Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla paljon serkkuja?

Vierailija
02.11.2021 |

Itselläni seitsemän.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 serkkua,kaikki äidin puolelta.

Vierailija
22/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin "0." enkä mitään muuta.

Ja kommenttia ei julkaista ennen hyväksyntää. :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkkyä miten moni ei tunne serkkujaan.

Miksi pitäisi? Nykyisin ihmiset eivät asu lopunikäänsä kotikylässään. Jos serkut asuu kaukana/ ovat eri ikäisiä kuin itse niin eipä juuri ole mitään yhteyttä.

Vierailija
24/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puolen sukua, Lähi Serkkuni ovat kuoleet ajat sitten. Koska isäni elin kaari oli 1895- 1964. Kuoli 69v. Äidin elin kaari oli 1916-1973. Äidin tunsin 2 vikkoa aikuisena,kun kuoli ylättäin 57v. Ei kontakti hänen puoleiseen sukuun . Pikku serkut,tai serkun kumin kaimat.Asuvat kaukana ja en käytänössä tunne heitä.

Vierailija
25/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähelle sata serkkua, kaikkia en ole tavannut, pikkuserkuista puhumattakaan.

Isällä 12 sisarusta ja äidillä 7. Ei lestadiolaisia, ajan tapa oli että oli isot perheet.

Vierailija
26/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puolelta 6 serkkua, joista 1 kuollut. Ikähaarukka 25-70 v, itse olen keskivaiheilta. Ei siis ole mitään "serkusten yhteisiä kesiä mummolassa", jotka olisi rakentaneet mitään erityisempää sidettä.

Isän puolelta 3 serkkua, mutta isäni katkaisi ensin välinsä sisaruksiinsa ja sitten omiin lapsiinsa, joten sitäkään kautta ei oikein ole yhteyksiä syntynyt.

Omilla lapsillani on 5 serkkua, joita tapaavat säännöllisesti. Ikähaarukka serkuksilla nyt 2-20 v, eli lisää voi vielä olla tulossa. Yksi lapsistani lukee yhden serkun parhaisiin ystäviinsä.

Vierailija
27/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 21 ja vähän päälle tietääkseni. Tosin 1/21 on ikäänkuin serkkupuoli ja muutama siihen päälle myös serkkupuolia (toisen vanhemman sisarpuolen lapsia, vanhempani ei ole heistä kaikkien kanssa tekemisissä). Yksi serkkuni on kuollut lapsena, loput iältään 3-42-vuotiaita ja tuo yksi serkkupuoli hieman yli 50 v. Itse olen vähän alle 30 v.

Vierailija
28/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkkyä miten moni ei tunne serkkujaan.

Miksi pitäisi? Nykyisin ihmiset eivät asu lopunikäänsä kotikylässään. Jos serkut asuu kaukana/ ovat eri ikäisiä kuin itse niin eipä juuri ole mitään yhteyttä.

Ei se siitä asuinpaikasta ole kiinni! Mun lasten serkut asuvat Suomessa ja mun lapset ei. Serkukset tuntevat toisensa tosi hyvin ja jokaisen tapaavat ainakin kerran vuodessa kylässä puolin ja toisin käyden. Jopa pikkuserkut tuntevat toisensa! Mutta meidän suku ei tulekaan mistään ”kotikylästä” vaan on levittäytynyt eri alueille ja aloille ja olemme hyvin läheisiä toisillemme!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme