Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kaveri suuttui - aihetta vai ei?

Vierailija
12.01.2015 |

Miehen kaverilla oli pari vkl sitten synttärijuhlat joihin saimme molemmat kutsun. Ei etukäteen luvattu mennä, kun vauvan hoitoonsaaminen oli niin epävarmaa. Niinhän siinä sitten kävi, ettei saatu vauvaa yökylään mutta hommasin hänelle hoitajan muutamaksi tunniksi, että oltais voitu käydä juhlissa, mutta oltais oltu ihan selvistäpäin kun olisimme tulleet takaisin kotiin vauvan luokse.

Mieheni kuitenkin alkoi epäröimään juhliin menoa ja sanoi, että ei mennä ollenkaan vaan vietetään kotona rauhallinen ilta. "Mitä me nyt sinne mennään kattomaan kun muut ryyppää"

Ok, jäätiin siis kotiin.

Nyt sitten tämä synttärisankari on vetänyt herneen nenään kun mies ei tullut hänen juhliinsa ja kääntänyt asian niin päin että MINÄ kiellän häntä menemästä ja ryyppäämästä. Hän ei vastaa enää mieheni yhteydenottoihin vaan mököttää. Kuulin myös juttua, kuinka tämä tyyppi oli oikein toivonut että erottaisiin kun olen niin kamala pirttihirmu. Minä, joka vauvalle hoitajaa yritin yöksi hommata että oltaisiin päästy ja joka hoitajan olisi pariksi tunniksi saanutkin mutta mies ei halunnutkaan mennä.

Mitä ajattelette tästä? Pitäisikö minun sanoa tälle mielensäpahoittaja "prinsessalle" jotain vai antaa asian vain olla? Ja uskokaa tai älkää, ihan aikuisia ihmisiä ollaan vaikka tämmöinen tilanne onkin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen täytyy sanoa, miksi ette paikalle tulleet. So simple! Ei ole sun syy.

Vierailija
2/13 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:52"]

[/quote]

Niin hän sanoikin jo silloin illalla, ettei saatu vauvalle yöksi hoitajaa ja ei siksi tulla ja SILLOIN kaveri oli ymmärtävinään ja kaikki ok, mutta myöhemmin suu vaahdossa puhunut kuinka minä en päästä miestäni mihinkään.

Kaveri on lapseton eikä siis selvästikään ymmärrä, ettemme työnnä lasta ihan mihin vain hoitoon vaikka olisi kuinka kenen synttärijuhlat - meillä on yksi turvallinen ja luotettava hoitaja (äitini) jolle näin pienen vauvan yöksi uskaltaisin antaa ja hän ei voinut ottaa, joten no can do.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:56"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:52"]

[/quote]

Niin hän sanoikin jo silloin illalla, ettei saatu vauvalle yöksi hoitajaa ja ei siksi tulla ja SILLOIN kaveri oli ymmärtävinään ja kaikki ok, mutta myöhemmin suu vaahdossa puhunut kuinka minä en päästä miestäni mihinkään.

Kaveri on lapseton eikä siis selvästikään ymmärrä, ettemme työnnä lasta ihan mihin vain hoitoon vaikka olisi kuinka kenen synttärijuhlat - meillä on yksi turvallinen ja luotettava hoitaja (äitini) jolle näin pienen vauvan yöksi uskaltaisin antaa ja hän ei voinut ottaa, joten no can do.

ap
[/quote]

Nythän tämä kuvio jo muuttui? Teillähän oli hoitaja?

Vierailija
4/13 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri varmaan aattelee että koska myöskään mies ei saapunut yksin juhliin, et ole häntä päästänyt.

Vierailija
5/13 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä ensimmäinen lapsenne, mahdollisesti miehen kaveriporukankin ensimmäinen? Jos kyllä, niin kaverin reagointi on jossain määrin ymmärrettävää. Häntä todennäköisesti harmittaa kun miehesi ei voi eikä halua enää samaan tapaan olla kaverinsa kanssa kuin ennen lapsenne syntymää.
.
Toisaalta paha tähän on kommentoida, kun en tiedä taustoista mitään. Ovatko miehesi ja mököttävä kaverinsa olleet kuinka läheisiä, onko mököttävä kenties itse sinkku ja ehkäpä kateellinen teille, onko miehesi ollut kuinka menevää sorttia ennen suhdettanne (kauanko suhteenne on kestänyt?) tai ennen lapsen syntymää?
.
Yritähän asettaa itsesi miehesi kaverin tilalle, niin ehkä ymmärrät hänen reagointiaan paremmin. Olisiko jopa mahdollista, että miehesi ilmoitti teidän jättävän tulematta kun sinä et halunnut lähteä? Toivottavasti mököttäjä rauhottuu ja välinne korjaantuvat :).

Vierailija
6/13 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Meillä olis tehty niin, että mies olisi viettänyt täyden illan ja ryypännyt haluamansa määrän, mä olisin ollut mukana ekat pari tuntia ja mennyt sit kotiin vauvan luokse.

Vierailija
7/13 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 02:00"]Aha. Meillä olis tehty niin, että mies olisi viettänyt täyden illan ja ryypännyt haluamansa määrän, mä olisin ollut mukana ekat pari tuntia ja mennyt sit kotiin vauvan luokse.
[/quote]

Näin olisi mennyt meilläkin, mikäli olisin edes pariksi tunniksi osallistunut. Miehen olisin kyllä potkinut mukaan :D.

Vierailija
8/13 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 02:00"]

Aha. Meillä olis tehty niin, että mies olisi viettänyt täyden illan ja ryypännyt haluamansa määrän, mä olisin ollut mukana ekat pari tuntia ja mennyt sit kotiin vauvan luokse.

[/quote]

Näin tai sitten mies olis saanut mennä yksinään, miksi ap:n pitäisi välttämättä päästä mukaan kun kyseessä kuitenkin miehen kaveri.

Vierailija
9/13 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on esikoisemme ja mieheni oli ennen seurusteluamme menevää sorttia, mutta rauhoittui toki minun myötä. On tämän mielensäpahoittajan kanssa hyvä kaveri ollut jo vuosia, kaveri seurustelee itsekin ja on itsekin rauhoittunut tyttökaverinsa myötä, mutta jostain syystä vain tämä mieheni rauhoittuminen on paha juttu (sama kaveri ennenkin valittanut kuinka kaverinsa ei enää ryyppää niinkuin ennenvanhaan)

Äitini olisi voinut hoitaa vauvaa pari tuntia muttei ottaa yöksi koska hänellä oli töitä seuraavana päivänä. Mies ei halunnut sitten mennä ollenkaan juhliin, ei halunnut mennä ilman minua. Olisi voinut mennä, muttei itse halunnut, mutta ei sitten vissiin ole asiaa kaverilleen kunnolla kertonut.

Voi olla ettei mies kehtaa myöntää, ettei ole aina itse halukas ja kiinnostunut lähtemään ryyppäämään vaan viettää kotona aikaa naisensa ja vauvansa kanssa ja ehkä sitten antaa kavereiden luulla, että minä en päästä.

ap

Vierailija
10/13 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nössö sun miehes kun ei uskalla sanoa itse että päätitte jäädä kotiin hänen päätöksestä.Kiva sinun olla syntipukki?

Vierailija
11/13 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei olla miehen kaveriporukan ainoa pari jolla on lapsi. On myös toinen pariskunta jolla on lapsia, mutta heillä on useita paikkoja jonne vievät lapsiaan hoitoon jotta voivat olla usein juhlimassa. Ehkä se sitten saa tämän mielensäpahoittajan kuvittelemaan että lapsensaannin jälkeen mikään ei muutu? 

ap

Vierailija
12/13 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:48"]Miehen kaverilla oli pari vkl sitten synttärijuhlat joihin saimme molemmat kutsun. Ei etukäteen luvattu mennä, kun vauvan hoitoonsaaminen oli niin epävarmaa. Niinhän siinä sitten kävi, ettei saatu vauvaa yökylään mutta hommasin hänelle hoitajan muutamaksi tunniksi, että oltais voitu käydä juhlissa, mutta oltais oltu ihan selvistäpäin kun olisimme tulleet takaisin kotiin vauvan luokse.

Mieheni kuitenkin alkoi epäröimään juhliin menoa ja sanoi, että ei mennä ollenkaan vaan vietetään kotona rauhallinen ilta. "Mitä me nyt sinne mennään kattomaan kun muut ryyppää"

Ok, jäätiin siis kotiin.

Nyt sitten tämä synttärisankari on vetänyt herneen nenään kun mies ei tullut hänen juhliinsa ja kääntänyt asian niin päin että MINÄ kiellän häntä menemästä ja ryyppäämästä. Hän ei vastaa enää mieheni yhteydenottoihin vaan mököttää. Kuulin myös juttua, kuinka tämä tyyppi oli oikein toivonut että erottaisiin kun olen niin kamala pirttihirmu. Minä, joka vauvalle hoitajaa yritin yöksi hommata että oltaisiin päästy ja joka hoitajan olisi pariksi tunniksi saanutkin mutta mies ei halunnutkaan mennä.

Mitä ajattelette tästä? Pitäisikö minun sanoa tälle mielensäpahoittaja "prinsessalle" jotain vai antaa asian vain olla? Ja uskokaa tai älkää, ihan aikuisia ihmisiä ollaan vaikka tämmöinen tilanne onkin.
[/quote]

Tuohan on aika tavallista. Naisen syyksi menee vaikka mies ei halua lähteä. Ja monet miehet antaa mennäkin niin omat kasvot säilyy. Ei näytä niin lällyltä.

Vierailija
13/13 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei oo tuo mitenkään epätavallista ainakaan.
Tiedän ja tunnen monet miehet jotka silmiään räpäyttämättä kaataa syyn esim juurikin ulos menemättä jättämiselle vaimon/naisystävän niskaan.
Kyllä minunkin mieheni kaverit pitävät minua hirveänä akkana joka ei ikinä päästä ukkoansa ulos rellestämään vaikka päinvastoin yritän tuota usein oikein änkeä lähtemään kavereidensa kanssa johonkin.
Mies ei oo vartavasten sanonut, että minä estän lähdön vaan niinkuin monesti miehillä on vastaavissa tilanteissa tapana niin on ympäripyöreästi selitellyt jotakin syytä lähtemättä jättämiselle niin, että ei kaverit ainakaan hänelle suuttuisi.
Ja automaattisesti kaverinsa heti olettavat, että "sielä se ämmä taas pitää sitä tossun alla" :D
Todellisuudessa meidän iskä lähtee mielummin poikiemme kanssa vaikka veneellä kalaan kuin ryyppäämään miesporukalla mikä on tietenkin ihan mukavakin asia mutta kavereillensa ei asiaa kuitenkaan näin suoraan sano ;)
Mutta itselleni se nyt on ihan se ja sama mitä nuo mieheni kaverit paskaa jauhavat selkäni takana.
Kun en asialle kuitenkaan mitään voi niin miksi pahoittaisin mieltäni moisen typeryyden takia..
Ja siinähän mies vasta kasvonsa kavereidensa edessä menettäisikin jos menisin itse selittelemään, että "Kyllä mä oon tuota yrittänyt saada teidän kanssa johonkin tulemaan mutta kun se ei halua, se menee mielummin lasten kanssa harrastelemaan jotakin kuin tulee teidän kanssanne ryyppäämään".
Tuo ilmiö miehillä on vähä sama asia ku jos esim lapsi ei itse halua kertoa kaverilleen, että haluaa lähteä kotiin kaverin luota tai, että haluaisi kaverin lähtevän kotiin luotaan ja sanoo siksi, että "äiti käski tulemaan kotiin nyt/ äiti sano, että sun pitää nyt lähteä" tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä