Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOISAT loppuviikkoon (pe-su)***

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYTTÖ tuli...=)

pikaseen,tyttö syntyi 6.9.06 klo:1.41

synnytys oi rankka,menetin litran verta ja repesin ja sitte leikattiin väliliha. osastolla meni taju jne.. hemppari laski 130 niin 77 nyt on 107 kun sain 2 pussia verta eilen. tänään kotiuduttiin. vähän hutera mutta onnellinen olo. nyt vaan rautaa naamariin. sepostan tarkalleen myöhemmin kun jaksaa.. ainiin vaavin mitat: 4210g ja 52 cm eli isompi mitä ennustettiin..

k.h.p ja ihana tärppi

Vierailija
22/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä, sitkeä ja tukalakin odotus palkitiin!!

t. kretukka ja nekku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAYA ja PATE: Ei meilläkään nukuta minkään tarkan rytmin mukaan, saati että syötäisi vain kerran tai pari yössä. Vauva nukkuu miten sattuu ja herää miten sattuu. Joskus nukkuu 2-3 h yhteen menoon, toisinaan alle puoli tuntia ja kaikkea siltä väliltä. Välillä herää vain syömään, toisinaan saattaa valvoa tunnin tai puolitoista. Tänään on nukkunut melkein koko päivän, on ollut vain kaksi tunnin pätkää hereillä. Saa nähdä, valvooko sitten ensi yönä. Meillä on ollut vain pari hyvää yötä, kahden tai kolmen syötön öitä. Muut yöt ovat olleet rikkonaisia, erityisesti aamuyöstä alkaa rumba... Tänään olen ekan kerran jo ehtinyt " pelkäämään" ensi yötä.

TUTISTA: Mä niin toivoisin, että tuo vauva oppisi tuttiakin syömään. Esikoinen käytti tuttia ja se toimi hyvin " tulppana" tarvittaessa. Kakkoselle ei tutti koskaan kelvannut ja siitäpä tulikin sitten peukunimijä. Edelleenkin 4-vuotiaana imee nukahtaessaan peukaloa. Siltä haluaisin nyt tämän kolmannen kanssa välttyä. Vaikka olihan peukalo helppo lohtukeino, se oli aina mukana ja useimmiten puhdaskin. Mutta siitä vierottaminen on meillä ainakin ollut mahdotonta... Mua ei haittaisi olla itse tuttina, mutta kun en tutiksi kelpaa, vauva kun ei halua maitoa vaan tahtoisi vain lussuttaa.

Mä jo laitoinkin odotuspuolella, että taisipa olla tän päiväinen pinkka viimeinen elokuisten. Ymmärsin, että sekä Villa että Teippikin ovat jääneet sille tielleen :) Toivottavasti saadaan viimeisetkin elokuiset ennen kuun puoliväliä tänne puolelle.

RISTIÄISKUTSUSTA: Mitä aiotte kirjoittaa ristiäiskutsuihin? Olisko joku mukava värssy kiva? Mä olen ennen käyttänyt valmiita kutsuja, nyt ostin vain vaaleanpunaisia vauva-aiheisia kortteja, joihin pitäisi itse raapustaa jotakin.

Jassoo, vauva heräsikin taas, nukkuihan se kaikki 20 minuuttia.

Jamssa + tyttö 3vk1pv

Vierailija
24/36 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kättelyssä lämpöiset onnittelut K.H.P.:lle nyytin lunastamisen johdosta! Villa ja Teippikin ovat sitten lähteneet eilen reissulle ja palaavat varmaan viikon puoleen väliin mennessä vauvauutisten kera. Sitten olemmekin kaikki tällä puolella ja pykään sen tapaamis-pinon pystyyn. Minä ainakin odotan innolla mahdollisimman monen Eloisan näkemistä.Tapaamisen saapumista helpottaa paljolti se, että mies todella lupasi lähteä meitä kuskaamaan. Menisihän täältä junakin, mutta omassa autossa on mukavampi imettää tarvittaessa ja vaunut on helppo työntää meidän pikkubussin takapäähän.

Meillä on kotona tuon nelkun mustasukkaisuus hieman helpottanut. Vauvaa silittelee innoissaan ja selittelee parivuotiaan elämänkokemuksella:Ei mitään hätää vauva. Hieman itkuisempi tuo pikkumies vielä on ja ahdistusta puretaan pienin tempuin, mutta mitään suurempaa ei ole. Olen sitä mieltä, että on tervettä että lapsi oireilee edes jotenkin paikkansa menettämisestä, ettei asia jää käsittelemättä ja pulpahda sitten pintaan myöhemmässä vaiheessa entistä tuskaisempana. Töissä kun törmää lapsiin, jotka oireilevat kovinkin vanhoja asioita pahasti ja voivat siitä syystä huonosti.

Yö meni taas kahdella syötöllä ja olen nukkunutkin aivan loistavasti. Univelat tuli kuitattua taas parilla hyvällä yöllä-ensi yöstä ei taas tiedä.

Lasten kanssa on totuttava siihen, että rytmi muuttuu ja uudet kehitysvaiheet tuovat värikkyyttä öihin...

Jaaha sitten on lähdettävä vaipanvaihtoon...Palaan...Maidontuoksuista päivää kaikille!

Opemamma ja Vimpula 13vrk (yritin jo eilen samaa...)

Vierailija
25/36 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, mie eilen kirjotin pitkät pätkät ja olen sit näköjään unohtanut lähettää sitä tänne... :) imetysdementiaako???

K.H.P:LLE onnittelut!!! Hyvää kannattaa aina odottaa :). Ja mukavaa että kohta ollaan KAIKKI TÄÄLLÄ :). Mutta kyllä tulee nuorimman ja vanhimman välille iiiiiiso ikäero :).

ERIA: Liittyykö tuo mahdollinen refluksi tohon keskosuuteen, vai onko ihan irrallinen oma juttunsa?

LÄHTÖPAINOON on täällä enään 1,5kg, mutta tuo löysänahka vyötäröllä ahdistaa ihan kympillä.

KESTOT on pääsääntöisesti käytössä ja hyvin pelittävät. Öisin olen kertsin vielä päälle pukenu ja toki kyläillessä jne on ollu kertsejä ja kestoja sekaisin.

JAMSSA: kaikkein pahinta on tuo kun alkaa pelkäämään jotain juttua. Miula se oli tuo esikoisen nukuttamisrumba jossain vaiheessa. Olin siis aivan kauhuissani aina kun ilta lähesty, ja varmasti lapsikin se vaistosi ja raivosi entistä enemmän sängyssään jne.

Meillä EI OLE RYTMIÄ, EI takeita hyvistä öistä, EI viihdytä hetkeekään yksin missään jne jne... Eli oikea sylivauva, joka EI NUKAHDA ITEKSEEN vaan aina pitää olla joko tissi tai syli... Mutta eiköhän tää ole ohimenevää, tuskin tuo enää 16 vuotiaana roikkuu kantoliinassa torinlaidalla tissiä imien kun kaverit vieressä roikkuvat poikien perässä siideripullo huulilla :)....

hanneli ja isin sylissä huutava natikka...

Vierailija
26/36 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ymmärtäsin, notta se onpi ihan normaalienkin vauvojen ongelma, mutta tietty keskosilla helposti on enepi kaikenlaista. Mie tahtosin jo ihan perusarjen tohon!

Toisaalta vaivat ovat hivenen helpottaneet, mutta huomenna ajattelin mennä polille, kun kerran tappelun kera sain sinne lähetteen pe-iltana.

Että miuta korpee, kon tonne päivystyksee laitetaan ihan teinejä, mukalääkäreiks! Tuplav***u sentäs!

Mukavaa sunnuntaita!

K.h.p. Onnea Nyytistä!!! :D menitäh sieki sitte sen suon yli ;D

E&J

Vierailija
27/36 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opemamma: pakko kommentoida tuohon kun teidän nelonen tuumaa ei mitään hätää vauva. meidän nelonen myös silittelee vauvaa ja tuumailee ei mitään hätää pikku poitsuli ja älä sure pikku poika.

ja on myös totta että lapsen " kuuluu" reagoida kun vauva tulee taloon. meidän nelonen tuumaili alkuun pari kertaa että viedään vauva takas sairaalaan. itkuisuutta ei esiintynyt mutta on ollut hieman malttamaton odottelemaan vuoroaan ja sanoo en jaksa odottaa kun pyytää hetken odottamaan jos vauva syö. sen tulkitsen pieneksi mustasukkaisuuden eleeksi.

tulikin mieleeni tuosta mustasukkaisuudesta... taisikos olla kolmannen vauvan kohdalla kun kysyin kakkosen kiukkuillessa että oletkos mustasukkainen? hän katsoi sukkiaan ja totesi: en, minulla on valkoiset sukat. eipä pieni ymmärtänyt mitä sana tarkoitti...

meillä poika on pidentänyt yöllä ekan syöttövälin n. kahdeksaan tuntiin kun se muutaman viikon oli kuusi tuntia. joten kun kahdeksan maissa menee illalla nukkumaan niin herää neljän viiden paikkeilla syömään. saapa nähdä kauanko tätä ihanuutta kestää...

mukavaa sunnuntaita kaikille.

myry ja Eetu

Vierailija
28/36 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana auringon paiste on tullut tännekin takaisin =D Kunhan tuo Nelkku tuosta heräilee niin lähdetään poikien kanssa kävelylle. Ukko on tyttöjen kanssa vielä reissussa.

Meillä tuo kolmonen (1v8kk) on kans kova silittelemään ja aina kun olen alkamassa syöttämään niin haluaisi vauvan syliin. Mutta on kyllä suostunut kiltisti odottamaan kun sanon että vauva syö ensin ja sitten hän saa pidellä vauvaa. Istuu odottamassa mun vieressä kun syötän ja heti kun nostan vauvan rinnalta niin on kädet ojossa ja sanoo " syliin" . Muuten tuo tyttö ei pahemmin ole kommentoinu uutta tulokasta kun ei oikein puhu vielä kun yksittäisiä sanoja. Kyllä se nyökkää kun kysytään et onko vauva kiva :)

SYNTYNEET JA KASVUTILASTOSTA: Olisin erittäin kiitollinen jos laittaisitte niitä tietoja vauvoista (syntymätiedot ja kasvutiedot) aina viimeksi päivittyneen listan perään. Täältä " juttu" pinoista niitä harvemmin kerkeän poimimaan, just kerkee jotain kirjoittamaan ;) Sitä listaa päivitän sit aina sellaisella hetkellä et varmasti saan tehdä rauhassa ja helpottaisi jos kaikki tiedot olisi silloin siellä samassa pinossa. Joskus käy niin että joku laittaa tiedot vanhempaan pinoon, jos vaan muistan näin käyneen niin käyn sieltäkin ne poimimassa mutta kuten kaikki varmaan tietää niin tässä vaiheessa muistiin ei parane luottaa ;)

RYTMISTÄ: Täällä kans yöt menee kahdella tai kuudella syötöllä. Päivisin nukutaan vielä kahdet tai kolmet usean tunnin unet mut ollaan jo valveillakin jonkin verran. Huomenna alkais sitten tavallinen arki kun mies lähtee töihin ja alan taas viemään kakkosta eskariin. Ehkä siitä sit jonkinlainen rytmi tulee ainakin alkupäivään --> klo 8.40 lähtö rattailla, eskarin kautta leikkipuistoon, sieltä kotiin syömään ja sit toivon mukaan kolmonen ja Nelkku yhtäaikaa päiväunille (ja äiti myös). Sit onkin iltapäivä jo... Pitäis vaan vielä miettiä tuo kakkosen haku eskarista, sattuu just kolmosen päiväunien aikaan... Esikoinen kyllä tuli ite kotiin eskarista mut hän olikin tyttö... suht tervepäinen tää poikakin on ja osaa kyllä varmasti tien kotiin ja täällä ei mitään isoja autoteita ole... Se on vaan taas se ensimmäinen askel joka on niin vaikea ottaa.

Peeveli ja Nelkku 2 vkoa (kamala miten nopeasti aika menee!)

Vierailija
29/36 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea k.h.p. nyytistä :)

Ja voimia Erialle ja Jaakolle!

Vierailija
30/36 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on nyt aikaa yllin kyllin kuluttaa asti kun mies lähti metsästys reissulle pohjoiseen. No lapset on pitänyt huolen siitä että kodin herkkuvarasto on täysi kun isäkään ei ole kotona. Herkut kyllä kelpais minullekin kun olen yrittänyt raskausajan niistä pysytellä erossa. Ja

myönnän kyllä että kummasti se suklaa mieltä keventää kun yksin puurtaa arkea tän lauman kanssa.

Meilläkään ei 1v6kk vuotias poika ole ollut oikein moksiskaan vauvasta. Ihanasti vaan päätä silittää ja haluaa joskus vauvan syliin. Mut on kyllä niin ärhäkkä luonne et olin varautunut siihen että se voi tintata vauvan hetkessä. Tosin aika vaatelias kaveri uhmaikineen mutta toivottavasti täällä nyt yksinään sen kans torstaihin asti selviää.

Meidän kakkonen kysyi (4v) tässä yks ilta kun katteli tisuttelua vähän lähemmästä perspektiivistä et onko se kun vauva imee tissiä vähän niinku jänis jyrsis porkkanaa! NO ei onneksi aivan sitä!! Vaikka alkuun tuntuikin kun maito oli noussut et huuto pääsee kun vauva tarrasi kiinni.

Huh huh, monet jo seksipuuhissa. Ite oon justiin miehelle sanonut et ei kait sitä edes muista et sellastakin on olemassa. Eli halut vielä miinus sadassa. Jospa sitä jossain vaiheessa taas lämpenee sillekin. KUn ei niitä haluja liiemmälti ole edes raskausaikana. Sanoinkin että liekkö minä nunnittumassa kokonaan!!

Niin ja onnittelut k.h.p;lle vauvasta! Ja oikein paljon voimia kotioloihin.

Olen itse menettänyt verta kolmosen syntymässä ja oli kotona mielettömän voimaton olo. Sai aina sänkyyn syöksyä ettei kaadu lattialle. Ei kerta kaikkiaan jaksanut olla pystyssä. En tosin saanut verta, menetin itse 700ml. Ja olin kyllä kätilön sanojen mukaan ku haamu osastolla eikä lusikka pysynyt kädessä ku yritin nälissäni syödä.

Pitäs kait sitä lähtä ulkoileen tuon väen kans et saatais pyhäpäivä kulumaan. Pitää illalla etsiä kyläpaikkaa et lapsilla olis jotain ohjelmaa.

Virkistävää pyhäpäivää !!

Vierailija
31/36 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kertaakaan vauvan syntymän jälkeen ehtinyt kirjoittamaan. Pikaisesti olen kyllä käynyt lukemassa. Nyt on aivan mahtava sauma sepostaa vähän, kun ruoka on uunissa, pikkumies unilla ja esikko isänsä kanssa ulkona. Täällä sisällä on ihanan hiljaista.

Meillä vauva on aivan unelmatapaus. Esikko oli koliikkivauva ja silloin meitä koeteltiin oikein olan takaa. Pikkuveli sen sijaan on tyytyväinen, nukkuu hyvin ja tuntuu jo löytävän jonkinlaista rytmiä. Tai tavallaan rytmi tulee isosiskon tarpeiden mukaan eli ulkoilut, nukkumiset ym.

Imetyksestä: Täällä tulee maitoa niin, ettei mitään rajaa. Imettäessä on toisessa rinnassa maidonkerääjä ja se tulvii yli joka kerta. Yöllä uin maidossa. Samoin vauva, joka nukkuu vieressä. Eipä ainakaan huolta, etteikö maito riittäisi. Saisi kyllä jo tuotanto tasaantua.

Isosisko oireilee ihan selvästi paikkansa menetystä. Itkeskelee, kiukuttelee, huutaa ja puhuu koko ajan ihan järkyttävällä volyymilla. Välillä on itsellä pinna aika kireällä, kun väsyttää ja taapero puhuu niin kovaa, että kuuluu varmaan kilometrin päähän. Muuten on kyllä mennyt ihan kohtuullisesti eli mitään vauvan läpsimisiä ei ole esiintynyt. Koitankin tehdä tytön kanssa niin paljon juttuja yhdessä kuin vain suinkin repeän. Aamulla hän herää jo kl. 05.45 ja vauva vasta seitsemän pintaan. Ehditään siinä sitten olla hetki kahdestaankin. Tietenkään ei millään huvittaisi nuo aamuherätykset, mutta yhteinen aika esikoisen kanssa on iso plussa.

Minä olen joutunut jo ekasta kotiintulopäivästä selviämään aika paljon itsekseen kahden lapsen kanssa. Ekalla viikolla mies oli poissa kaksi iltaa ja ensi viikolla on poissa kolme. Illat on aikamoista hulinaa. En ole vielä ihan täysin keksinyt, mikä olisi paras järjestys iltatouhuilla. Vauva kun nukahtaisi jo kl.19.00 jälkeen ja tyttö vasta lähempänä ysiä. Vauva nukahtaa tissille meidän sänkyyn, mutta vaatisi sen, että isosisko on toisessa huoneessa kailottamassa sen aikaa. Itkeskelevän ja väsyneen vauvan kanssa taas on vaikea saada esikko nukkumaan.

Mukava lukea muidenkin kuulumisia!

Onnea k.h.p ja Tärppi!

Terveisin Velho78, tyttö 05/04 ja veikka 10 vrk

Vierailija
32/36 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoinkin tuonne odotuspuolelle jo mutta onnea k.h.p ja tärppi! toivottavasti saat khp levätä oikein kunnolla että voimat nopeasti palautuisivat.

ARJEN SUJUMISESTA. oli mukava lukea tätä pinoa ja löytää taas kerran tuota vertaistukea. meilläkin on arjessa aikamoista touhua vajaa 2-vuotiaan ja vauvan kanssa. tokaluokkalainen osaakin jo sitten huolehtia itsestään noin pääpirteittäin ja on ihana apu vauvaa pidellessä. eilen ulkoiltiin kaksostenrattaissa ja ehdin ehkä kilometrin päähän kodista kun alkoi vauva huutaa, en tiedä miksi. tästä vissiin pikkukakkonen hermostui ja alkoi itsekin itkeä raikuvalla äänellä ja lopputulema oli se että tultiin ihan omalle takapihalle, kakkonen ajelemaan kolmipyöräistä ja minä imettämään. vähän tuli epäonnistuneet fiilikset arjen hallinnasta ja minä olin jo miehelle tippaa vääntämässä. tänään ei kun härkää uudelleen sarvista ja nyt paitsi paistoi ihana aurinko eilisen megatuulisen ilman sijasta, myös puistoreissu meni hienosti ilman kyyneleitä,huh.

kyllä on elämä muuttunut, nyt se totisesti on sitä ulkoilua, ruoan laittoa, pyykkäystä ja siivousta. ja muuta ei ehdikään. siunailen uutta toimivaa kylpyhuonettamme ja ennen kaikkea tuota pesutornia. ovat kyllä oiva apu tuossa pyykkihuollossa. itse olen ainoa lapsi joten mitään mallia pyörittää kolmen lapsen eli yhteensä viiden hengen huushollia minulla ei ole mutta eiköhän ole jotakuinkin sisäsyntyistä tämä kun lapset on kuitenkin ruuassa pidetty ja vaatteihin puettu=). piti vielä sanoa että kunnioitus kaikkia suurperheitä pyörittäviä äitejä kohtaan on todella noussut huippuunsa näiden kahden viikon aikana. jos (ja kun?) joskus palaamme työelämään, olemme siellä varmasti niin supertehokkaita että oksat pois.

SISARKATEUDESTA...ei ole vielä esiintynyt oikeastaan. mutta nauratti kun luin jonkun mainitsevan taaperoikäisen kovasta äänestä, meillä ihan sama homma. ääni nousee nyt vauvan syntymän jälkeen tosi nopeasti miltei falsettiin jos vähäänkään joutuu kakkonen odottamaan tai joku asia ei muuten suju ihan käsikirjoituksen mukaan. meilläkin halutaan sylitellä vauvaa ja yhdessä istuttiin tänään sohvalla pitkään ja tyttö sanoi ' moi vauva' ja sitten alkoikin meitä molempia naurattaa ' kiva vauva' ja vauvakin hymyili (tai sitten oli vatsanväänne...) arjen tähtihetkiä! olemme sanoneet vauvaa aina välillä ' vinkula-vauvaksi' kun se joskus vinkaisee korkealta. männä viikolla kakkonen totesi painokkaasti että tässä on ' henkilövauva' . no, tottahan tuokin =)

eipä muuta tähän hetkeen. nyt kuuluu kakkonen heränneen uniltaan. päivä jatkuu!

t.tuuli72 ja tytöt -98, 04, ja jumppatyttö 2vko4pvä

Vierailija
33/36 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNITTELUT K.H.P.!! Aika rajulta tosiaan kuullosti synnytys, toivottavasti saat nyt levättyä alkuhetket.

Meillä oli eilen nimijuhlat. Oltiin kyllä rättipoikki koko viikon jatkuneista huonoista öistä ja pikkuneiti päätti vielä itkeskellä tuon lauantain, että valmisteluista ei meinannut tulla mitään. No kaikki meni onneksi hyvin =)

ENNENAIKAISESTI SYNTYNEET

ketäs muita Erian ja taatelin lisäksi synnytti ennenaikaisesti? noin viikolla 36?

Mietin tässä vain, että voiko näiden pieninä syntyneiden kasvuvauhti olla todella niin kovaa, että ruo rintamaito ei riitä? Tai maidontulo ei lisäänny tarpeeksi nopeasti?

Meillä on tosiaan nyt viikon verran illat mennyt tytön itkiessä ja syö tuossa loppuillasta tosi useasti. Välillä vaihtelen tissiä kymmenenkin kertaa peräjälkeen kun vain huutaa rinnalla =(

Uni ei tule kuin hetkeksi, mistä päättelen, että masu ei ole tarpeeksi täynnä levollisille unille. Mahavaivoja voi tietysti olla, mutta miksi ne tulisivat aina illalla?

Yksi syy voi tietysti olla oma stressi ja väsymys, että maitoa ei heru niin hyvin. Vaikeaksi asian tekee sekin, että tuttipulloa ei tyttö huoli vaan eilenkin oksensi kaaressa kun yritettiin pulloa tyrkyttää =(

Oletteko muut pieniä synnyttäneet todenneet yhtään samaa?

petraelena ja kirppu 7 vkoa

Vierailija
34/36 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ookerinny pajoo koneilee kun joutuu tissitelee koko ajan..vaavi syö paljon ja joutuu antaa korvikettakin saattaa tisseillä tunnin,½-1h nukkua ja taas tissitellä jne..näin kokopäivän.viime yönä oli yhtä remppaamista..kait se normaalii on?:)

kolmet kakatkin teki yöllä peräkanaa.. ehkä tommonen isompi vaavi tarttee enempi ja usein ruokaa?

Vierailija
35/36 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei noiden vastasyntyneiden syöttövalejä kannata kellon kanssa vahtia ;o). Mä ainakin uskon et ekan viikon vauva varmistelee tiheällä imemisellään vaan sitä että ruokaa riittää :) Meidän poika oli sellainen tikku-ukko syntyessään (pitkä ja laiha) et olin oikeestaan tyytyväinen kun viihtyi tiheään rinnalla. Kyllä se siitä sit ajan kanssa tasaantuu, rinnanpäät voi vaan olla kovilla....

Peeveli ja Nelkku 2 vko (nyyh, aika menee hirmu nopeesti...)

Vierailija
36/36 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea k.h.p., taisin vissiin jo onnitella odotuspuolellakin, mut varmuudeks täälläkin.

vauvan kanssa ei kannata kellon mukaan elää vaan antaa hänen imeä silloin kun itse tahtoo. jotkut vauvat saattavat lähes asustaa rinnalla ensimmäiset viikot. erään ystäväni vauva asusteli lähes kolme kuukautta rinnalla ja sen jälkeen syöttövälit pitenivät. tosin en tiedä miten se rinnalla asustelu käytännössä toteutuu jos on muitakin lapsia. meillä vauvat olleet nopeita syöjiä.

minä en tosiaan osaa sanoa millaisin väliajoin poika syö kun en pahemmin kelloa katsele.