Tove-leffa on ihan paska!
Katson tässä leffaa ja ihan on sitä ruotsinkielistä paskaa ollut tähän mennessä. Huono.
Kommentit (20)
Ihana leffa ja kerrankin ruotsin taidolle löytyi jotain järkevää käyttöä.
Kiitos kun muistutit. Onkin pitänyt katsoa tää. Moni ystävä ja tuttu on ylistänyt.
Letut litisee mutta näkyykö kunnolla?
Erittäin surkea. Alma ei osannut edes polttaa tupakkaa.
Budjetti 3, 4 milj euroa.
Pitkäveteinen, epäuskottava.
Tovesta huono kuvaus.
Eeva Putro oli käsikirjoittanut tämän. Minkä ikäinen mahtaa olla tämä henkilö? Pintapuolisesti käsitelty henkilökuva.
Nähtävissä missä? Kiinnostaisi.
Ihailen Tove Janssonia. Tykkäsin pienenä muumeista ja olen yllättynyt miten paljon kerroksia niistä on aikuisena löytänyt. Onneksi on lapsi jolle noita kirjoja on voinut ostaa (minä luin, lasta ei muumit kiinnosta). Jansson oli kiinnostava kulttuuripersoona ja leffasta sai/olisi saanut hyvän ajankuvan.
Elokuva on ainakin Elisa Viaplayllä katsottavissa ilmaiseksi. Minustakin loistava elokuva, muumit vasta tulossa, Tove löytämässä itsensä ja jälleen Krista Kososelta mainio rooli.
m49 kirjoitti:
Nähtävissä missä? Kiinnostaisi.
Ihailen Tove Janssonia. Tykkäsin pienenä muumeista ja olen yllättynyt miten paljon kerroksia niistä on aikuisena löytänyt. Onneksi on lapsi jolle noita kirjoja on voinut ostaa (minä luin, lasta ei muumit kiinnosta). Jansson oli kiinnostava kulttuuripersoona ja leffasta sai/olisi saanut hyvän ajankuvan.
Miksi et sitten ihan rehellisesti ostanut itsellesi? Miksi piti ihmeellisesti kiemurella ja käyttää lasta tekosyynä?
Keskittyi lähinnä Toven rakkaussuhteisiin ja seksuaaliseen heräämiseen. Ura taiteilijana sivujuoni. Oli pettymys.
Odotin enemmän. Pitkiä " taiteellisia taukoja".
Bergrothin ohjaama Åkerblom oli niin hyvä...
Tämä suuri pettymys.
Olisiko Koivusalo saanut aikaan paremman, jokin toinen lähestymistapa.
Ihanaa, että moni kuitenkin vielä yrittää katsoa kotimaisia elokuvia! Jonain päivänä tulee vielä hyvä kotimainen elokuva. Pidetään usko vahvana. Aika paljon kuraa on tosin joutunut vuosien varrella katsomaan isänmaallisuutensa tähden.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Koivusalo saanut aikaan paremman, jokin toinen lähestymistapa.
Koivisalon ei pitäisi antaa tehdä mitään elokuvaa ikinä. Sain pekko elokuvasta päänsäryn vtutuksesta.
Toveleffasta nyt arvasi että se on huono. Ei kuitenkaan voi olla niin huono kuin tuo pekko.
Vanha ketju, mutta ajankohtainen kun leffa pyörii Areenassa. Komppaan alkuperäistä kirjoittajaa, täyttä paskaa.
Luulisi, että hienon sarjakuvahahmon luoneen taiteilijan elämästä olisi muuta kerrottavaa kuin lesboseksi ja viinan juonti, jota koko leffa oli täynnä. Aloitin katsomisen odottaen mielenkiinnolla juttua muumeista, mutta kun ei. Suorastaan ällöttävää seksipaskaa. Tuskin Tove olisi halunnut että nämä asiat ovat sitä mitä hänestä halusi kerrottava. Piti lopettaa katsominen kesken ja harpata selaten leffa loppuun.
Suomalaisilta pitäisi kieltää elokuvien tekeminen kun tulos on harvaa tekijää lukuun ottamatta pelkkää paskaa.
Hyvä leffa.