Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö ihmisiä jotka ovat kadonneet täysin niin ettei kukaan tiedä mitään?

Vierailija
11.01.2015 |

Itse vastaan että en. Omassa tuttavapiirissä kukaan ei ole kadonnut koskaan edes lyhyeksi ajaksi.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi koulukaveri meni tsunamissa, toinen tyokaverin tuttu katosi brasiliassa

Vierailija
42/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 08:31"]

yksi koulukaveri meni tsunamissa, toinen tyokaverin tuttu katosi brasiliassa

[/quote]

Tsunamissa taisi kadoksiin jäädä vain 5 suomalaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin isä lähti ostamaan röökiä joskus parikymmentä vuotta sitten. Ei ole näkynyt missään sen jälkeen ja ei kuulemma perheessä paljoa naurattanut. Tosi juttu.

Vierailija
44/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä tapasin mukavan ihmisen (-90-luvun alussa). Kirjoittelimme puolin ja toisin tiheästi, vähintään kirje viikossa ja tapasimme muutaman kerran. Soittelimme myös harvakseltaan, hän kotiini minä kavereiden treenikämpille. Minä siis savolainen teini ja hän hesalainen parikymppinen rauhanaktivisti. Parin vuoden jälkeen kirjeet loppuivat kuin seinään, Hesarin pienestä uutisesta (jossa oli tapettu aseistakieltäytyjä) yritin yhdistää tietoja toisiinsa. Ehkä se olikin mun kaukoihastukseni? Jos joku tätä kautta tunnistaa Arin Siilitieltä (muistaakseni sukunimi Arfman) niin vahvistakaa pelkoni tai päästäkää mut epäilyistäni. Ari oli kotoisin Savosta, aseistakieltäytyjä(vankilaan joutui siksi), tunnettu ydinvoimanvastustaja ja aktiivisesti ajoi ihmisoikeuksia. Pitkätukkainen, hoikka ja äärimmäisen mukava ja huolehtivainen persoona. Tapahtumasta siis jo n. 25 vuotta. Jos Ari on elossa, olisi nyt vajaa viisikymppinen. 

Vierailija
45/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on ollut kateissa vuosia, ei julistettu virallisesti kuolleeksi koska joku tietää hänen olevan elossa. Jätti elarit maksamatta. 

Vierailija
46/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enoni oli muutaman vuoden täysin kateissa joskus 30 vuotta sitten. Oli vain eräänä päivänä ilmestynyt kotitalonsa tupaan, eikä tähänkään päivään mennessä ole kertonut kenellekään, mikä tämä homma oli. Ei ole koskaan ollut syytä epäillä mitään huume- tai väkivaltakuvioita tai muita rikollisuuksia, mutta ei voi tietää saako kukaan koskaan kuulla totuutta.

Vierailija
47/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 08:52"]Teininä tapasin mukavan ihmisen (-90-luvun alussa). Kirjoittelimme puolin ja toisin tiheästi, vähintään kirje viikossa ja tapasimme muutaman kerran. Soittelimme myös harvakseltaan, hän kotiini minä kavereiden treenikämpille. Minä siis savolainen teini ja hän hesalainen parikymppinen rauhanaktivisti. Parin vuoden jälkeen kirjeet loppuivat kuin seinään, Hesarin pienestä uutisesta (jossa oli tapettu aseistakieltäytyjä) yritin yhdistää tietoja toisiinsa. Ehkä se olikin mun kaukoihastukseni? Jos joku tätä kautta tunnistaa Arin Siilitieltä (muistaakseni sukunimi Arfman) niin vahvistakaa pelkoni tai päästäkää mut epäilyistäni. Ari oli kotoisin Savosta, aseistakieltäytyjä(vankilaan joutui siksi), tunnettu ydinvoimanvastustaja ja aktiivisesti ajoi ihmisoikeuksia. Pitkätukkainen, hoikka ja äärimmäisen mukava ja huolehtivainen persoona. Tapahtumasta siis jo n. 25 vuotta. Jos Ari on elossa, olisi nyt vajaa viisikymppinen. 
[/quote]
Googleta Ari Arffman, saattaa löytyä lisätietoja. En siis tiedä tapauksesta mitään, mutta mielenkiinnosta aloin googlettamaan.

Vierailija
48/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelta on kadonnut kaksi tuttua =D

Vierailija
49/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kadonnut ketään ja olis ihan kamalaa jos katois

Vierailija
50/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipuoleni entinen luokkakaveri. Löytyi jätesäkeistä moottoritien laidalta.

Vierailija
51/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin isoisä katosi Yhdysvalloissa n. sata vuotta sitten.

Vierailija
52/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 08:52"]

Teininä tapasin mukavan ihmisen (-90-luvun alussa). Kirjoittelimme puolin ja toisin tiheästi, vähintään kirje viikossa ja tapasimme muutaman kerran. Soittelimme myös harvakseltaan, hän kotiini minä kavereiden treenikämpille. Minä siis savolainen teini ja hän hesalainen parikymppinen rauhanaktivisti. Parin vuoden jälkeen kirjeet loppuivat kuin seinään, Hesarin pienestä uutisesta (jossa oli tapettu aseistakieltäytyjä) yritin yhdistää tietoja toisiinsa. Ehkä se olikin mun kaukoihastukseni? Jos joku tätä kautta tunnistaa Arin Siilitieltä (muistaakseni sukunimi Arfman) niin vahvistakaa pelkoni tai päästäkää mut epäilyistäni. Ari oli kotoisin Savosta, aseistakieltäytyjä(vankilaan joutui siksi), tunnettu ydinvoimanvastustaja ja aktiivisesti ajoi ihmisoikeuksia. Pitkätukkainen, hoikka ja äärimmäisen mukava ja huolehtivainen persoona. Tapahtumasta siis jo n. 25 vuotta. Jos Ari on elossa, olisi nyt vajaa viisikymppinen. 

[/quote]

Tosiaan Googlella löytyy kohtalo. Surmasi itsensä 7.12.1993.

Vierailija
53/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 08:52"]

[/quote]

[/quote]
Onko tää oikeati sama tyyppi?

Vierailija
54/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setä otti ja katosi jälkiä jättämättä n. 5-6 vuotta sitten. Isä on ilmeisesti ainoa joka tietää tästä yhtään mitään, ei halua etsiä ja setä ilmeisesti katosi täysin vapaaehtoisesti, poliisikin kai jotain kautta tietää että on elossa. Joskus olen koittanut miettiä syitä ja sitä missä nyt menee mutta en osaa sanoa. Oli normaali ihmisläheinen mies, töitä oli jne. En uskalla kysyä isältäkään aiheesta mitään :/

Vierailija
55/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:46"]

Joo. Mun serkku katosi lukiossa. Yhtäkkiä vain katosi. Kukaan ei ole sen jälkeen kuullut mitään. Hänen tilitiedoistaan nähtiin halpa lentolippu Ranskaan, ja ruokaostos yhtenä päivänä ja sen jälkeen ei enää mitään. Tästä on nyt 5 vuotta ja kukaan ei edelleenkään tiedä missä hän on.

[/quote]

Sijaitsiko lukio Porvoossa?

Vierailija
56/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle, 26. Googletin Arin, ei ole ennen tullut mieleen. Silloin ei ollut nettiä ja sitten asia jäi unholaan. Tuo nälkälakko mainittiin useinkin kirjeissä sekä ydinvoimavastaisuus. Pitänee kaivaa ullakolta Arin kirjeet (jollei jossain muutossa ole jo kadonneet), parissa vuodessa tuli varmaan kymmenen sentin pino. Missähän mun kirjeet mahtaa olla nykyään? Voimia Arin perheelle, jos joku hänen tuttunsa lukee tätä! Ei ollut tarkoitus avata vanhoja haavoja!!! Ari oli aivan huikean älykäs persoona! 

Vierailija
57/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurista katosi mies, neljän lapsen isä. Oli jossain harrastuksessa mukana (ehkä jalis?). Oli kavaltanut seuran varat ja katosi kuin pieru saharaan. Poliisitutkinta oli yms. Sympatiani perheelle.

Vierailija
58/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mielenkiintoista kuulla mitä näille ikuisesti kadoksissa olleille on tapahtunut. Minua on aina kiehtonut tämä aihe.

Vierailija
59/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 08:52"]

[/quote]

[/quote]

Kuukauden kateissa olleesta insinööristä ei elonmerkkkejä
Poliisi kaipaa edelleen tietoja kuukausi sitten Helsingissä kadonneesta 29-vuotiaasta tietotekniikkainsinööristä Ari Reijo Arffmanista. Kateissa oleva Arffman on nähty viimeksi lauantaina 5. joulukuuta aamuyöstä poistumassa ravintola Kaisaniemestä sekavassa mielentilassa. Helsingin rikospoliisi selvitteli joulukuussa yhtä aikaa kahden samannimisen ja -ikäisen miehen katoamistapausta. Toista Ari Arffmania koskeva tapaus on jo selvitetty. Miehet ovat syntyneet samana vuonna, molemmat ovat koulutukseltaan insinöörejä, mutta heidän toiset etunimensä eroavat toisistaan.

Edelleen kateissa oleva Ari Reijo Arffman on noin 170-senttinen ja normaalivartaloinen. Hänellä on siniset silmät, ruskeat, kiharat olkapäille ulottuvat hiukset ja ruskea parta suun ympärillä.

Arffmanilla oli kadotessaan yllä musta t-paita, jossa oli valkoinen katkaistun kiväärin kuva, punaiset samettihousut ja valkoiset tennistossut. Aiemmista tiedoista poiketen hänellä ei ollut ravintolasta lähtiessään päällä päällystakkia.
- Kadonneesta tai katoamisesta jotain tietäviä pyydetään ottamaan yhteyttä Helsingin rikospoliisiin virka-aikana puh. 1895335.
HS 6.1.1993
Tämä oli aikoinaan erikoinen tapaus. Kumpi kadonneista muutes oli se Ari Arffman, joka syömälakkoili vankilassa 1990 tai 1991? Ilmoitetut tuntomerkit sopivat tähän totaalikieltäytyjään; pitkä tukka, parta, paidassa katkaistun kiväärin kuva.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=7&t=10567&p=533743&hilit=ari+arffman#p533743

Vierailija
60/96 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ari ei tappanut itseään, oli melko juovuksisssa ko. iltana ja lähti seikkailemaan baarista ja hukkui. RIP.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä