Tunsiko teillä kaikki ne Hesarin kuvat?
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:48"]
[quote author="Av Mamma" time="11.01.2015 klo 22:09"]
Lapseni tiesivät nimeltä kaikki, minä en Elliä, ainaostaan etunimeltä :)
[/quote]
Höpö höpö, miten muuten voisi tietää sukunimen???
Ellihän ei ole kertonut sukunimeään julkisuuteen.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 21:59"]1) Juice Leskinen, 2) Elli Haloo, 3) Mikael Granlund, 4) Mauno Koivisto, 5) Sara Chafak, 6) Lenita Airisto, 7) Lasse Virén, 8) Sara Forsberg, 9)Katri Helena, 10) Cheek
EN TUNTENUT NOITA TUMMENNETTUJA ja myönnettävä etten ole ikinä kuullutkaan misyään Elli Haloosta.
[/quote] Mulla sama, paitsi etten tuntenut Granlundia.
T. 36 v ulkosuomalainen
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 21:37"]
Minä en tuntenut chafalkia ja haloota. 43v.
[/quote]
Sama täällä, tunnistin kasvot, mutta nimeä en muistanut... Enkä olisi ollut varma että olisinko kysyttäessä muistanut myöskään kielinaisen niemä oikein.
Ja minusta siinä ei ole mitään ihmettelemistä että nuoret eivät tunnista Viereniä vanhana. Ehkä joku olisi tunnistanut kuvasta jossa tuulettaa olympiavoittoaan.
-mies42v
Kumpikin Sara jäi tunnistamatta. Olen 43 v enkä asu Suomessa.
Granlund meinasi olla hankala, mutta kypärän jälki otsassa johti jääkiekkoon ja siitä sitten häneen. Ei minusta parhaiten tunnistettava kuva hänestä.
Viren olisi ollut epäilemättä enemmän tunnistettavissa kansalla, jos kuva olisi ollut sieltä 70-luvulta.
Hauska se alkuperäinen idea, jossa Kanye West teki biisin Paul McCartneyn kanssa ja jengi kommentoi, että kiva kun suosittu artisti nostaa tällaisen vähemmän kuuluisan lauluntekijän julkisuuteen :)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:03"]
Kääk mä tunsin kaikki. Enkä mä edes lue Seiskaa, pelkkää av:tä ja nettilehdet. Urheilua tullut kyllä aina seurattu.N36
[/quote]
No nämä ei nyt oikeastaan olleetkaan mitää 7-päivää tähtösiä, ne minullakin jäisi tunnistamatta, on ne sellaisia "julkkiksia".
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 21:54"]
Mina 49-v en tuntenut Elli Haloota, Mikael Granlundia, Sara Chafakia, Lasse Vireniä ja Cheekiä.
[/quote]
Minulta jäivät tuntematta samat, paitsi toki Virenin tunnistin sen vuoksi, että seuraan politiikkaa. Suomalaisen nykyviihteen ilmiöistä en ole yhtään kiinnostunut enkä siksi tunnistakaan ketään siltä saralta. Kiva nähdä, että moni muu antaa piut paut mokomille.
Olisikohan useampi nuori muuten tunnistanut Virenin, jos hänestä olisi näytetty kasvokuva 70-luvulta, jolloin hän teki ne muistamisen arvoiset suorituksensa? Poliitikkonahan hän on ihan yhtä harmaa ja mauton otus kuin muutkin sata kansanedustajaa, joiden naamoja ja nimiä ei kukaan muista edes nähneensä.
60-luvulla syntynyt
Tunnistin muut oikein, mutta muistin jääkiekkoilija-Mikaelin sukunimen väärin (Grönlund, kun se oikeasti on Granlund). Mutta tiesin siis kyllä, että hän on se ilmaveivi-poika. Olen 60-vuotias mummeli. (Ja asun yksin, joten meidän taloudessa tietotaso oli 9/10.)
En tuntenut kuin 5. Elli Haloo aivan tuntematon henkilö mulle, Granlundin ja Virenin naamoja en tuntenut, Lenita Airiston kanssa en ollut varma, vaikka tuttu naama olikin ja Chafakin naama oli tuttu ja arvasin missiksi, mutten tiennyt kuka oli. Cheekin tunsin vain siksi, kun sen naama on joka paikassa, musiikkiaan en tunne.
oli pakko kysyä tää 13- ja 12-vuotialita tytöitltä, jotka ovat asuneet pois Suomesta nyt neljä vuotta:
1. (Juice). "tää joku laulaja". Ei mitään hajua nimestä kuitenkaan. "Katu täyttyy askelista..." biisi soitti kuitenkin kelloja.
2. (Elli, Haloo Helsinki). "Elli". Kuvaa en ehtinyt edes skrollata silmiä pidemmälle.
3. (Mikael Granlund). "Jääkiekkoilija". "Se joku lund", "Mikael".
4. (Manu). "Apua" "Martti Ahtisaari" "se yksi presidentti, Ahtisaari?" Mauno Koivisto kyllä muistui nimenä mieleen.
5. (Sara Chafak). "Ei mitään hajua". "Joku missi". "Eiku se Sara Chafak tai jotain"
6. (Lenita) "Paula Koivuniemi". Lenita Airisto ei kertonut kummallekaan yhtään mitään.
7. (Lasse Viren) "Tää on se yksi kirjailija". Nimi ei edes kerrottuna soittanut mitään kelloja
8. (Sara Forsberg) "Näyttää meidän serkulta". Molemmat tiesivät nimen jälkeen kuka on kyseessä.
9. (Katri Helena) "Katri Helena". Täysin yksiselitteisesti.
10. (Cheek) "Cheek". Ei epäröintiä.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 10:06"]
Minusta ei voi juuri mitenkään olla edes mahdollista, etteikö vähintään puolet ihmisistä tiedä noita kaikkia. Mitenkä yli nelikymppiset eivät tunne esim. Lasse Vireniä? Minun täytyy luokitella teidät tyhmiksi.
[/quote]
Samaa ihmettelin minäkin.
7/10