Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen osallistuu nettivalmennuksiin, joissa opetetaan miten syödään oikein?

Vierailija
02.11.2021 |

Hirveästi kiinnostaisi tietää, että eikö teille tosiaan esim. vanhemmat opettaneet, mitä on ns. "kunnon ruoka" eli miten arkena syödään oikein? Eikö koulussa opetettu lautasmallia? Sillä pääsee nykyäänkin pitkälle! Katson Instasta välillä, kuinka ihmiset ovat ostaneet jonkun somepersoonan luettelemia ruokia ja minulle ne näyttää ihan normaalin arkiviikon ruuilta.

Avatkaa nyt vähän tätä maailmaa minulle - miten te oikein olette syöneet jos olette valmiina maksamaan siitä, että joku tekee teille valmiin kauppalistan vaikka saman tiedon saisitte ihan vaan googlettamalla?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan että siinä on omaa epävarmuutta. On kiva saada tsemppiä ja tehdä ohjeiden mukaan.

Vierailija
2/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se että miten lapsia ruokitaan jos omaan ruokailuun tarvitsee ostaa ohjeet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaahan ihmiset liikkumiseenkin nettivalmennuksia vaikka oikeasti riittää, että lähtee liikkumaan. Hiihto- ja juoksukoulujakin on, voi elämän kevät.

Vierailija
4/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne yrittää huijata itseään - "minusta tulee samanlainen kuin tuosta jos syön grammalleen hänen ohjeiden mukaan." Ei uskota siihen, että paino putoaa kyllä ihan sillä lautasmallilla. Tehdään ikäänkuin kaikesta vaikeampaa, uskotellaan että se laihduttaminen on vaativaa ja siihen tarvitaan vaativat ohjeet. Tehdään siitä jonkinkaltainen prosessi. Oikeasti, ei se ole mitään rakettitiedettä.

Vierailija
5/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaahan ihmiset liikkumiseenkin nettivalmennuksia vaikka oikeasti riittää, että lähtee liikkumaan. Hiihto- ja juoksukoulujakin on, voi elämän kevät.

Vähän eri asia valmentautua ja nostaa kuntoa nousujohteisesti kuin syödä perusruokaa.

Vierailija
6/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näissä voi olla yhteisöllistä tekemistä ja jos tulee vastoinkäymisiä, saa vinkkejä, sen lisäksi hyödyllisiä neuvoja. En näe turhana. Jos ei osaa vaikka maltillisesti aloittaa, tällainen voi olla hyvä.

Vierailija
7/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä jotenkin uskotaan, että laihduttaminen on todella vaativaa, vaikka eihän se ole. Että siihen tarvitaan jotkin maagiset ohjeet. Ihmiset puhuu, kuinka eivät jaksa laihduttaa. Eihän se laihduttaminen vie yhtään sen enempää aikaa!

Vierailija
8/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne yrittää huijata itseään - "minusta tulee samanlainen kuin tuosta jos syön grammalleen hänen ohjeiden mukaan." Ei uskota siihen, että paino putoaa kyllä ihan sillä lautasmallilla. Tehdään ikäänkuin kaikesta vaikeampaa, uskotellaan että se laihduttaminen on vaativaa ja siihen tarvitaan vaativat ohjeet. Tehdään siitä jonkinkaltainen prosessi. Oikeasti, ei se ole mitään rakettitiedettä.

Mut eihän laihduttaminen ole joidenkin kohdalla vaativaa sen vuoksi, ettei tietäisi, miten kannattaa syödä, vaan henkisen puolen takia, esimerkiksi lohtusyöminen. Tai minulla lohtusiiderit, joista ne kalorit tulee. Tosin en tiedä, miten nimenomaan joku nettivalmennus pureutuu näihin syvempiin syihin, mutta kun siihen pitää eri tavalla sitoutua, se voi toimia paremmin kuin oma kokeilu.

Vierailija
9/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan olisi lihava tai alipainoinen jos kaikki tietäisi täsmälleen miten syödä hyvin ja terveellisesti. Eikä olisi syömishäiriöitä. 

Vierailija
10/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kaikki muutkin ns tsemppaavat nettivalmennukset, joita ihmiset ostaa. Kaikki asiat on pääteltävissä ihan itse tai luettavissa jostakin. Silti ilmeisesti kaikenmaailman life coacheille on minun 25-30v ikäluokassa kysyntää, huoh.

Vierailija
11/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kadulla taapertavista läskeistä näyttäis kaipaavan jotain "miten syödään oikein" - valmennusta

Vierailija
12/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varmasti hakee tukea elämäntapamuutokselle, kannustusta, motivaatiota ja vertaistukea. Kaikki nämä ihan tutkittuun tietoon pohjautuvia ja keskeisiä asioita terveyskäyttäytymisen muutoksen tukena. Tiedetään, että tieto yksin ei aina riitä. Verkkovalmennuksissa (ainakin hyvissä sellaisista) on huomioitu tämäkin puoli. Tiesitkö, että myös terveydenhuollossa hyödynnetään verkkovalmennuksia terveyskäyttäytymisen muutoksen tukemisessa? Kyllä nämä ihan tutkittuun tietoon pohjautuvia metodeja parhaimmillaan ovat.

Ja ei, meillä kaikilla ei ole samanlaisia lähtökohtia, tieto-taitoa, perheen ja/tai muun yhteisön tukea, energiamäärää, omatoimisuutta tai ajattelutapaa. Olemme kaikki yksilöitä.

Vierailija
13/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomion, miten heikot elämäntaidot yllättävän monikin kotoa saa (edes jollain elämänalueella), niin en ihmettele yhtään. Olen tapaillut pariakin miestä, jotka ovat itse opetelleet kokkaamaan todella hyvää ruokaa itse, sillä kotona vanhemmat eivät joko välittäneet tai osanneet kokata. Omakaan äitini ei älyä mitään mausteista yms.

Jos ap:n kotoa saikin täydellisen opin elämää varten, niin onneksi olkoon, mutta koita tajuata, että sinä olet etuoikeutettu, ei se kaikilla mene niin. Ja koulujen pakolliset kotitaloustunnit olivat ainakin meillä ihan pelkkä vitsi.

Vierailija
14/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä heikompia, jotka eivät onnistu yksin.

Vähän kyllä huvittaa, että tyypit ostavat jonkun fitnesstyypin laatimia ruokavalioita ja maksavat siitä, vaikka ohjeet on varmasti poimittu vaan netistä.

Vierailija
15/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kaikki muutkin ns tsemppaavat nettivalmennukset, joita ihmiset ostaa. Kaikki asiat on pääteltävissä ihan itse tai luettavissa jostakin. Silti ilmeisesti kaikenmaailman life coacheille on minun 25-30v ikäluokassa kysyntää, huoh.

Miten se on sinulta pois, jos joku kaipaa tsemppiä ja apua arkeensa? Monesti voi olla kyse tunnesyömisestä tai vaikkapa syömishäiriöstä ja niihin tarvii oikeasti apua. Kun elämässään ei vielä ole kohdannut oikeita haasteita ja ongelmia on helppo ivailla muille, eikö?

Vierailija
16/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niitä heikompia, jotka eivät onnistu yksin.

Vähän kyllä huvittaa, että tyypit ostavat jonkun fitnesstyypin laatimia ruokavalioita ja maksavat siitä, vaikka ohjeet on varmasti poimittu vaan netistä.

Heikkoja ei ole ne, jotla apua pyytävät. Heikkoja on ne jotka potkii jo valmiiksi maahan tallottuja.

Vierailija
17/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ainakaan ketkään vanhemmat opettaneet mitään ruokailusta, terveellisyydestä. Syötiin mitä saatiin jos jotain saatiin.

Nyt on iäkkäänä hieman kolestroli/diabetes ongelmaa.

On todella hyvä, että on erinäisiä tsemppausryhmiä ja jaetaan uusia tutkimustuloksia siitä, mitä ja miten kannattaa syödä. Vanhat lautasmallitkin kannattaa joskus kyseenalaistaa. Koko ajan löytyy uusia super ruokia/ravintoaineita. Todella mielenkiintoinen ala. On hyvä tietää, miten voin vaikuttaa ja valita oikein. Seuranta labrat kannustavat.

Vierailija
18/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa 1980-luvulla meillä syötiin lähes pelkkää lihaa, perunaa ja ruskeaa soossia. Kasviksia ei tunnettu kuin banaani ja kurkku, joka tarjoiltiin sokerisessa ja etikkaisessa kastikkeessa. Eli joo en ole oppinut mitään terveellisiä ruokatapoja kotona. 

Ja kun rahasta ei ole pulaa, miksi ei maksaisi siitä, että joku on jo selvittänyt ruokavalion josta saa kaiken tarvittavan ja sopivasti kaloreita. Toki akateemisesti koulutettuna ihmisenä osaisin itsekin hakea tiedon ja muodostaa ruokavalion, mutta ei kiitos, olen erikoistunut omaan alaani ja keskityn siihen, ja ostan palveluna ravitsemukseen liittyvän ohjeistuksen alan ammattilaiselta.

Vierailija
19/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kadulla taapertavista läskeistä näyttäis kaipaavan jotain "miten syödään oikein" - valmennusta

Totta, ja enemmän tsemppiä eikä läskiksi haukkumista.

Vierailija
20/32 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suoritin tämän kurssin ja voin todellakin suositella jos on kiinnostunut syömään puhtaasti. Opettaa hyvin mitä lisäaineita tulisi ehdottomasti välttää jne. 

https://www.udemy.com/course/whole-food-plant-based-diet/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi