Äiti kouluun lähdössä mutta..
Kommentit (6)
Laita lappu kaupan ilmoitustaululle, kysele työkavereitten ynnämuitten lasten halukkuutta tulla vahdiksi...
Mites työssäkäyvien lapset, eikö hekään saa kuljetusta ip-kerhoon vai eikö tarvetta ole?
Ei tuo 2h kahdesti viikossa kyllä kauhean paha ole, tietty vähän lapsesta riippuu. Uskon, että meidän tokaluokkalainen ja eskari pärjäisivät kyllä ihan hyvin tuollaisen ajan. Vaatii kyllä, että suunnittelisin tekemistä heille valmiiksi. Kirjoja kirjastosta, välillä dvd (joku iisi, ei pelottavia), joskus mummi tms. kylään, väritystehtäviä, joku siivoushomma...
Ja puhelin tietty tutuksi molemmille lapsille ja soittaisin puolessa välissä kotiin.
Kunnan velvoite ei ole järjestää kuljetusta iltapäiväkerhoon, joten ainoa vaihtoehto usein on tilata taksi. Ja sen kustannukset on kyllä aika hirmuiset vaikka olisi kyse parista päivässä viikossa. Jos joku naapuri on edes kohtuullisen lähellä tuskin lapsilla mitään hätää on 2 h yksinollessaan, kunhan kumpikaan ei joudu olemaan ihan yksin. Monessa perheessä ekaluokkalainen joutuu olemaan yksin joka päivä tuon verran. Sille eskarilaisellehan kunnan olisi vielä velvollisuus järjestää hoitopaikka, mutta ei sinnekään kuljetusta.
2 tuntia ei ole kovin pitkä aika, jos saavat jonkun aikuisen tarvittaessa puhelimella kiinni. Jos katsovat esim elokuvan, niin siinä menee helposti reilu tunti ja sitten syövät valmiiksi laitetun välipalan ja leikkivät. Tekemistä pitää keksiä valmiiksi.
Ovatko tottuneet olevaan kaksin ollenkaan eli vois kokeilla ensin lyhempää aikaa. Meillä eka ja kolmas luokkalainen olivat koulun jälkeen kaksistaan joskus tuon kaksikin tuntia, kunnes vanhemmat tulivat töistä. Saivat kyllä puhelimella kiinni ja naapurit lähellä. Koskaan ei mitään pahempaa kuin että tappelivat keskenään.
kun minä olin ekalla olin joka päivä yksin muutamankin tunnin, naapurit katto sen verran etten jäänyt ulos tai talo palanut. asuttiin kanssa maalla. kannattaa ehkä joltain naapurilta kysyä että voiko lapset mennä sinne jos jotain tulee. avaimet jää tms.
olenko ihan hullu kun jätän eskari ja ekaluokkalaisen kahtena päivänä viikossa 2tunniksi päineen? Asumme ihan maalla ja lapset käyvät kyläkoulua ja siellä ei ole mitään iltapäiväkerhoa. Kirkonkylän ala-astella olisi iltapäiväkerho mutta sinne on 15km matkaa eikä kuljetusta sinne ole. En ole keksinyt ratkaisua ongelmaan.