Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki: Jos budjetti kaksiolle/kolmiolle on 150 tuhatta,

Vierailija
12.01.2015 |

ja muina kriteereinä hyvä ala-aste ja hyvät yhteydet keskustaan, niin mistä kannattaisi asuntoa katsella? Maahanmuuttajat ei ole ongelma, rauhattomuutta tai turvatomuutta en sen sijaan kaipaa, kun on pieni lapsi. Mistä siis?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idästä, muualta ei toivoakaan. Vuosaari esim. Tuo on kyllä todella pieni budjetti, hienoa kämppää ei kyllä saa.

Vierailija
2/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tolla kaksion tai peräti kolmion jostain Kontulasta tai Roihuvuoresta hyvällä tuurilla saa, mutta en suosittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae oikotiestä budjetillesi sopivia kohteita ja tule sitten kyselemään/keskustelemaan alueista.

Vierailija
4/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:59"]

ja muina kriteereinä hyvä ala-aste ja hyvät yhteydet keskustaan, niin mistä kannattaisi asuntoa katsella? Maahanmuuttajat ei ole ongelma, rauhattomuutta tai turvatomuutta en sen sijaan kaipaa, kun on pieni lapsi. Mistä siis?

[/quote]

Tuo olisi realistinen budjetti ehkä yksiölle. Jos saat kolmion alle 200 tonnilla niin vähintäänkin siinä on joku pirihuora naapurissa. Koulunhan Helsingissä voi itse valita, mutta koulumatkat ongelma-alueilla (=halvat alueet) eivät ole välttämättä mukavinta lapsille.

Itse asun Arabianrannassa btw.

Vierailija
5/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

myllypuro

Vierailija
6/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:04"]

Hae oikotiestä budjetillesi sopivia kohteita ja tule sitten kyselemään/keskustelemaan alueista.

[/quote] Mellunmäki, Malmi, Roihuvuori, Kontula, Myllypuro, Puotila?

Vierailija
7/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:07"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:59"]

[/quote]

Tuo olisi realistinen budjetti ehkä yksiölle. Jos saat kolmion alle 200 tonnilla niin vähintäänkin siinä on joku pirihuora naapurissa. Koulunhan Helsingissä voi itse valita, mutta koulumatkat ongelma-alueilla (=halvat alueet) eivät ole välttämättä mukavinta lapsille.

[/quote] yksiö 150 000€ :D Kaveri just osti kaksion 45000€ ja on hieno

Vierailija
8/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:59"]

[/quote]

Valitettavasti rauhattomuus ja turvattomuus on vakiovarusteena tuon hintaluokan asunnoissa Helsingissä. Onnea etsintään.

Vierailija
9/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin pieni budjetti kaksiolle/ kolmiolle.

Vierailija
10/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae  oikotieltä koko Helsingistä, esimerkiksi tällä hetkellä ei ole kovin montaa kolmiota kaksioita sitten taas jo paljon enemmän. Esim. Kontulaa ja Pihlajamäkeä kannattaa  katsoa.  Itse olen tyytyväisenä asunut Pihlajamäessä monta vuotta.

Vierailija
11/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kannattaa lähteä radanvartta tikkurila kerava järvenpää akselilla. 150 000 kerava järvenpää voi saada hyvä kokoisen ok kuntoisen kaksion. Junat kulkee lähes yhtä nopeasti keskustaan kuin metrot helsingin laitamilta, hyvät koulut, lapsiystävällisiä alueita paljon.

Vierailija
12/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit pihistää matkasta keskustaan ja panostat mieluummin turvallisuuteen ja rauhallisuuteen, niin Konalasta vois löytyä.

Vierailija
13/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:07"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:59"]

[/quote]

[/quote]

Pudaajärveltä. Nyt puhutaanhelsingistä.

Vierailija
14/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsku.

Vierailija
15/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:19"]

Ennemmin kannattaa lähteä radanvartta tikkurila kerava järvenpää akselilla. 150 000 kerava järvenpää voi saada hyvä kokoisen ok kuntoisen kaksion. Junat kulkee lähes yhtä nopeasti keskustaan kuin metrot helsingin laitamilta, hyvät koulut, lapsiystävällisiä alueita paljon.

[/quote]

Mä taas en välttämättä suosittele tätä. Helsingillä on ehdottomasti etunsa ja kannattaa ainakin punnita aika tarkkaan jos muualta etsii asuntoa jos Helsinki oli alkuperäinen ajatus.

Vierailija
16/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas tuntuu mahtavalta asua maalla :D täällä saa ok talon tuohon hintaan ihan just niin rauhalliselta alueelta kuin haluaa, aah.

Vierailija
17/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon katsellut kans asuntoa, mutta vähän isommalla budjetilla. Millaisia olisi Pitäjänmäki, Suutarila, Haaga tai Kaarela? Mä haluaisin ehdottomasti turvallisen asuinympäristön, tässä nykyisessä kun en uskalla juuri iltaisin yksin liikkua.

Vierailija
18/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:22"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:07"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:59"]

[/quote]

[/quote]

Pudaajärveltä. Nyt puhutaanhelsingistä.
[/quote] vittuako sinne täytyy änkee jos ei ole rahaa ostaa ylihintaista pientä kämppää

Vierailija
19/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:19"]

[/quote]

Mä taas en välttämättä suosittele tätä. Helsingillä on ehdottomasti etunsa ja kannattaa ainakin punnita aika tarkkaan jos muualta etsii asuntoa jos Helsinki oli alkuperäinen ajatus.

[/quote]

Kun Länsimetro aukeaa vuoden sisällä niin Espoon puolella on rauhallisia, edullisempia alueita joista pääsee metrolla keskustaan alle vartissa. Eli siis sama matka kuin Itä-Helsingistä, mutta ilman denoja.

Plussana alhaisempi kunnallisvero. Mutta jos välttämättä haluaa pystyä sanomaan että asuu HELSINGISSÄ niin joko pitää tinkiä mukavuudesta tai nostaa budjettia.

Vierailija
20/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:19"]Ennemmin kannattaa lähteä radanvartta tikkurila kerava järvenpää akselilla. 150 000 kerava järvenpää voi saada hyvä kokoisen ok kuntoisen kaksion. Junat kulkee lähes yhtä nopeasti keskustaan kuin metrot helsingin laitamilta, hyvät koulut, lapsiystävällisiä alueita paljon.
[/quote]

Kyllä saa aika hyvä tuuri käydä jos Tikkurilasta meinaa tuolla budjetilla löytää. Keravalla ja Järvenpäässä noita voi olla enemmänkin, ainakin jälkimmäisessä. Niissä tosin maksaa taas se junalla kulkeminen enemmän.

Mutta jos nostat budjettiasi niin voit katsella muita kuin niitä Helsingin pahimpia murjuja. Säästät vaikka vielä pari vuotta. Tällä hetkellä saat ehkä todella huonokuntoisen yksiön vähän syrjäisemmältä mutta "paremmalta" alueelta. Huonokuntoisen kaksion tai aivan läpipaskan kolmion sitten jostain idän PERUKOILTA tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan