jokaisen lapsen tulisi syntyä toivottuna
Mieluummin abortti kuin antaa lapsi adoptioon. Tuttavani on adoptoitu ja hän on monesti miettinyt miksei hänen vanhempansa halunneet häntä. Turhaa surun aiheuttamista lapselle.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:22"]
Entäs kun lapsi on isälle ja äidille toivottu mutta muulle suvulle ei? Esikoista kohdellaan ihan eri tavoin kuin perheen muita lapsia. Meille kaikki ovat saman arvoisia mutta isovanhemmille ei. Esim. Synttärilahjaksi esikoiselle uudet sukset (hinta n.120e). Toiseksi vanhimmalle synttärilahjaksi pusero alesta, hinta 7e. Ja kyse ei ole siitä että olisi tarvinnut sukset. Kun sen lahjan nyt vaan pitää olla parempi kuin muilla. Mielestäni tämä on syrjimistä ja lapsetkin ovat sen huomanneet. Harmittaa.
[/quote]
Todella ikävä skenaario. Onneksi kuitenkin omat vanhemmat rakastavat ja toivoivat lasta. Muu suku saa haistaa pitkät.
Mä itse olen adoptiolapsi. Olen elänyt onnellisen lapsuuden ei-biologisten vanhempien kanssa ja ihan täyspäinen aikuinen minusta on tullut. Mutta kun tulin itse raskaaksi 26-vuotiaana niin silloin ne kysymysmerkit omasta perimästä alkoivat häiritä ja sainkin selville kuka on minun biologinen äitini, mutta kuulin myös sen, että hän oli 16-vuotiaana tullut raskaaksi ja antanut adoptioon eikä isästä ollut edes tietoa. Ymmärrän, ettei tuolloin ollut oikein muuta mahdollisuutta kuin adoptio.
En ole koskaan ollut vihainen tai katkera biologiselle äidilleni. Olen miettinyt sen niin, että maailman hienoin lahja että hän on tuon ikäisenä synnyttänyt minut ja antanut lahjaksi minun adoptiovanhemmille. Toki nuoruudessa koin joskus, että joku pala elämästäni puuttuu. Halusin palavasti tietää, miksi olen minkäkin näköinen, miksi olen hyvä urheilussa, miksi en osaa piirtää. Mutta nyt kun mulla on omia lapsia niin olen todellakin sen sisäistänyt, että tärkeintä lapselle on olla rakastettu ja sillä ei ole väliä ovatko ne vanhemmat biologiset vai eivät.
Ei kaikkien adoptoitujen lasten elämä ole hirveää ja tuskaa. Olen erittäin onnelinen, että minua ei abortoitu vaikka biologinen äitini olikin varmasti todella vaikeassa asemassa.
Enpä aio tehrä aborttia vaikka lapsi näkyy tulevan maailmaan suunnitelmaa aiemmin :D
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:53"]
Enpä aio tehrä aborttia vaikka lapsi näkyy tulevan maailmaan suunnitelmaa aiemmin :D
[/quote]
Pointtinahan tässä on koko ajan ollut, että se on sinun valintasi. Jos koet olevasi valmis ja kykenevä, niin onnea sinulle.
Minä olen ollut ei-toivottu, mutta pidän silti elämästä, ja olen todella todella kiitollinen siitä, ettei minulle tehty aborttia.
Sinusta siis hedelmöityshoidot ovat parempi asia kuin adoptiot? Kummassakin tapauksessa lapsi on todella toivottu ja rakastettu.