Millainen joulu teille on tulossa?
Itse en vielä tiedä muuta kuin sen että olen aikuisten lasteni seurassa aaton. Missä vietämme aaton, en tiedä.
Kommentit (40)
Perinteiseen tapaan kokkaan vanhemmilleni ja veljeni perheelle, joulu vietetään aina meillä ja suurin osa hommista jää minulle. Olen toki kiitollinen että saan viettää joulua läheisten kanssa mutta joskus vaihtelukin olisi kivaa.
Tänä vuonna kerrankin neljä päivää vapaata jouluna, usein olen ollut aattona töissä.
Perinteisesti lapsen ja miehen kanssa kolmistaan kotona. Rentoa yhdessäoloa ja hyvää ruokaa. Sopivassa suhteessa perinteisiä jouluruokia ja meidän omia lemppareita.
Rauhallinen meno sukulaisten kesken, syyää, katotaan telkkaria ja pelataan amigaa 500 koneella
Ekaa kertaa 30 vuoteen kun päässyt narsisti vanhemmasta eroon lopullisesti niin vietän joulun kahdestaan ystäväni kanssa,ostamme vain niitä jouluruokia joista itse tykkäämme,ei stressiä, ei kiroilua,ei huutoa ja tavaroiden paiskomista yms. Ihana joulu tulossa!
Vierailija kirjoitti:
Sinkkujoulu, paitsi etten sen ihmeemmin ole viettänyt perinteistä joulua enää 5 vuoteen. En ole koskaan pitänyt jouluruoista enkö siitä kaupallisesta hössötyksestä. Kirjastosta hyviä kirjoja, glögiä, konvehtirasia. Villasukissa ja pyjamassa kotona ja ulkoilua. Toivottavasti on valkea talvi. Onneksi nyt joulu viikonloppuna niin pääsee pyhistä nopsaan yli.
Minä olen perheellinen mutta kuulostaa ihanalta tuo ettei välitä kaupallisesta hössötyksestä. Villasukat, pyjama, ulkoilu, Valkea joulu, kirjoja. konvehtirasia...tuohan on joulu. Jos voisin niin lähettäisin sinulle ripauksen joulun taikaa ja onnea uudelle vuodelle. En tiedä mitä on perinteinen joulu, mutta minä en ainakaan nauti joulunajan pakkovierailuista ja vanhalta viinalta haisevista sukulaisista. Joulussa tärkeintä on mielentila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedän käteenvetohanskat käteeni ja vedän käteeni.
Sounds like a plan! Mitä ainetta ne hanskat on? Nahkaa? Kumia?
Näppylähanskat
Vierailija kirjoitti:
Sinkkujoulu, paitsi etten sen ihmeemmin ole viettänyt perinteistä joulua enää 5 vuoteen. En ole koskaan pitänyt jouluruoista enkö siitä kaupallisesta hössötyksestä. Kirjastosta hyviä kirjoja, glögiä, konvehtirasia. Villasukissa ja pyjamassa kotona ja ulkoilua. Toivottavasti on valkea talvi. Onneksi nyt joulu viikonloppuna niin pääsee pyhistä nopsaan yli.
Kai sä voit töihin mennä jos vapaat ei maistu?
Työläisen joulu, eli alkoholi ja väkivalta.
En ole varma vielä, riippuu siitä ehtiikö vauva syntyä hyvissä ajoin ennen sitä. Jos ei, olen todennäköisesti sairaalassa vauvan kanssa ja mies kotona esikoisen luona. Siinä tapauksessa vietetään joulua myöhemmin, kun kotiudun.
Jos vauva ehtii syntyä hyvissä ajoin, ollaan vaan kotona perheen kesken. Jouluruokia, suklaata, glögiä, joululeffojen katselua. Ei stressiä :)
Ihanaa olla vaan töissä, eikä tartte hössöttää koko joulusta, eikä sietää sukulaisia.
Lapsuudenperheelläni on mökki lapissa. Kokoonnumme siellä koko perhe. Paikalle tulee vanhempani, siskoni miehensä kanssa sekä veljensä vaimonsa ja lastensa kanssa sekä minä, mieheni ja meidän lapsemme.
Tulemme kaikki vähän eri aikaan ja lähdemme eri aikaan, mutta olemme ainakin pyhäpäivät siellä yhdessä. Syödään hyvin, käydään laskettelemassa, ulkoillaan ja pelataan lautapelejä. Meillä on vähän ruokahullu perhe eli siellä varmaan leivinuuni paahtaa aamusta iltaan kuumana. Ihan samanlainen joulu kuin mitä 35 aiempaakin jouluani ovat olleet (tosin nykyään siis mukana menossa myös meidän sisarusten puolisot ja lapset joita ei silloin lapsuudessani ollut). Odotan joulua innolla, vuoden kivoin juhla :).
Opiskelijan joulu! Eli kaikkea on enemmän kuin tarpeeksi ja kalliita lahjoja tutuille ja tuntemattomille!
Koristelen vähän tätä yksiö kämppääni. Ei täällä kummoista ole, kun vielä pitää ostaa huonekaluja mutta ei ole ollut varaa sisustaa kauniiksi. Mutta pienen kuusen laitoin pöydälle jo, en ole vielä sitä koristellut. Ostin myös itselleni joulukalenterin. Äidilleni menen varmaan jouluaattona vähäksi aikaa ja sitten netin välityksellä vietän kaverini kanssa kun ollaan molemmat kotosalla jouluna. (asuu kaukana)
Varmaankin paljon työtunteja tulossa, joten täytyy fiilistellä tuota joulua muuna ajankohtana. Ja aloitinkin jo, löysin kaupasta itselleni niin jouluisen palapelin :D.
Vietän joulun yksin pienessä yksiössäni, mutta en anna sen haitata tunnelmaa:) Haen pienehkön joulukuuseni varastosta ja koristelen sen ja laittelen muitakin joulusomisteita, kuuntelen joulumusiikkia ja katson joululeffoja.
Ruokahan on tietysti paras osuus joulussa ja siinäkään ei säästellä. Laitan itselleni kaikki perinteiset jouluruoat, pienemmässä mittakaavassa vain. Yleensä ostan joka joulu itselleni uuden kirjan, jonka kanssa sitten käperryn sohvannurkkaan.
Olisi kyllä ihanaa viettää perhe/sukujoulua, mutta se ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä voit töihin mennä jos vapaat ei maistu?
Harjoittele sinä joulunpyhinä luetun ymmärtämistä.
Katotaan nyt jos sinne asti selvitään.
Appovanhempien luona Keski-Euroopassa, yleensä kiinalais-indonesialaista ruokaa ja yhdessäoloa, ei kummempaa perinneruokaa tai tekemistä. Lahjoja toki annetaan vähän.