BIISI JOKA TUO HUONOJA MUISTOJA MIELEEN?
Onko teillä joku biisi, joka saa vaan huonot muistot/tapahtumat mieleen aina kun sen kuulee?
Itselläni sellanen biisi on Onerepublicin Stop and Stare, soi radiossa kun paras ystäväni soitti ja kertoi nähneensä exäni jonku toisen naisen kanssa. Olimme seurustelleet 4 vuotta..
Kommentit (38)
Raimo Piipponen - Nuppendaali
Lauleskelin sitä lapsena kotona ja oli ihan kivaa. Mutta kerran kyläiltamissa äitini sai idean että laulan sen siellä kaikille. Vastustelin kyllä mutta ei auttanut. Oli kamalaa joutua laulamaan siellä. Varsinkin kun minua vielä jälkikäteen kiusattiin siitä ja paljon.
Juju - Huuda. Tuo mieleen vaikean suhteen exän kanssa. Jokin eron aikana jäi selvittämättä ja se vaivaa. Kuunneltiin tätä yhdessä.
Tietyt 80-luvun hitit, niistä tulee se kauhea nuoruuden yksinäisyys mieleen.
Jonna Tervomaa: Rakkauden haudalla. Soi silloin noin 11v sitten paljon. Elin juuri tuohon aikaan vaikeaa elämänvaihetta. Olin eronnut nuoruuden rakkaudestani,joka lähti kaverini matkaan.Tuo aika oli todella vaikeaa ja voin todella huonosti. Biisi jotenkin osui ja upposi tuolloin.
Eilen kuulin biisin töissä ollessani radiosta pitkästä aikaa ja mulle tuli ihan kummallinen olo niin henkisesti kuin fyysisesti. Jotain tuo biisi laukaisi. Jännä miten vaikutti näinkin pitkän ajan jälkeen.
Happoradio-Sinä ja hän.... Tuli kuunneltua kun toivuin erosta, mies petti ja halusi jatkaa elämäänsä tämän naisen kanssa.
Major in D vai mikä se onkaan se klassinen biisi
Pelasin lapsena 11-12-vuotiaana tietokoneella jotain koirapeliä jossa soi tämä taustalla koko ajan. Pikkusiskoni oli myös kova pelaamaan. Hän oli 4-vuotias ja kuoli.
Muistan kun seuraavat päivät vain itkien pelasin sitä tyhmää peliä. Enää en tuota biisiä pysty kuuntelemaan.
Lauri Tähkän biisit koska niistä tulee mieleen Lauri Tähkä
Dido - White Flag, aina jos kuulen tämän vyöryy muistot mieleen vaikeasta suhteesta ja sitä seuranneesta raastavasta erosta. Aikaa on kulunut yli kymmenen vuotta, elämä mennyt ihanasti eteenpäin, mutta tämä biisi on liikaa.
Whitesnaken hittibiisit. Exäni joka oli väkivaltainen tykkäsi niistä ja hänestä mulla on vain huonoja muistoja. Harmi, koska bändi on hyvä.
Bruce Springsteen:River. Suuren nuoruudenrakkauden kanssa setvittiin välejä baarissa ja päätettiin erota ystävinä. Yksissä tuumin lähdettiin tanssimaan vielä yksi hidas, joka oli kyseinen biisi. Siinä hänen käsivarsillaan aloin nyyhkyttää ja kyyneleet valuivat, en voinut pidätellä tunteitani, ja hän nuori poika oli hämmentynyt ja neuvoton. Muistan tuon tunteen ja hetken vielä 23 vuoden jälkeen...
Kai ne mistä tulee petetyksi joutuminen mieleen
Vierailija kirjoitti:
http://en.wikipedia.org/wiki/Happy_%28Alexia_song%29
Tuossa ehkä ikävin biisi jota kuulla kun ei ole onnellinen. Ei tuo tosin kuulosta hyvältä silloinkaan kun menee paremmin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kenen tämä kappale on, mutta sanat menivät jota kuinkin näin "Sitä saa mitä tilaa, ehkä opit sen sä nyt, kun kaiken itse pilaa, on turha olla pettynyt." Kylmät väreet menevät selkää pitkin kun hyräilen mielessäni tuota. Äitini ja velipuoleni välit olivat aikoinaan erittäin huonot ja muistan kuinka aina jompi kumpi lauloi tuota laulua sen jälkeen kun oli hakannut toista. Olin vasta kuusi-seitsemänvuotias mutta muistan liiankin hyvin näyn kun äitini naamasta valuu verta, velipuoli menee huoneeseensa ja rallattelee tuota laulua.
Yölinnun kappale
Turmion Kätilöiden Sikiö-kappale. Alkoholisti ex valvotti mua monena yönä (koko yön n. Klo 11 asti aamulla) kuuntelemalla tätä kappaletta ja raivostui joka kerta kun yritin laittaa ääntä pienemmälle että saisin nukuttua. Sattuneesta syystä on todellakin ex..
Kaija Koon Seuraavassa Elämässä. Eräänä syksynä olin onnettomasti rakastunut ja tämä biisi soi silloin radiossa monta kertaa päivässä, vaikka oli lähes 20 vuotta vanha. En edes tykkää Kaija Koosta, mutta kappale painui mieleen, koska se soi niin usein ja koska se sopi siihen tilanteeseen. Aloin kuunnella sitä oma-aloitteisesti, usein loopilla monta kertaa peräkkäin. Olen aina pitänyt jälleensyntymisen ajatuksesta, vaikka en siihen uskokaan. Oli lohdullista ajatella, että "kun on uusi kierros, istun taas sinun pöytään".
Kasevan Mari. Suoritin työharjoittelua vuosia sitten ja olin aivan loppuunpalanut ja vähän itsetuhoinenkin, ja harjoittelun päätyttyä olinkin usean kuukauden työkyvyttömänä. Heräsin eräänä aamuna ennen töitä, jäin sänkyyn makaamaan ja laitoin puhelimesta musiikkia soimaan, että vähän virkoaisin. Kuuntelin tätä biisiä, ja vaikka olin kuunnellut Kasevaa aiemminkin, jokainen sana tuntui menevän suoraan, no, sieluun. Tunsin kuristavaa surua enkä hetkeen meinannut saada edes henkeä. Tietysti syynä oli uupumus, matala serotoniini ja muut somaattiset oireet, mutta kipu oli myös emotionaalista.
En tiedä, kenen tämä kappale on, mutta sanat menivät jota kuinkin näin "Sitä saa mitä tilaa, ehkä opit sen sä nyt, kun kaiken itse pilaa, on turha olla pettynyt." Kylmät väreet menevät selkää pitkin kun hyräilen mielessäni tuota. Äitini ja velipuoleni välit olivat aikoinaan erittäin huonot ja muistan kuinka aina jompi kumpi lauloi tuota laulua sen jälkeen kun oli hakannut toista. Olin vasta kuusi-seitsemänvuotias mutta muistan liiankin hyvin näyn kun äitini naamasta valuu verta, velipuoli menee huoneeseensa ja rallattelee tuota laulua.