Ebay - toimitukset Suomeen
Turhauttaa kun kukaan ei ole halukas postittamaan tuotteita Suomeen vaikka maksaisin tietysti postikulut ja vielä vähän extraa, jotta saisin tuotteen jota Suomessa ei ole saatavilla. Olen siis haeskellut muutamia vaunutarvikkeita joiden toimitus ei luulisi olevan ongelma kun on pienistä tavaroista ja varaosista kyse.
Onko muita ostopaikkoja kuin Ebay ja Amazon? Vai pitääkö tässä kohta lennot ottaa ja lähteä briteissä käymään, että sais tarvitsemansa :(
Kommentit (25)
Nyt on siis kyse yksityisten myyjien myymistä käytetyistä tavaroista joita eivät suostu lähettämään ulkomaille. Näiden vaunutarvikkeiden valmistus on lopetettu niin pitäs ostaa käytettynä.
Kiitos tuosta Pakettipate vinkistä, sille voi joskus tulla käyttöä!
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:48"]
Nyt on siis kyse yksityisten myyjien myymistä käytetyistä tavaroista joita eivät suostu lähettämään ulkomaille. Näiden vaunutarvikkeiden valmistus on lopetettu niin pitäs ostaa käytettynä.
Kiitos tuosta Pakettipate vinkistä, sille voi joskus tulla käyttöä!
[/quote]
No nyt kun luin tarkemmin tuosta Postipaten palvelusta niin sehän voisikin toimia tässäkin tapauksessa! Loistavaa, täytyy kokeilla! :)
Perusbritti ei edes tiedä, että SuomI on EU-maa. Tämä on jotain niin kaikaista periferiaa, että eivät viitsi vaivautua, kun epäilevät joutuvansa hankaluuksiin. Siksi eivät lähetä tänne, valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:52"]
Perusbritti ei edes tiedä, että SuomI on EU-maa. Tämä on jotain niin kaikaista periferiaa, että eivät viitsi vaivautua, kun epäilevät joutuvansa hankaluuksiin. Siksi eivät lähetä tänne, valitettavasti.
[/quote]
Juu näin tuntuu olevan :) Tuo Pakettipate taisi nyt ratkaista mun ongelman, kiitos sinulle joka vinkkasit, pelastit ainakin yhden ihmisen päivän tänään! :)
Ebay on täynnä myyjiä jotka postittavat Suomeen. Jos valitsemaasi tuotetta ei tänne saa, joku myy ihan varmasti samanlaista tuotetta paremmilla ehdoilla. Selaamaan vaan.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 09:53"]
googlaa pakettipate. Sen avulla pitäisi onnistua tilaus. En ole kokeillut palvelua, joskus vaan sattumalta törmäsin tuohon, joten luotettavuudesta ei tietoa.
[/quote]
Pakettipatessa maksetaan palvelukulut + postikulut (+yhdistämiskulut jos tilaa useamman tavaran kerralla), joten lähetyksen Suomeen saaminen tulee ihan älyttömän kalliiksi. Ilmeisesti noissa postikuluissakin vetävät välistä ja reippaasti, koskaan en ole tuollaisia postikuluja maksanut Englannista ja Saksasta tilatessa mitä nuo pyytää.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:52"]
[/quote]
Ei pidä paikkaansa, tai sitten ne keneltä itse tilaan eivät ole perusbrittejä.
En tiedä, mutta itsekään en lähettele ulkomaille yhtään mitään. Torissa myymiä tuotteita on tekstiviestillä briteistä kysellyt ihmisiä ja alkaa hälytyskellot soimaan. No tässä tapauksessa Ihmettelinkin miten osasi suomen kielisen ilmoituksen lukea, kun englanniksi lähetti tekstiviestin. Ja olin siis kauppaamassa mopoa... Lupasi maksaa postituskulut, mutta aika lailla oli kertynyt hintaa!
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 12:17"]En tiedä, mutta itsekään en lähettele ulkomaille yhtään mitään. Torissa myymiä tuotteita on tekstiviestillä briteistä kysellyt ihmisiä ja alkaa hälytyskellot soimaan. No tässä tapauksessa Ihmettelinkin miten osasi suomen kielisen ilmoituksen lukea, kun englanniksi lähetti tekstiviestin. Ja olin siis kauppaamassa mopoa... Lupasi maksaa postituskulut, mutta aika lailla oli kertynyt hintaa!
[/quote]
*olisi
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:42"]
Kun haet tuotteita, valitse oikean yläkulman pudotusvalikosta vaihtoehto "Price + P&P: lowest first", jolloin saat näkyviin tuotteita halvimmasta alkaen. Koska haussa otetaan mukaan postikulut, näkymään valikoituu automaattisesti vain sellaisia tuotteita joiden myyjä on ilmoittanut että postitus Suomeen onnistuu.
[/quote]
Teen itsekin näin ja kun tuotteen ostaa, postikulut lisätään automaattisesti hintaan ja maksetaan paypalin kautta eikä postitusta tarvitse erikseen kysellä myyjältä.
Joka ikinen kerta kun olen törmännyt britti tai saksan ebayllä tuotteeseen jossa lukenut "may not be shipping in finland" tai jtn. Mutta olen ollut kiinnostunut tavarasta, laittanut viestin myyjälle ja yleensä on aina onnistunut. Tai sitten hinta on kohonnut niin korkeaksi postikuluissa että olen passannut. Osa syy siihen miksi eivät laita noita postikuluja ulkomaille tai postita oman maan ulkopuolle on se että ei tiedetä paljonko postitus oikeasti maksaa.
Se että joku tori.fi ilmossa alkaa ulkomaille ostaa kuulostaa hassulta, mutt ebay on kansainvälinen nettihuutokauppa joten siellä ei ole mitenkään outoa että joku haluaa ostaa ulkomaille sen sun myymän tuotteen.
Käyttäkää google translatea jos ei muuten kieli taivu ja kysykää, se ei maksa mitään!
Mites esim. Saksan ebay? Ja olethan siis kysynyt postitusta siis ihan erikseen etkä vain ole lukenut esittelytekstistä että eivät lähetä?
En ole löytänyt tarvittavia tuotteita kuin tuolta Brittien Ebaysta. Ja olen tietysti kysynyt erikseen voisivatko extrakorvausta vastaan lähettää Suomeen, mutta ei :(
-AP
googlaa pakettipate. Sen avulla pitäisi onnistua tilaus. En ole kokeillut palvelua, joskus vaan sattumalta törmäsin tuohon, joten luotettavuudesta ei tietoa.
No jos kiinatavaraa tarvii niin aliexpress on hyvä sivusto. Itse tykkään että on helppo käyttää siihen verrattuna mitä olen yrittänyt noita ebayn sivuja katsella.
Oho, tää olikin lähtenyt "käsistä" sen jälkeen kun poisuin paikalta :)
Sinä joka ehdotit rajaamaan hakua niin, että vain Suomeen toimittavat listataan - hakemaani tuotetta ei kukaan ole halukas lähettämään, yksityisist myyjistä kyse kun tuotetta ei enää valmisteta.
Hän joka ehdotti kysymään myyjältä postitusta Suomeen vaikka ilmoituksessa lukee "no posting overseas" - olen kysynyt jokaisen ilmoituksen jättäneeltä, kukaan ei ole halukas lähettämään Suomeen.
Ja hän joka ehdotti käyttämään google translatea - Olen asunut vuosia ulkomailla, englantini on sillä tasolla ettei moisia tarvita :)
Mä valitsen nyt tuon PakettiPaten avuksi tähän hätään ja tilailen muutakin tarpeellista, mua ei haittaa maksaa kympin luokkaa postituskuluja kun on kyse tuotteista joita tarvitsen ja joita ei muualta saa.
-AP
Kun haet tuotteita, valitse oikean yläkulman pudotusvalikosta vaihtoehto "Price + P&P: lowest first", jolloin saat näkyviin tuotteita halvimmasta alkaen. Koska haussa otetaan mukaan postikulut, näkymään valikoituu automaattisesti vain sellaisia tuotteita joiden myyjä on ilmoittanut että postitus Suomeen onnistuu.