin ja jälkkäriks jäätelöä.

Oon odotellut joka ilta, että liikkeitä taas tuntuis. Torstaina kyllä neuvolassa kuulu hyvät sydänäänet ja liikkeitä kovina suhahduksina. Olis jo niin kiva, kun alkais kunnolla tuntumaan nuo liikkeet.

Reilun viikon kuluttua on Oys:ssa rakenneultra. Kiva päästä katsoon, kuinka paljon on asukki kasvanu. ;)

maria_a + asukki 18+1

Vierailija
10/23 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kirjottaa, että onneks oon säästyny vielä flunssalta, vaikka sitä on kyllä liikkeellä ja kuulemma vatsatautia!! Apua!

Mutta tervetyttäviä terkkuja siis vielä!

maria_a + asukki 18+1

Vierailija
11/23 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaisen tervehdys täältäkin! Viikon verran jo vaivannut, jokohan olisi loppusuoralla. Kovasti tätä on meissä liikkeellä!

Muuten kuuluu hyvää: liikkeitä tuntuu päivittäin (tuntunut jo joitain viikkoja) ja mikä ihaninta: MAHA on kasvanut!!! Äitiysvaatteisiin osittain siirtymässä, jotkut omat menee vielä. Nyt siis 17.vko menossa ja maha pullahti viime viikolla ihan yhtäkkiä! N 3 vkoa aiemmin siis kuin viime raskaudessa.

Ulkoileville helmiksille mulla olis KYSYMYS: millaisilla viritelmillä käytte mahan kanssa lenkillä syystuulilla? Tänään kävelyllä mulla oli miehen housut, mut on ne vähän hassut.. :D Eli kertokaas vinkkejä missä myydään nykyään kohtuuhintaisia ulkoiluvaatteita odottajille? En ole vielä katellut kuin henkasta ja maukasta ja siellä ei ollut kuin onnettoman ohuet kesähousut. Urheiluliikkeissä nyt tietty ehkä vois olla mut onko jollain kokemusta? Ja mitään huippulaatua ei viitsis näin lyhyeksi ajaksi ostaa. Viimeksi harrastin vaan sisäliikuntaa eikä ollut tarvetta, mutta nykyään tulee ulkoiltua niin paljon että jotkut ehdottomasti saatava.

Vaunuistakin täällä oli kai muistaakseni puhuttu. Me aiotaan hankkia esikoisen kuomurattaisiin kantokoppa, ja hänen vanhat yhdistelmät saavat siirtyä parvekekäyttöön. Saadaan näin vähän kevyemmät pelit käyttöön, kun yhdistelmät oli talvella lumikinoksissa ostoskassien kanssa aika raskaat . Eikä tarvitse sitten ajella sisällä rapaisilla vaunuilla ees taas.

Lauantai-kuulumisin ,

Viherrys 16+1

Vierailija
12/23 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=cyan]Takana todella levoton yö..

Näin unta, että mulle soitettiin kromosomitutkimus-tulokset ja onniteltiin terveestä tytöstä..Heräsin heti sen jälkeen ihan paniikissa, kun yleensä mulle tapahtuu kaikki just päin vastoin, miten oon ajatellut.(

Kai oon vähän taikauskonenkin, enkä uskalla ajatella mitään positiivista etukäteen.

)

En millään saanut ajatusta pois mielestä ja yritin miettiä, että mitäs jos ei kauheasti onnitella vaan kerrotaan faktoja jostain sairaudesta ja annetaan aikaa lisätutkimuksiin..

Syy miksi näitä nyt mietin, on, että saan tulokset tod.näk. ens viikon aikana!

Nyt on punktiosta mennyt 2 viikkoa, joten eiköhän sieltä ens viikolla jo soitella..

Nyt alkaa jännittään ihan tosissaan![/color]

Nyt täytyy vaan yrittää unohtaa koko homma ja miettiä ihan muita juttuja..

mammutti ja Vilppu 17+2/17+6

Vierailija
13/23 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b][color=purple]Minni[/color][/b]lle myohästyneet [color=red][b]synttärionnittelut[/b][/color][b]!![/b]

[b]Mammutille[/b] jaxamista tulosten odotteluun. *halaus* Jos se uni oliki ennenuni, eli hyviä uutisia on tulossa.. =)

Nyt jatkettava hommia. [b][color=lime]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja![/color][/b]

Maaret(ti) & örppänä [size=3][color=red]♥[/color][/size] (rv19+2/20+0) (IIIIKS, ultran mukaan puoliväli ;))

(Saas muuten nähdä miten hassusti tää texti ruutuun pamahtaa, eihän sitä taaskaa voinu olla kikkailematta.. No toivotaan parasta.. [b]bd öö[/b])

Vierailija
14/23 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä taas kävi.. :)

Vierailija
15/23 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kyllä pakko kysyä että onko teillä muilla ollu nyt odotusaikana mieliala ihan outo? Vauva on tosi toivottu ja kaiken järjen mukaan pitäis olla hirmu onnellinen. Toki olenkin, en malttaisi housuissa pysyä kun tunnustelen kasvavaa masua. Silti mielen valtaa melkeen päivittäin " kumma ahdistus" . Murehdin esim.teini-ikäisenä tehtyjä " hulluuksia" . Ja että miten osaan olla äiti jollekkin?!

Miehen kanssa menee myös jotenkin " kummasti" , otan ihan hirveesti itteeni sen sanomiset jotka ei oikeasti tarkota mitään. Sit tuntuu kurjalta kun äkäilen toiselle. :(

Tuntuu et pää hajoo välillä kun on ajatukset niin monimutkasia! Psykologisesti päätellen kyse taitaa olla " henkisestä kasvusta" Toki tämä neljän seinän sisällä oleilu flunssaisena ehkä ajaa hulluuden partaalle! Täytyy varmaan laittaa nenänsä ulos ja yrittää piristyä. Ja ehkä luottaa siihen että kaikki asiat järjestyy.

Ja muistaa että nuoruus ja hulluus, vanhuus ja viisaus :)

Menier + masuvauva 16+6 (Huomenna tasan 17!)

Vierailija
16/23 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt tällä puolella kirjoittelu vähemmälle ja nyt päätin että jotain on raapustettava... :) En heti löytäny helminauhan listaa, jossa la:t&synnärit on, onkohan se vielä käytössä ja onko minut tipautettu vähäisen kirjoittelun vuoksi? ;)

Oma napa ja masu jakselee hyvin, taas pienen tauon jälkeen liikkeet tuntuu päivittäin ja selkeästi. Ens. liikkeen tunsin 14+6, sitten oli hiljaista viikoille 17 saakka. Nyt taas jumpataan niin että tuntuu, mukavaa!

Huomenna kerron töissä (olen salannu tietyistä syistä raskautta) esimiehelle, että mammaloma häämöttää. :) Vakkariduunin sain elokuun lopussa, sen toimen hoitaminen alkaa lokakuun alusta. Saa hyvillä mielin jäädä sit marraskuun lopussa lomalle ja sit mammalomalle. :)

Rakenneultraan on vielä aikaa, se on vasta 4.10... :( Tylsää... Tän kuun viimeisellä viikolla on kuiten neuvola.

Tämä tällä kertaa, nyt esikoisen leikkeihin mukaan! Kaikille hyvää vointia ja pian alkavaa uutta viikkoa! :)

KJ25 kera Helmiäisen 18+3

Vierailija
17/23 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yhä edelleen karmean flunssan kourissa. Huominen päivä pitäisi sinnitellä sitten töissä, mutta toisaalta ihan kivaa kun se nyt sattuu kuitenkin olemaan viimeinen lauantai ainakin pariin vuoteen =) Sitten olisi enää ensi viikko töitä ja lomille lompsis tai siis hoitovapaalle tarkemmin sanottuna!

Masu on ottanut hirmu kasvupyrähdyksen (taas!) ja nyt se alkaa olla jo niin suuri ettei tosiaan edes matalavyötäröiset housut mene jalkaan tai siis ne joutuu laittamaan niin alas et sit tuntuu et koko ajan roikkuu liian alhaalla! Mammahousu linjalle on siis ruvettava. Mulla ei oo yhtään mammapaitaa ja nyt sitten sellaisiakin tarvittais kipeästi! Muuten masussa on vielä hiljaista ja olo onkin kun ei raskaana oliskaan=(

En muista olikos se täällä vai missä kun käytiin keskustelua synnärin perhehuoneista eli ottaako sellaisen vai ei? No...joka tapauksessa mä oon kahden edellisen kanssa ollut aina sellaisessa 3 hengen huoneessa ja mies on sitten vain käynyt meitä kattomassa ja minusta se on ollut tosi hyvä ratkaisu. On saanut ihan rauhassa lepäillä ja huonekaverit on ollut tosi mukavia ja juttuseuraa on löytynyt sopivasti. Jotenkin mä oon aina aatellut et jos mies olis ollut siellä meidän kanssa kokoajan (siis perhehuoneessa) niin sille olis tullut aika tosi pitkäksi, kun meidän vauvat ovat vain nukkuneet ja syöneet ja minä samoiten. Meillä mies ei ole ollut edes isyyslomalla heti syntymän jälkeen kun muutaman päivän (esikoista kaitsemassa sairaalassa oloni ajan) kun vauvat ovat tosiaan vaan nukkuneet ja syöneet. Isyyslomat on sitten pidetty siinä vaiheessa kun vauvat vaativat jo vähän enemmän viihdykettä.

Ajateltiin nyt tällä kertaa sitten tehdä niin että mies on viikon verran (jos siis kaikki menee normaalisti ilman leikkauksia) kotosalla kattomassa miten arki alkaa sujua ja sitten lomailee taas hiukan myöhemmin enempi, niin ja perhehuoneet jätetään taas niitä enemmän tarvitseville/arvostaville!

Ei muuta mielessä nyt tällä kertaa!

t.kolomonen 15+5 (nyt lähdössä ikeaan ihan " nopeasti" käymään!!)

Vierailija
18/23 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk, näin se viikko on taas kohta vierähtänyt:)

Meillä oli eilen neuvola, sydänäänet kuului hyvin, hemoglobini oli vielä huimat 147 ja verenpaine 125/71 eli kaikki oli ihan hyvin. Pömppiksen liikkeet oon tuntenut jo muutaman viikon, johtuu varmaan siitä että istukka sijaitsee takaseinässä:) Seuraava neuvola olisi kuukauden päästä.

Oon joutunut jo kuukauden verran käyttämään äitiyshousuja, kun normaalisti tykkään melko kireistä farkuista. Painoa on tullut 2,5 kg lisää, mut tuntuu jotenkin että kroppa on muuttanu mallia aika paljon, onko teillä muilla kokemusta asiasta?

Oon normaalisti hirveä urheiluhullu käyn salilla, potkunyrkkeilyssä ja juoksemassa ja nyt jo alkumetreillä oon joutunut vähentämään liikkumista väsymyksen takia ja toki kesällä verotti myös kuumuus. Enää teen kävelylenkkejä koiran kanssa ja toki töissä tulee käveltyä paljon. Eilen meinasin mennä uimaan mut aamulla supisteli muutaman kerran melko kipeästi, joten terkkari ei suositellut fyysisesti mitään raskasta, noh eiköhän tämä tästä..

Ootteko muuten miettinyt vielä vaunujen ostoa? Ja jos mihin malleihin ootte päätyneet?

Täytynee lähtä viemään koiruus ulos ja valmistautua töihin lähtöön, oikein mukavaa syysviikonloppua kaikille:)

t. oona+pömppis 19+1

Vierailija
19/23 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä ollaan edelleen " räkäpäänä" , ei meinaa flunssa millään taittua.No, onpahan taas enemmän aikaa roikkua koneella;)

Vaunut me varattiin heti rakenneultran jälkeen, kun kuultiin, että poika olisi tulossa. Ko.liikkeessä sanottiin, että heillä on jonot helmikuulle asti, joten pistettiin varaukseen Emmaljungan yhdistelmävaunut, mallia Classic jotain....Tulevat isovanhemmat lupasivat ostaa meille vaunut ja ovat suunnilleen kesäkuusta asti kysyneet koska me ostetaan ne, joten nyt laitettiin sitten varaukseen.Sanottiin, että menee viikosta 3 kK:een, kun vaunut tulevat.

Painoa mulle on tullut n.6 kg, koska kesän oksentelujen aikana ainoat mikä pysyi sisällä oli rasvainen ruoka ja karkit...Ite olin painosta huolissani, mutta terkkatäti sanoi, että ei hätää. Mutta yritän nyt loppuraskauden vähän tarkemmin katsoa mitä syön. Masua mulla on ollut melkein alusta asti ja nyt jo ihan sievä pallo.

sjt+Puuhis 19+3

Vierailija
20/23 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä helminauhassa on flunssa tarttunut yhdelle jos toiselle..

Pikaista paranemista siis [color=olive][b] Kolomonen, Makkara ja Frog2![/][/color]..ja toki muillekin jos sairaita oli muitakin!

[b]Kpr81[/b]: Tervetuloa helminauhaan!

Omassa[color=darkpink][b] ( . )[/b][/color]:ssa käy aikamoinen mylläys melkein päivittäin.

Tänään olin neuvolassa; Paino tippunut kilon! Hemppa 142, paineet hyvät ja pissa puhdas!

[color=green]Vilppu[/color] mennä vilisti karkuun, kun yritettiin metsästää [color=red]♥[/color]-ääniä ja potkikin sitä dobleria (?), eikä millään meinannut rauhoittua, mutta neuvolantäti yllätti tänään iloisesti ja malttoi rauhassa metsästää ääniä, jotka sitten kuuluikin hienosti!!

Nyt on vähän siivottava kun tulee illalla vieraita

mammutti ja vilppu 17/17+4