Paljonko olisit valmis omasta pussistasi maksamaan työtilasta, tämä kysymys on vain palkansaajille!
Olen itse ollut yrittäjänä kotona ja lopetin, kun teinit alkoivat tarvita omat huoneet. Olohuoneen nurkassa tein jonkin aikaa, mutta järkevämpi oli vaihtaa palkkatöihin. Tästä syystä yrittäjät eivät nyt kuulu tähän ketjuun, vaan tämä on vain palkansaajille.
Toisessa ketjussa kehotetaan tilanpuutteesta valittavia ostamaan isompi asunto tai vuokraamaan työtila itse. Paljonko sinä olisit valmis palkastasi uhraamaan tähän? Joku siinä vastasi, että siitä saa 900 euron verovähennyksen, mutta ei tainnut tajuta, että rahana se on paljon vähemmän kuin 900 euroa, sillä se 900 vähennetään verotettavasta tulosta, ei maksettavista veroista.
Kommentit (43)
Olen aika sopeutuvainen ja pystyin ihan hetkessä muuttamaan henkilökohtaisen vapaa-ajan viihde- ja harrastuspisteeni työtilaksi lisäämällä pätkän kaapelia ja yhden adapterin työkonetta varten. Ei tarvi onneksi mitään erillisiä lisätiloja ja pöytätilaa ja näyttöjä on riittävä määrä. Pöytää tosin pitää nykyään järjestellä päivittäin, jos jotain harrastushommia teen eli askartelen ja tuunaan kaikenlaista ja teen käsitöitä- Yhden käytetyn näppiksen olen torilta ostanut, adapteri siihen oli jotain 8 euroa. Mulla on valmiina jo entiseltä työpaikalta poistoista kympillä joskus aikoja sitten ostettu laadukas iskun tms. työtuoli ja siinä hyvät säätömahdollisuudet niin mitään lisää en tarvi.
Periaatteessa olisin valmis hankkimaan jotain lisää jos tarvitsisi. Esim. uuden työpöydän. En uutta tietenkään, ostan kaiken käytettynä ja tietysti vain hyvälaatuista . Sanotaan, että jos pitäisi uusia tuoli ja pöytä ja vaikka kirjahyllykin hommata uudenlainen, olisi ehkä tonni kipurajana
Kun joillakin se paikka vaihtuu pitkin päivää joten hassu kysymys.
En ole koskaan asunut asunnossa, johon ei mahtuisi työpöytää ja työtuolia. Olen kyllä ollut koko aikuisikäini intohimoinen harrasteompelija, joten mulle on ollut jokaisessa kodissani itsestäänselvyys, että asuntoon on mahduttava myös työpöytä ja työtuoli.
Aloittajan kysymykseen erillisen toimitilan vuokraamisesta....en maksaisi yhtään. En ymmärrä, mitä hyötyä yritykselle on työntekijästä, joka ei pysty tekemään töitä. Omalla työpaikallani toimistolle meno on ollut koko ajan sallittua, jos työnteko etänä ei syystä tai toisesta onnistu. Esimerkiksi siksi, että kotona ainoa mahdollinen työpiste aiheuttaa niska-hartiasärkyjä tai kotona on häiriötekijöitä (puoliso kotona, pieniä lapsia). Yhden työkaverini naapurissa tehtiin keväällä remonttia ja työkaveri oli sen ajan toimistolla, koska seinän takana porattiin ja kuului muuta remonttimeteliä.