Kaulakoru hautajaisiin
Laittaisinko tavalliset helmet vai jonkin hieman näyttävämmän?
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:50"]
Eipä ole korut käyneet edes mielessä kun hautajaisasua olen päälleni laittanut. Suru on ollut päällimäisenä ja korut on jääneet rasiaan.
[/quote]
Voi että. Kyllä sä olet niin paljon parempi ihminen kuon me muut. Parempi suremaankin ja vielä sillä ainoalla oikealla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:19"]
Ja asiaan: korviin pienimmät korut, jotka löydät. Kaulaan hyvin yksinkertainen huivi, jos jotenkin on koristauduttava. Ja siitä kännykästä virta pois.
[/quote] Ok, kompromissi. Laitan yksinkertaisen tyylikkäät lasihelmet. Tuskin ketään häiritsevät. Ja mekon helma ulottuu hieman polven yläpuolelle.
[/quote]
Polvet piiloon.
[/quote] Tuskin erottuvat paksujen mustien sukkahousujen alta. Liki polvipituiset mustat saappaat. Turkistakki.
Hautajaisiin ei perinteisesti pueta koruja. Etiketti on olemassa, jottei tällaisia tarvitse miettiä.
Mä oon kuullut että kultakoruja ei oo soveliasta laittaa hautajaisiin
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:03"]
Hautajaisiin ei perinteisesti pueta koruja. Etiketti on olemassa, jottei tällaisia tarvitse miettiä.
[/quote] Mutta jos vainaja tuonpuoleisesta kertoo, että laita se rubiinein koristeltu, niin miksen noudattaisi hänen toivettaan.
Ei koruja hautaan laiteta. Kukat ois parempi
Vaatimattomat korut, jos ollenkaan, hautajaisiin!
Mieluummin vielä jotain vaatimattomampaa kuin helmet.
Minusta helmet ok, ne on hillityt, klassiset ja konservatiiviset. Ei mitään näyttävämpää.
Eipä ole korut käyneet edes mielessä kun hautajaisasua olen päälleni laittanut. Suru on ollut päällimäisenä ja korut on jääneet rasiaan.
Minulla on kyllä aina ollut hautajaisissa joku yksinkertainen kaulakoru ja pienet korvikset.
Korvakoruina on sirot timanttikorvikset. Valkoisissa helmissä on lukko huono, joten sitä en laita. Ehkä jokin pieni riipuskoru pitänee valita. ap
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:50"]
[/quote] No onpas se sitten koville ottanut. Oletko jo toipunut?
Naisille hautajaisetkin ovat tilaisuus, johon mennään esittelemään itseään ja hakemaan huomiota :/
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:06"]
Naisille hautajaisetkin ovat tilaisuus, johon mennään esittelemään itseään ja hakemaan huomiota :/
[/quote] Ja entä sitten. Jos vainajalle oli eläessään tärkeitä korut ja hyvännäköisyys, niin ihanko mun hänen hautajaisiaan varten täytyisi muuttaa itseäni. Teen niin kuin oletan hänen tahtovan olevan.
Kyllä romaneilla ainakin on koko arsenaali näkyvillä. Ei hautajaiset ole enää niin konservatiivinen tilaisuus ettei siellä voisi olla mitä tahansa koruja.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:11"]
Kyllä romaneilla ainakin on koko arsenaali näkyvillä. Ei hautajaiset ole enää niin konservatiivinen tilaisuus ettei siellä voisi olla mitä tahansa koruja.
[/quote] Mun mielestä mun asuuni kävisi jopa rubiinein tai smaragdein koristeltu koru. Ehkä se joillekin on liikaa, jos vähänkään säihkyy, mutta mitäs sitten.
Nyt menee asian vierestä, mutta tuli mieleeni erään brittijulkkiksen äskettäiset hautajaiset: naisväki lähisukua myöten oli sonnustautunut hyvin lyhyisiin mustiin hameisiin (teineillä ja parikymppisillä oli minihame), isoihin mustiin harsohattuihin, isoihin mustiin aurinkolaseihin, rintavaon paljastaviin mustiin jakkuihin ja mustiin korkokenkiin, siis sellaisiin, joissa on lyijykynän paksuiset kymmensenttiset korot. Ja sitten saattoväki ruikutti sitä, että lehtikuvaajia oli paikalla laumoittain eikä kukaan oikein antanut heidän "surra rauhassa". Olivatkohan ne paljaat reidet ja hoiperteleva kävely vainajaa varten?
Ja asiaan: korviin pienimmät korut, jotka löydät. Kaulaan hyvin yksinkertainen huivi, jos jotenkin on koristauduttava. Ja siitä kännykästä virta pois.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:19"]
[/quote] Ok, kompromissi. Laitan yksinkertaisen tyylikkäät lasihelmet. Tuskin ketään häiritsevät. Ja mekon helma ulottuu hieman polven yläpuolelle.
[/quote]
Polvet piiloon.