Alkoholi on huume
Laillinen huume. Suomessa jopa suositellaan pään sekaisin vetämistä. Jos otetaan alkoholimainonta pois, niin heti on koko Suomi huutamassa ja raivoamassa." Kun meidän ihanaa rakasta lempilasta alkoholia ei nyt saa mainostaa. Se ei saa olla esillä enää. Ooih, kuolen tähän tuskaan. Menen kyllä Alkon kautta kotiin.."
Miitä hyvää alkoholissa on?? Miksi te käytätte sitä?
Tiedän yhden hyvän asian. Viinissä on jotain terveysvaikutuksia, jos sitä juo vähän.
Kommentit (27)
Minä olen ollut enemmän tai vähemmän syrjäytynyt ja yhteiskunnan ulkopuolella. Enkä harrasta alkoholia. Mutta kerran kun olen yrittänyt olla aktiivisemmin osa yhteiskuntaan niin tajuan kyllä miksi joku haluaa päänsä sekaisin. Ei kukaan tälläistä vesi selvänä kestä. Mieluummin syrjäytyisin uudestaan.
Kieltämättä tämä yhteiskunta on aivan sekaisin. Yhtä hullun myllyä. Mutta kannattaako sen takia juoda sitä litkua niin hirveästi? Tai raivota siitä, jos alkoholimainontaa rajoitetaan?
Mainonnan rajoittaminen on turhaa näpertelyä, etenkin kun ravintoloiden yhteydessä saa edelleen mainostaa. Tämä laki ei aiheuta muuta kuin kuluja ja lisämainosta alkoholin tuottajille ja jakelijoille. Sen tajuaa absolutistikin.
Moni alkoholijuoma on hyvää. Osa sopii hyvin ruoan kanssa. Niistä tulee hyvä mieli ja hyvä olo. Juominen on kivaa. Yhdessäolo pienessä humalassa on hauskaa vaihtelua. Tapaa helpommin uusia ihmisiä. Syntyy hyviä keskusteluja. Ihan mahtava keksintö <3
Ei huume vaan päihde, siinä missä muutkin lailliset päihteet ja huumeet (=laittomat päihteet).
Toki alkoholi voitaisiin määritellä huumeeksi jos riittävän moni niin haluaisi. En keksi heti mitä hyötyä siitä olisi.
Kannattaa katsoa BBC:n dokumentti, Top twenty most dangerous drugs youtubelta. Ohjelma on tullut joskus myös Suomen televisiosta tekstitettynä. Mikähän tuttu aine se löytyy sijalta 5.
Niinpä. Alkoholi
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 14:18"]
Kannattaa katsoa BBC:n dokumentti, Top twenty most dangerous drugs youtubelta. Ohjelma on tullut joskus myös Suomen televisiosta tekstitettynä. Mikähän tuttu aine se löytyy sijalta 5.
Niinpä. Alkoholi
[/quote]
Jep ja samat tyypit jotka vetää päät täyteen viikonloppuna vastustavat kannabista......Joka on miedompi huume kuin alkoholi. Lisäksi kannabista voi käyttää lääkkeenä, toisin kuin alkoa.
Viina on ihanaa. Mitä sitä turhaan kiertelemään. Ihan rauhassa voi vaikka Jeesus itse laskeutua maanpäälle ihmettelemään ja pitämään moraalisaarnaa alkoholia koskien, mutta minä juon viinaa ja nautin siitä. <3
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 14:35"]
Viina on ihanaa. Mitä sitä turhaan kiertelemään. Ihan rauhassa voi vaikka Jeesus itse laskeutua maanpäälle ihmettelemään ja pitämään moraalisaarnaa alkoholia koskien, mutta minä juon viinaa ja nautin siitä. <3
[/quote]
Ei Jeesuskaan lasiin sylkenyt. Keittelipä itsekin vettä viiniksi juhliin.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 14:35"]
[/quote]
Ei se Jeesus tuollaisista nipottanut. Muutti veden viiniksi, että bileistä ei loppunut juomat kesken. Ja hyväksyi hän syntisetkin. Seuraajien asenne on ollut sittemmin aika paljon tiukempi.
Yksinkertaisesti, kännissä on kivaa. Onko kohdallasi kenties klassinen "stop liking what i don't like" ajatusmalli?
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 12:16"]Ei ole. Se on päihde.
[/quote]
alkoholi on huumaava aine, eli huume.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 14:25"]Jep ja samat tyypit jotka vetää päät täyteen viikonloppuna vastustavat kannabista......Joka on miedompi huume kuin alkoholi. Lisäksi kannabista voi käyttää lääkkeenä, toisin kuin alkoa.
[/quote]
Kannabis myös ehkäisee rinta- ja eturauhassyöpää.
Alkoholi on kova huume. Aiheuttaa fyysistä ja psyykkistä riippuvuutta. Tappava yliannoksena ja aiheuttaa voimakkaat vieroitusoireet yhdenkin illan käytöllä.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 12:16"]Ei ole. Se on päihde.
[/quote]
alkoholi on huumaava aine, eli huume.
[/quote]
Ei. Huume/huumausaine on vain juridinen nimitys huumausainelaissa "huumeiksi" luokitelluille aineille. Alkoholi ei ole listalla, vaan sille on säädetty ihan oma lakinsa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 12:16"]Ei ole. Se on päihde. [/quote] alkoholi on huumaava aine, eli huume. [/quote] Ei. Huume/huumausaine on vain juridinen nimitys huumausainelaissa "huumeiksi" luokitelluille aineille. Alkoholi ei ole listalla, vaan sille on säädetty ihan oma lakinsa.
[/quote]
Tämä on tietty semantiikkaa. Englannissa ei ole tällaista jaottelua, vaan drug-sanan alle menee niin heroiini, alkoholi kuin kofeiinikin. Jos jokin aine vaikuttaa aivotoimintaan huumeiden tavoin, ei sitä saa vähemmän huumeeksi antamalla sille mielivaltaisesti jonkin toisen luokituksen.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:17"]
Ei kyllä ole. Usein juon lasillisen ja siihen jää, eikä ole ongelmaa olla viikkoja juomatta. Pidän mausta, siksi joskus juon.
[/quote]
Sulle se sopii, mutta kuinka monelle muulle, jotka hörppii sitä ainetta litratolkulla menettäen lopulta elimistön hyvän toimintakyvyn, ja pää on sekaisin!