Teen huomenna kasvispihvejä (tai juurespihvejä)
Ohjeita on netissä älyttömästi. Mikä ohje on hyvä? Eka kerta itsetehtynä.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:22"]
Helpoin on kyllä lettutaikina, johon raastaa juureksia. :) Esim porkkanaa pienimmällä raastinterällä ja muut hiukan isommalla, tulee tosi hyviä. Kantsii laittaa kans hiukan juustoraastetta joukkoon!
[/quote]
Kiitos, mutta tämän osaan tehdä. Tällä kertaa en halua lettuja, vaan sellaista ruokaa, mitä voi töihin ottaa esim. riisin tai muusin kanssa. Koetan lisätä kasviksia ruokavalioon. ap.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:22"]
Helpoin on kyllä lettutaikina, johon raastaa juureksia. :) Esim porkkanaa pienimmällä raastinterällä ja muut hiukan isommalla, tulee tosi hyviä. Kantsii laittaa kans hiukan juustoraastetta joukkoon!
[/quote]
Kiitos, mutta tämän osaan tehdä. Tällä kertaa en halua lettuja, vaan sellaista ruokaa, mitä voi töihin ottaa esim. riisin tai muusin kanssa. Koetan lisätä kasviksia ruokavalioon. ap.
[/quote]
Jos tekee vaikka pinaattilättyjä,niin ne tehdään juuri noin,lisätään lettutaikinaan pinaattia ja mausteita,voi tarjota vaikka muusin kanssa.Pihvit taas kannattaa tehdä sillä jauhelihataikinalla,en nyt ihan ulkoa muista reseptiä mutta turvotetaan korppujauhoa nesteessä,siihen sitten lisätään juuresraastetta,kananmunaa,jauhoja,öljyä,ja paistetaan pannulla niin kuin lihapihvitkin.Molemmat tosi hyviä kasvisruokia,kannattaa lisätä lautaselle vaikka raejuustoa että saa proteiinia.
Muista, että tarvit proteiinia joka ruualla. Ja älä nyt pannulla paista, saat rasvaa. Sekaan linssejä tai papuja ja paista uunissa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:59"]
Muista, että tarvit proteiinia joka ruualla. Ja älä nyt pannulla paista, saat rasvaa. Sekaan linssejä tai papuja ja paista uunissa.
[/quote]
Mulla taitaa olla ongelma liiankin vähäinen rasvan saanti. ap.
Olen hukannut ihan älyttömän hyvän juurespihviohjeeni, mutta muistelisin, että siihen tulee juuresraasteita maun mukaan, puoli pakettia savuporotuorejuustoa, munaa, korppujauhoja, yrttimausteita maun mukaan ja pippuria. Määriä en pysty muistamaan.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:59"]
[/quote]
Mulla taitaa olla ongelma liiankin vähäinen rasvan saanti. ap.
[/quote]
Kannattaa nimenomaan paistaa pannulla voissa,tulee parhaan makuisia. Tosin linssejä ja papuja on muuten hyvä lisäillä kasvisruokiin proteiinin takia,linsseistäkin voi tehdä pihvejä,mutta ne ova aika huonosi sulavia vatsassa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:08"]Ohjeita on netissä älyttömästi. Mikä ohje on hyvä? Eka kerta itsetehtynä.
[/quote] Osta valmiina. Saarioisten kasvispihvit ja pyörykät ovat parhaita !.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:08"]Ohjeita on netissä älyttömästi. Mikä ohje on hyvä? Eka kerta itsetehtynä. [/quote] Osta valmiina. Saarioisten kasvispihvit ja pyörykät ovat parhaita !.
[/quote]
Jos ap haluaa opetella kokkaamaan itse kasvisruokaa,aika pöhkö neuvo sanoa että osta eineksiä :D
Tässä esimerkki perusohjeesta:http://www.ruokala.net/resepti/porkkanapihvit
Voi laittaa porkkanoiden lisäksi tai sijasta niitä kasviksia,joista itse pitää.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:13"]
No helpoin on muunnelma jauhelihapihveistä: korppujauho-muna-maustepohja ja siihen sitten perunaa, porkkanaa, palsternakkaa, pinaattia, paprikaa, sipulia, juustoa ja mitä vaan kasvista keksit raastaa tai silputa. Perunasta ja pinaatista irtoaa paljon nestettä eli jos laitat niitä, älä laita korppujauhoihin nestettä! Helpointa on paistaa pihvit uunissa mutta maukkainta tietenkin paistinpannulla paistettuna.
[/quote]
Näin mäkin olen tehnyt,paitsi että aineksina yleensä vain porkkana ja lanttu raasteena.Muuten jauhelihapihvitaikina.Onnistuu parhaiten lättypannulla,niin pysyvät kivasti kasassa.Kannattaa laittaa reilusti rasvaa pannuun,etteivät pala kiinni.Paras lisäke on itsetehdyt lohkoperunat.
No helpoin on muunnelma jauhelihapihveistä: korppujauho-muna-maustepohja ja siihen sitten perunaa, porkkanaa, palsternakkaa, pinaattia, paprikaa, sipulia, juustoa ja mitä vaan kasvista keksit raastaa tai silputa. Perunasta ja pinaatista irtoaa paljon nestettä eli jos laitat niitä, älä laita korppujauhoihin nestettä!
Helpointa on paistaa pihvit uunissa mutta maukkainta tietenkin paistinpannulla paistettuna.
Kiitos! Eli raasteena mitä vaan itse tykkää, korppujauhoa ja munaa. Ehkä se onnistuu parhaiten. Taidan ihan fiilispohjalta ostaa huomenna kasvikset.
Pysyy paremmin koossa, jos laitat jonkun ainesosan, esim. perunan, soseena.
Mun ehdottomat suosikit kaikkien juuresten seassa on hapokas omena ja varsiselleri. Niillä saa sellasta kipakkuutta, kun usein kasvispihveistä tulee sellasta makeahkoa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:21"]
Mun ehdottomat suosikit kaikkien juuresten seassa on hapokas omena ja varsiselleri. Niillä saa sellasta kipakkuutta, kun usein kasvispihveistä tulee sellasta makeahkoa.
[/quote]
Kiitti vinkistä. Mulla on happamahkoja keitettyjä omenapaloja pakkasessa, aitoa luomua isäni kotitarveomenatarhasta.