Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olisit valmis omasta pussistasi maksamaan työtilasta, tämä kysymys on vain palkansaajille!

Vierailija
01.11.2021 |

Olen itse ollut yrittäjänä kotona ja lopetin, kun teinit alkoivat tarvita omat huoneet. Olohuoneen nurkassa tein jonkin aikaa, mutta järkevämpi oli vaihtaa palkkatöihin. Tästä syystä yrittäjät eivät nyt kuulu tähän ketjuun, vaan tämä on vain palkansaajille.

Toisessa ketjussa kehotetaan tilanpuutteesta valittavia ostamaan isompi asunto tai vuokraamaan työtila itse. Paljonko sinä olisit valmis palkastasi uhraamaan tähän? Joku siinä vastasi, että siitä saa 900 euron verovähennyksen, mutta ei tainnut tajuta, että rahana se on paljon vähemmän kuin 900 euroa, sillä se 900 vähennetään verotettavasta tulosta, ei maksettavista veroista.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Miksi maksaisin? Työpaikka on sitä varten, että sinne mennään tekemään ne työt.

Vierailija
2/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska toisessa ketjussa moni vastaaja on sitä mieltä, että jos etätyötilaa ei ole, pitää ostaa isompi asunto tai vuokrata tilat itse, siksi tätä kysyn. En itsekään todellakaan rupeaisi etsimään asuntoa muualta, me ostettiin miehen kanssa asunto ajatuksella loppuelämän asunto eikä tähän työtiloja mahdu ainakaan molemmille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule lisäksi en tarvi kahta autoa ja säästän joka etätyöpäivä 2 h omaa aikaa kun en ravaa konttorille. Nokun tunnin pidempään ja urheilen toisen tunnin. Pistän pyykit pyörimään lounastunnilla

Vierailija
4/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Miksi vuokraisin omalla kustannuksella paikan, jonne minun täytyisi mennä joka aamu? Etätyön hyvä puolihan on se että ei ole työmatkoja. 

Vierailija
5/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo nyt riittävän suuri kämppâ. Ja työnantaja kyllä päästää konttorillekin

Vierailija
6/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo riipu ihan palkasta ja siitä paljonko jää käteen pakollisten menojen ja muun elämisen jälkeen.

Vierailija
7/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään. Miksi vuokraisin omalla kustannuksella paikan, jonne minun täytyisi mennä joka aamu? Etätyön hyvä puolihan on se että ei ole työmatkoja. 

Näinpä. Mielelläni maksan tuon metrin verran työpöytätilaa ettei tarvitse tuhlata aikaa ja rahaa työmatkoihin.

Vierailija
8/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suunnilleen saman kuin mitä säästäisin auton kuluissa tai junalipuissa. Eli kuussa ei saisi mennä enempää omiin kuluihin kuin ennenkään.

Nyt jos ostaa asunnon, kannattaa katsoa tiloja sillä silmällä että todennäköisesti tekee etätöitä.

Vierailija
9/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaisin noin 60 000 e, koska about sen verran me maksettiin "ekstraa" siitä, että saatiin työhuoneellinen asunto. Todennäköisesti ilman koronaa ei oltaisi pidetty työhuonetta niin tärkeänä, että oltaisiin etsitty nimenomaan työhuoneellista asuntoa, mutta nyt halutaan, että etätyöpäivät sujuu jatkossa mahdollisimman mutkattomasti.

Vierailija
10/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vastaisin noin 60 000 e, koska about sen verran me maksettiin "ekstraa" siitä, että saatiin työhuoneellinen asunto. Todennäköisesti ilman koronaa ei oltaisi pidetty työhuonetta niin tärkeänä, että oltaisiin etsitty nimenomaan työhuoneellista asuntoa, mutta nyt halutaan, että etätyöpäivät sujuu jatkossa mahdollisimman mutkattomasti.

Niin varmaan... Et muuten tasan olisi, jos oikeasti tuollainen tilanne olisi, että ulkopuoliselta pitäisi vuokrata työtila. On ihan eri asia käyttää rahaa oman asunnon hankintaan.

Vierailija
11/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan kyllä olla konttorilla ja samoin mieheni. Mutta minulla on työmatka 700 metriä, miehellä 1,9 km. Ajatus ostotilanteessa oli, että työmatkat on lyhyet ja tässä on työpaikkoja kävelyetäisyydellä. Me emme saisi vastaavaa asuntoa mistään, tällaisia asuntoja ei vain ole tarjolla juurikaan ja tämä on asumiseen sopiva. Minulla ei ole tätä ongelmaa, mutta koetan samaistua niiden tilanteeseen, joilla sama tilanne on. 

Kysymys on jossain määrin niille, jotka vaativat että muiden on ostettava isompi asunto tai vuokrattava tila, paljonko olisitte itse heidän asemassaan valmiita maksamaan. Vai onko kysymys siitä, että ei se itseä koske, mutta muiden pitää...

Ap. 

Vierailija
12/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia, tai vähän enemmänkin, edellyttäen että tietäisin ettei etätyö ole vain lyhytaikainen ratkaisu. Minun olisi helppo tehdä erillinen työtila kotiin, mutta voisin kyllä aika pitkään toimia vaikka keittiön pöydän ääressä kun saan olla rauhassa häiriöiltä.

Vierailija
13/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten syksyllä ostin säädettävän työpöydän, työtuolin ja uuden näytön kotiini. 700 euroa siihen meni, mutta selkä kiittää ja paljon mukavampi ollut tehdä töitä.

Vierailija
14/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työhuoneesaa on myös ompelukone ja kasvilamput kun kasvatan siellä keväällä tomaatintaimet. Kastelen työnantaja lomassa

Että ei se oo vaan työtä varten

Se on myös lukuhuone illalla lukiolaiselle

Vierailija
15/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000€.

Vierailija
16/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään ole valmis maksamaan työtilasta konttorissa. Mielummin lopetan työt kokonaan jos pitäisi maksaa. Olen jo 61 v ja palkka huono norempiin verrattuna.

Vierailija
17/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan kyllä olla konttorilla ja samoin mieheni. Mutta minulla on työmatka 700 metriä, miehellä 1,9 km. Ajatus ostotilanteessa oli, että työmatkat on lyhyet ja tässä on työpaikkoja kävelyetäisyydellä. Me emme saisi vastaavaa asuntoa mistään, tällaisia asuntoja ei vain ole tarjolla juurikaan ja tämä on asumiseen sopiva. Minulla ei ole tätä ongelmaa, mutta koetan samaistua niiden tilanteeseen, joilla sama tilanne on. 

Kysymys on jossain määrin niille, jotka vaativat että muiden on ostettava isompi asunto tai vuokrattava tila, paljonko olisitte itse heidän asemassaan valmiita maksamaan. Vai onko kysymys siitä, että ei se itseä koske, mutta muiden pitää...

Ap. 

Ei kukaan VAADI ketään ostamaan mitään. Mutta jos kitisee, että kotona ei ole riittävästi tilaa, silloin ratkaisu ongelmaan on isompi asunto tai erillisen tilan vuokraaminen esim. työtilaksi. Sellaisen ehdottaminen ei tarkoita sitä, että itse olisi lisätilan tarpeessa. Minä tein kaksiooni "lisätilaa" ostamalla noin 100€ maksaneen sermin, jolla rajasin olohuoneesta yhden nurkan "työhuoneeksi". Helppoa ja edullista. 

Vierailija
18/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten syksyllä ostin säädettävän työpöydän, työtuolin ja uuden näytön kotiini. 700 euroa siihen meni, mutta selkä kiittää ja paljon mukavampi ollut tehdä töitä.

Eikös noistakin saa jonkinlaista verovähennystä, jos tekee etätyötä. Ei tietenkään koko summaa, mutta edes vähän. 

Vierailija
19/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosilippu junaan/bussiin maksaa noin 800 euroa, joten sen verran olisin valmis vuodessa maksamaan. Mitä tuo nyt tekee, reilut 65 euroa kuussa. Tähän pitäisi siis sisältyä kaikki kulut, kuten vuokra, sähkö ja mahdolliset muut maksut.

Vierailija
20/43 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi mitään tilasta, mutta olen valmis tekemään etätöitä kodissani, siitä hyvästä että säästän työmatkoissa ja saan työrauhan. Ja mietitään parhaillaan muuttamista, uudessa kodissa tulee olemaan työhuone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme