7 v lapsi hakkaa äitiä- mitä teen?
En tiedä mitä tekisin poikani kanssa. Lapsella on lähes päivittäin raivareita joiden aikana käy lyömään ja potkimaan täysillä. Usein jos otan puhelimen pois tai pyydän tekemään kotitöitä. Tänään koska kehotin pesemään hampaat ja harjaamaan hiukset ennen koulua. Ei ole katuvainen ja myös huutaa ja haukkuu minua pahasti.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähipiirissä perhe jossa on vastaava ongelma. Poika 9v on erittäin väkivaltainen jos kaikki ei mene hänen mielensä mukaan. Psykologikäynneillä poika on kuin pieni enkeli, samoin vieraanpien aikuisten seurassa. Osaa siis käyttäytyä hyvin ja olla kohtelias. Mä olen sen verran läheinen pojan kanssa että on haistatellut mulle ja uhannut tappaa. Nämä tappouhkaukset ovat jokapäiväisiä perheessä.
Tilanne on aika toivoton, poikaa ei voi jättää kahden pikkusiskon kanssa sekunniksikaan koska hakkaaminen alkaa välittömästi. Äitiään ja isäänsä lyö. Isä tosin on hyvin vahva ja saa pojan pidettyä tarvittaessa tiukassa syliotteessa. Apua on vaikea saada koska ulkopuoliset eivät näe ongelmaa.
Voisiko toinen vanhemmista vaikka kuvata? Olis todistusaineistoa. Pitäis kyllä sanaa uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos läväyttäisit pari kertaa takaisin sen verran että oppii kunnioittamaan vanhempia? Näin tehtiin Suomessakin -70 - -80 luvuilla yleisesti ja hyvin toimi. Edelleen käytäntö on käytössä monessa maassa ja toimii hyvin. Esim. venäläisten lapset tottelevat hyvin vanhempiaan eivätkä esim. riehu kaupoissa. Kaikki eläimet ojentavat pentujaan tarpeen vaatiessa eikä ihminen ole mikään poikkeus. Naurettavaa kuvitella, että tuollaiseen pelkkä puhe auttaisi.
Tämä. Fyysisen kurittamisen lopettaminen on aiheuttanut sen, että lapset eivät kunnioita vanhempia ihmisiä yhtään. Jonnet puhuvat vieraille aikuisille kuin nämä olisivat heidä kavereitaan.
Höpön löpön. Minulla on 4 lasta, joita ei ole ikinä kuristettu fyysisesti. Kunnioittavat opettajaan isovanhempiaan ja muita aikuisia. Kertaakaan ei ole koulusta esim otettu huonon käytöksen takia yhteyttä. Heillä on nimenomaan hyvä itsetunto, ei tarvitse muiden hölmöilyihin lähteä. Hakkaamalla et lapselle itsetuntoa saa rakennettua.
Pidä sylissä silloin tiukasti, muulloin vähän löysemmin.
Kumman ruutuaika on pitempi, sinun vai lapsen?
AP. Kiitos vastauksista. Lisää saa antaa ohjeita. Meillä lapsi elää ilmeisesti kuin pellossa isällään. Silti isää ei enää kuulemma lyö, koska se on lapsen sanojen mukaan vahvempi. Holding ollut käytössä, mutta ei enää oikein toimi. Lapsi on siinä mm. Onnistunut tarkoituksella puskemaan mua naamaan niin, että hammas murtui. Puree myös ihon rikki. Täällä myös pelko sisaruksen takia. Ei ole halukas enää kuin ääriharvoin puuhaamaan yhdessä. Tekisi mieli jättää isälleen, mutta pelkään mitä lapsen kehitykselle tapahtuisi siinä tapauksessa.
Tilanteessa estät väkivallan, eli pidät käsistä kiinni, otat vaikka holding- otteeseen tmv.
Sen jälkeen tee vaikka lasu perheestänne, niin toivon mukaan saatte sitä. Tsemppiä <3