onko ADD:stä kärsivä
Ihan kokonaan ulkona parisuhdemarkkinoilta?
Itselläni on tämä. Lääkitystä ei ole, muyta olen harkinnut kyllä. Miehet säikähtää kun kerron tästä. Käyn töissä ja hoidan lapseni. Ytitän pitää myös itsestäni huolta. Käyn salilla ja lenkkeilen. Välillä kyllä on jumitus jaksoja, jolloin en saa revittyä itteäni mihinkään kuin pakollisiin juttuohin. Kämppä on kaaoksessa yms. Mutta pärjään jotenkin. Toki ymmärrän sen, että koville voi välillä ottaa minun kanssa oleminen. Mutta onko kettään joka seurustelee jonkun ADD/ADH diagnoosin omaavan kanssa ja pärjäätte siinä suhteessa?
Kommentit (47)
en tiiä add:na mua ärsyttäis ehkä liian pedanttimaisuus koska tunnen itseni ja ahdistuisin että vaikka yrittäisin niin silti mulla on takissa aina kahvit ja saatan olla myöhässä ja sellast "pikkusta" omasta mielestäni mutta jos nämä ovat liikaa pedantille nii sit en voi mitään enkä lähe stressaamaa hänen mielipiteistään sillä olen mitä olen..
mutta itse en ainakaa ole vielä kohdannut sellaisia ihmisiä elämässä joita ärsyttäis tämä enemmänki sanoneet että se on "söpöä"( tai sitten eivät ole sanoneet asiasta suoraan)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:45"]
http://www.vauva.fi/keskustelu/4373073/ketju/sauli_niinistolla_asperger
Onko tuo totta?
[/quote] En yhtään ihmettelisi, vaikka olisi. :)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:00"]Millainen olit 14 vuotiaana? Haluaisin auttaa ystäväni lasta.
[/quote]
Vetäytyvä. Huono koulussa. Muutama ystävä, kun en jaksa kauheeta yhteyden pitoa, kun muutaman ihmisen kanssa.. Masentunut, ehkä. Viihdyin yksin.
Olen kyllä helpodti lähestyttävä kuitenkin ja iloinen.
Ap
[/quote] Minä olen samanlainen. Olen pärjännyt hyvin elämässä kuitenkin. Ja miehet ihastuvat minuun helposti jostain syystä. Olen kuitenkin onnellisesti naimisissa, enkä kertonut miehelleni siitä tavatessani koska silloin en vielä tiennyt koko oireyhtymästä mitään.
Kielteisiä puolia tässä ADD:ssa on se, että se on periytynyt jonkinasteisena kaikille kolmesta lapsestani. Ja se, että vieläkin joudun taistelemaan tuon ominaisuuden kanssa päivittäin koska keskittyminen ja asioiden aloittaminen on vaikeaa. Olen kuitenkin saanut aika paljon aikaan elämässäni ja ollut monessa mukana. ADD. on antanut minulle mielestäni luovuutta ja syvällisyyttä ja kykyä ajatella asioita vähän erilaisesta näkökulmasta kuin moni muu. Ja vaikka olen unohtelevainen, pidän kotini siistinä ja pyrin aina olemaan ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä et - hei lentsikka taivaalla!
Vierailija kirjoitti:
Voin itse Add tyttönä sanoa että kyllä itse olen aina löytäny /kohdannut miehiä jotka on hyväksyny tämän minussa.. eli sellaisena kuin olen ja olen sanonut aika aikaisessa vaiheessa deittalussa että "olen add!" ja kaikki ovat suhtautuneet hyvin..ehkä siksi olenkin miesten "makuun" intohimoinen, en takertuva, unodan riidatki helposti, leikkisä, naurava, ja kuulemma fiksukin! itse en koe että elämäni olisi kamalaa add:n takia vaa enemmänkin aika "rikastuttavaa" eiphä ole tylsää. mutta vaikea sanoa mitä kumppani ajattelee oikeasti päässään tästä.. minulle hän on vakuuttanut ettei add haittaa mutta en tiedä onko hän edes lukenut asiasta ollenkaa.. että voisi edes tosissaan sanoa ettei se haittaa.. en ole itse kokenut että add haittaisi parisuhdetta kummemmin paitsi tietenkin itseäni turhauttaa välillä kun en osaa ilmaista sanallisesti välttämättä tunteisiini liittyviä asioita.. sekä häiritsevää on myös se että on niin paljon eri miel
Voin itse Add tyttönä sanoa että kyllä itse olen aina löytäny /kohdannut miehiä jotka on hyväksyny tämän minussa.. eli sellaisena kuin olen ja olen sanonut aika aikaisessa vaiheessa deittalussa että "olen add!" ja kaikki ovat suhtautuneet hyvin..ehkä siksi olenkin miesten "makuun" intohimoinen, en takertuva, unodan riidatki helposti, leikkisä, naurava, ja kuulemma fiksukin!
itse en koe että elämäni olisi kamalaa add:n takia vaa enemmänkin aika "rikastuttavaa" eiphä ole tylsää.
mutta vaikea sanoa mitä kumppani ajattelee oikeasti päässään tästä.. minulle hän on vakuuttanut ettei add haittaa mutta en tiedä onko hän edes lukenut asiasta ollenkaa.. että voisi edes tosissaan sanoa ettei se haittaa..
en ole itse kokenut että add haittaisi parisuhdetta kummemmin paitsi tietenkin itseäni turhauttaa välillä kun en osaa ilmaista sanallisesti välttämättä tunteisiini liittyviä asioita.. sekä häiritsevää on myös se että on niin paljon eri mielenkiinnon kohteita jatkuvasti mitä elämässään haluaisi toteuttaa..
mutta muuten en tiedä voiko tällä ylpeillä mutta olen add ja ylpeä siitä!
Add loov it! pau!