Mitä alkaisin opiskelemaan?
- Yliopistokoulutus
- Palkka yli 3000e/kk
- Ei vuorotyötä
- Suht hyvä työllisyys
- Ei täysin mahdotonta päästä sisälle (esim. lääkikseen ei ole rahkeita minulla, en osaa matematiikkaa tai kemiaa, perinteisissä lukuaineissa menestyn)
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:28"]
- Ei täysin mahdotonta päästä sisälle (esim. lääkikseen ei ole rahkeita minulla, en osaa matematiikkaa tai kemiaa, perinteisissä lukuaineissa menestyn)
[/quote]
Eikö juuri matikka ja kemia oo niitä perinteisiä lukuaineita?
Mikä sua kiinnostaa? Se on varmasti se parhain lähtökohta opiskeluille ja motivaatiolle
Aineenopettaja, opinto-ohjaaja.
Yliopistokoulutuskaan ei valitettavasti takaa tuollaista tulotasoa.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:38"]
Farmasia.
[/quote]
Orgaaninen kemia on ihan tuskasen hajottavaa, jos ei osaa kemiaa.
Olen hyvä lukuaineissa, eli esim. historia, uskonto, terveystiede. Pystyn opettelemaan kirjoja ulkoa, ymmärtämään suuria kokonaisuuksia. Pärjään sellaisissa kokeissa hyvin. Mitäs av-palsta sanoo hallintotieteestä? Työllistyykö?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:46"]
Pystyn opettelemaan kirjoja ulkoa, ymmärtämään suuria kokonaisuuksia.
[/quote]
Eli siis et osaa soveltaa oppimaasi tietoa? Ulkoa opettelu ei ole kovin hyödyllistä työelämässä.
Osaat opetella ulkoa: oikiksen pääsylippu.
Alan huono puoli ihan saatanasti töitä, terveisin rästihommia on kiva tehdä sunnuntaina yhdeltätoista. Mutta kai tälläkin alalla voi hakeutua vähän iisimpiin hommiin ja silti palkka kiva, vaikka johkin työmarkkinajärjestöön?
Mistä oikein päättelet, että olet huono matikassa? Kauppiksenkin pääsykokeessa on matikkaa. Ainoa, jota voin suositella näillä perusteilla on oikeustieteellinen tai humanistiset aineet, ehkä jopa valtiotiede (ei siis kansantaloustiede).
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:54"]
Osaat opetella ulkoa: oikiksen pääsylippu.
Alan huono puoli ihan saatanasti töitä, terveisin rästihommia on kiva tehdä sunnuntaina yhdeltätoista. Mutta kai tälläkin alalla voi hakeutua vähän iisimpiin hommiin ja silti palkka kiva, vaikka johkin työmarkkinajärjestöön?
[/quote]
Oikista olen miettinyt, mutta pelkään että a) sisäänpääsy todella haastavaa b) liian kova ala, kova kilpailu tällaiselle suht pehmeälle ihmiselle. AP
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:58"]
Mistä oikein päättelet, että olet huono matikassa? Kauppiksenkin pääsykokeessa on matikkaa. Ainoa, jota voin suositella näillä perusteilla on oikeustieteellinen tai humanistiset aineet, ehkä jopa valtiotiede (ei siis kansantaloustiede).
[/quote]
Valtsikkaa olen miettinyt, tai tarkemmin ottaen siis näitä hallintotieteitä. AP
AP oikikseen ei ole asiaa ilman valmennuskurssia.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:03"]
AP oikikseen ei ole asiaa ilman valmennuskurssia.
[/quote]
Tämän kyllä tiedostan. Luulen vain, että oikis on niitä kilpailullisimpia aloja, joissa vaaditaan tietynlaista kovuutta ja kiipijyyttä, joka minulta puuttuu. Voin olla väärässäkin, mutta luulen silti, että sinne hakeutuu tällaisia ihmisiä. AP
Ala makkaranpaistajaksi