APUA, miten heleä ja raikas iho kasvoille? Meikki?
Silmät ja naama näyttää aina niin väsyneiltä ja rupsahtaneelta. Miten saisin tehtyä sen illuusion että olen hyvin levännyt ja fresh?
Mitään meikkikikkoja? Tuotteita? Heleyttä ja raikkautta kaivataan!
Olen melko kalpeanaama myöskin.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 09:57"]
Kyllä se heleys lähtee sisältäpäin, meikillä sitä heleyttä pystyy korkeintaan korostamaan, ei luomaan. Elämäntavat ja ruokavalio kuntoon (riittävästi unta ja ulkoilua, sokeri pois ruokavaliosta jne.), lääkärissäkin kannattaa käydä jos epäilyttää että kärsit esim. kilpirauhasen vajaatoiminnasta (todella yleistä nykyään) tms. vaivasta tai anemiasta. Ei siihen raikkaaseen ja heleään ihoon mitään oikotietä ole...
[/quote]
Mä olen tästä täysin eri mieltä. Ei kaikki saa noin mitään heleää ihoa vaikka kuinka olisi terve ja söisi hyvin, ja vanhemmiten ei juuri kukaan. Itsekin syön terveellisesti ja olen tutkitusti terve, mutta ilman meikkiä olen suorastaan pelottavan kamalan näköinen, kun on geneettisesti hyvin tumma silmänaluset ja lapsuuden paleltumisten myötä posket ja nenä on täynnä punaisia katkenneita verisuonia. Kunnon peitemeikki se on mikä tekee heleän ihon ainakin mulla.
Joku luonnollisen sävyinen, kevyt itseruskettava voide tai sävyttävä päivävoide tekee mun kalmankalpealle iholle ihmeitä talvisaikaan
Hyvä primer ja meikkivoide rulettavat! Ne EIVÄT ole pelkästään meikkivoiteita, kuten yhdeksikkö luulee, vaan mukana on valoa heijastavaa pigmenttiä, joka tekee ihosta kuulaamman näköisen. Esimerkiksi tämä on loistotuote hinta-laatusuhteeltaan:
http://www.lumene.com/fi/kasvot/touch-radiance-kasvomeikit/seerumi-meikkivoide
Sopii ainakin minun kalpeaan ja ikääntyvään (48 v.) ihooni erinomaisesti.
Toinen juttu on tosiaan peittää mustat silmänaluset, ja nimenomaan EI valokynällä, jos on silmäpusseja - koska siinäkin on valoa heijastavaa pigmenttiä, joka nostaa ja siten korostaa pussin turvotusta. Sen sijaan silmänalusille on omia peitetuotteitaan, myös mm. tuolla Lumenella.
Puuteriksi suosittelen irtopuuteria, ei siis kovin peittävää meikkipuuteria, koska se vain peittää meikkivoiteen valoa heijastavat ominaisuudet.
Neljäs tärkeä seikka on opetella käyttämään varjostusta ja poskipunaa oikein. Varjostusta sipaistaan poskiluun ALLE (löydät oikean kohdan, kun vedät posket sisään - varjostusta tulee siihen lommolla olevaan kohtaan) sekä otsaan ja ohimoille hiusrajaan. Poskipunaa taas sipaiset poskiluulle hiusrajasta viistosti kohti nenää niin, että väri loppuu pupillien kohdalla viimeistään. Hiukan voi sipaista myös kulmaluulle kulmakarvojen alle sekä leuan kärkeen.
Jos sinulla vain riittää rahaa, varaa aika kosmetologille ihopuhdistukseen ja heleyttävään ihonaamioon. Pyydä myös meikkausohjeet, ota nyt käyttämäsi meikit mukaan ja pyydä häntä arvioimaan, ovatko värisävyt sinulle sopivia vai kannattaisiko ostaa uusia värejä. Värianalyysi ei ole ihan silkkaa tuubaa, oma ihonvärisi ja hiusten värisi vaikuttavat siihen, mitkä sävyt sopivat sinulle ja mitkä taas näyttävät ihollasi aneemisilta.
Suosittelen Molkosania kasvovedeksi koska se toimii kevyenä ihoa kuorivana aineena. Samaa Molkosania kannattaa käyttää myös sisäisesti. Ihon puhdistuksessa Lactoline on ykkönen.
Haluaisin oppia tekemään varjotksia mutten ole koskaan uskaltanut kokeilla, pelkään tummia läiskiä naamassa ja näyttäväni kammottavalta?!
Kannattaa kokeilla myös mineraalimeikkejä, niillä saa heleän ja luonnollisen lopputuloksen. Korostusvärejäkin niistä löytyy joka lähtöön. Mm. Lily Lolo ja Everyday Minerals ovat hyviä merkkejä.
omaan vain meikkivoiteen, ripsivärin, kylmakynän, valokynän, peitevärin, kasan luomivärejä, hhden poskipunan ja nestemäisen rajauskynän. tarvitsenko mitään muuta pussukkaani?
Mitä jos söisit oikeaa ruokaa? Tiedätkö, että ruoka on muutakin kuin kaloreita?
Itse en meikkaa, mutta loreal menexpert puhdistustuotteet tekevät ihostani kuulaan. Jostain syystä toimii mun iholle paremmin kuin naisten vastaavat.
En tiedä mitä luulette mutta siis av on 26-vuotias ja syö terveellisesti.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:02"]
Kannattaa kokeilla myös mineraalimeikkejä, niillä saa heleän ja luonnollisen lopputuloksen. Korostusvärejäkin niistä löytyy joka lähtöön. Mm. Lily Lolo ja Everyday Minerals ovat hyviä merkkejä.
[/quote]
Kotimaista Flow kosmetiikkaa pakko muuten suositella myös mineraalimeikkipohjan suhteen. Pohja peittää paljon paremmin kuin Lily Lolon pohja ja on vähemmän "kuivan" oloista iholla. Itselleni siitä sarjasta löytyy myös kerrankin täydellinen sävy, Peach. Toimii iholle joka ei ole ihan vaalea muttei kovin tummakaan, ehkä aavistuksen lämpimään taittava muttei selvästi keltainen tai oranssikaan. Yleensä kaikki meikkipohjat on mulle joko liian vaaleita tai liian tummia, tai liian pinkkejä tai liian keltaisia.
Laita lumenen ihonsävynheleyttäjää meikkivoiteen sekaan, poskille isolla siveltimellä kevyesti raikkaan väristä poskipunaa (kysy vaikka myyjältä sopiva sävy) ja huulille poskipunan sävyyn ja omiin sävyihisi sointuvaa kiiltopunaa. Katsetta voit raikasta ihonvärisellä kajaalilla (löytyy myös Lumenelta)!
Ja nypitytä kulmakarvat ammattilaisella ellet osaa itse, ne kehystää kasvoja!
Kosteuttaa, heleyttä ja kirkkautta vaikuttasi ihosi kaipaavan. Itse sain avun V 10 Plus tuotteista. Heidän seerumit ovat hyviä ja lisäapua saat kosteuttavista tuotteista. Esim Okinawa kasvonaamio http://goo.gl/eMEExF ja LX tuotteet http://goo.gl/zy8kKq on hyvät kosteutukseen.
Meikeistä mineraalituotteet on hyviä iholle!
Kyllä se heleys lähtee sisältäpäin, meikillä sitä heleyttä pystyy korkeintaan korostamaan, ei luomaan. Elämäntavat ja ruokavalio kuntoon (riittävästi unta ja ulkoilua, sokeri pois ruokavaliosta jne.), lääkärissäkin kannattaa käydä jos epäilyttää että kärsit esim. kilpirauhasen vajaatoiminnasta (todella yleistä nykyään) tms. vaivasta tai anemiasta. Ei siihen raikkaaseen ja heleään ihoon mitään oikotietä ole...