Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää mulle ammatti johon voisin kouluttautua :/

Vierailija
11.01.2015 |

Laittakaa ehdotuksia. Olen varma että on monia ammatteja jotka voisi sopia mulle, joista en ole kuullutkaan. 

Jotain aloja minne pääsee lukion lapuilla, arvosanat tähän mennessä LLECMBAI, (matikka, fysiikka, yhteiskuntaoppi, biologia, äikkä, terveystieto, psykologia ja ruotsi). Kemia ja historia olis vielä keväällä kirjoitettava, plus uusin ton ruotsin I:n.

Kyllä, minulla on paljon aineita kirjoitettuna, koska halusin pitää kaikki vaihtoehdot auki, mikä tosin johti siihen että minulla oli ehkä hieman liikaakin luettavaa ja joihinkin kokeisiin menin melkein valmistutumatta ja sain heikompia arvosanoja. Käyn siis lukiota neljään vuoteen. Nämä kuitenkin on lähtökohdat ja pääsykokeeseen olen valmis lukemaan jos on siitä kiinni. Mikään ala ei herätä sellaisia haluan tuonne- tunteita. :( 

Moni on ehdottanut matikan opea, mutta en oikeastaan halua opettajaksi, vaikka matikka kivaa onkin. Haluaisin löytää alan jota minulla on into opiskella :) eli ehdottakaa aloja / ammatteja / koulutuksia joihin minulla voisi olla mahdollisuus päästä sisään että voin tutustua niihin tarkemmin ja katsoa josko nappais :) eikä ole väliä onko yliopisto vai AMK. Amiskin käy jos siellä on jotain kivaa :) 

Kiitos :) 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biokemia, mikrobiologia tms. tutkijaksi ? Esim biotieteiden laitoksen monet koulutusohjelmat tai maa- ja metsätieteellisessä elintarvike ja ympäristötieteen laitos (mm. mikrobiologiaa)

Vierailija
2/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
4/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso studentum.fi ja tee vaikka ammatin valinta testi josta saat vähän suuntaa mitä haluaisit tehdä.

http://www.studentum.fi/Loeydae_koulutuksesi__d8108.html

Vierailija
5/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknillinen yliopisto, jos kerran tykkäät matematiikasta ja fysiikasta. Miksi et ole kirjoittanut englantia? Sen (tai muun pitkän kielen) arvosana vaikuttaa alkupisteisiin melkein joka alalla.

Vierailija
6/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 16:42"]

Voisitko kertoa vähän enemmän itsestäsi? Mitä harrastat? Mistä pidät, mistä et? Oletko ekstrovertti vai introvertti, entä kätevä käsistäsi, empaattinen, liikunnallinen, tunnollinen..?

[/quote]

Ah aivan :D noh, harrastan laulamista kuorossa (pienessä sellaisessa, enkä ole millään muotoa hyvä), matikkaa vapaa-ajalla (tätä opiskelisin jos voisin olla varma että saan mielenkiintoista työtä, opetusala on melko kammotus minulle koska en ole kovin hyvä ihmisten kanssa ja siellä olisi kuitenkin epämotivoitunutta porukkaa yms. enkä varmasti pärjäisi. Lisäksi en jaksa opettaa samoja tuttuja juttuja uudestaan ja uudestaan), meikkaamista (alaa opiskeleva kaverini on opettanut muakin, eli olen mielestäni ihan hyvä, en tietysti ammattilainen) sekä kävelylenkkeilyä. Olen ehkä hieman introvertihtava, mutta on minulla kuitenkin ystäviä ja sosiaalista elämää. Peukaloni on keskellä kämmentä, ja minua on kutsuttu teoreettiseksi ihmiseksi. Erityisen liikunnalinenkaan en ole :( 

Pidän matikasta, laulamisesta, ruoanlaitosta ajoittain, sekä muiden ihmisten meikkaamisesta. En pidä käsitöistä, pienistä lapsista (tai no en voisi kuvitella tekeväni työtä lasta parissa, muuten minulla ei ole heitä vastaan mitään)

Vierailija
7/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis meikkaaja-maskeeraaja kun kerran pidät meikkaamisesta? Opiskelen alaa ja suosittelen :) 

Luulin olevani hyvä meikkaaja ennen kuin aloitin koulutuksen, mutta koulutuksessa oppii todella paljon lisää. Lisäksi käsi harjaantuu kun meikkaan paljon. 

Rinnalle voi hankkia vaikka parturi-kampaajan koulutuksen :) 

Miinuspuolena palkkatyötä voi olle vaikea löytää, eli jos et ole valmis yrittäjyyteen niin kannattaa harkita jotain muuta :/

Vierailija
8/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi? Insinööri? 

Noi tuli mieleen sun vahvasta matikasta, fysiikasta ja yhteiskuntaopista :) 

Vierailija
9/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis kondomitehtaan työntekijä tai aborttien hoitaja?

Vierailija
10/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 16:58"]

matikkaa vapaa-ajalla (tätä opiskelisin jos voisin olla varma että saan mielenkiintoista työtä, opetusala on melko kammotus minulle koska en ole kovin hyvä ihmisten kanssa ja siellä olisi kuitenkin epämotivoitunutta porukkaa yms. enkä varmasti pärjäisi. Lisäksi en jaksa opettaa samoja tuttuja juttuja uudestaan ja uudestaan)

[/quote]

Sitten DI-opinnot (teknillinen yliopisto) voisi hyvinkin olla sinun juttusi. Niissä pääset nimenomaan käyttämään matematiikkaa erilaisten ongelmien ratkaisemiseen. Työtehtävissä on paljon erilaisia vaihtoehtoja.

Vierailija
11/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknilliseen korkeakouluun tai luonnontieteitä lukemaan. Moni matemaatikko ei ole opettaja, muita töitä on.

Vierailija
12/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset teknilliseen yliopistoon luultavasti noilla matikan ja fysiikan arvosanoilla suoraan todistusvalinnalla käymättä pääsykokeissa. Englanti ei vaikuta.  Mieti vielä tarkkaan, mitä siellä. Tässä esim. Tampereen ehdot, mitä pitää olla: http://www.tut.fi/fi/tule-opiskelemaan/hae-ttylle/yhteisvalinta/todistusvalinnan-kynnysehdot/index.htm

Automaattisesti ei kuitenkaan pääse, vaan hakijat laitetaan pistejärjestykseen ja siitä sitten valitaan se ennalta päätetty määrä ja jo hakuvaiheessa pitää ilmoittaa, että haluaako tulla huomioiduksi suoraan todistusvalinnassa. Mutta noilla arvosanoilla ei pitäisi olla ongelmaa ainakaan noille aloille, missä huomioon otetaan matikka ja fysiikka. 

Vierailija
13/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan, noin hyvällä matikan ja fysiikan osaamisella ehdottomasti teknilliseen yliopistoon (Tampere, Lappeenranta, Espoossa Aalto yliopisto). Alaa valitessa katso vaikkapa mol.fi-sivuilta vähän osviittaa, että minkä alan töitä olisi tarjolla haluamallasi seudulla.

Vierailija
14/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proviisori tai farmaseutti. Farmaseuteista on kuulemma pulaa.

Vierailija
15/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:22"]

Pääset teknilliseen yliopistoon luultavasti noilla matikan ja fysiikan arvosanoilla suoraan todistusvalinnalla käymättä pääsykokeissa. Englanti ei vaikuta.

[/quote]

Vaikuttaa ainakin Aaltoon pyrkiessä.

Vierailija
16/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:23"]

Kuulehan, noin hyvällä matikan ja fysiikan osaamisella ehdottomasti teknilliseen yliopistoon (Tampere, Lappeenranta, Espoossa Aalto yliopisto). Alaa valitessa katso vaikkapa mol.fi-sivuilta vähän osviittaa, että minkä alan töitä olisi tarjolla haluamallasi seudulla.

[/quote]

Ja siis siten, että laitat hakusanaksi vaikkapa insinööri. Eniten osumia tulee varmaankin LVI-, geotekniikka-, lujuuslaskenta- ja ohjelmistoalalta. Vältä biotekniikkaa ja ympäristöalaa. Niissä on liikakoulutusta työpaikkoihin nähden.

Vierailija
17/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy asepalvelus ja hae kadettikouluun.

Vierailija
18/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

... Ellei sitten enkkusi ole surkea, iso osa oppimateriaaleista on enkuksi (ei alkuperäisen viestin kirjoittaja)

Vierailija
19/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:32"]

[/quote]

... Ellei sitten enkkusi ole surkea, iso osa oppimateriaaleista on enkuksi (ei alkuperäisen viestin kirjoittaja)

[/quote]

Kyllä siinä tärkeintä on osata sitä matikkaa ja fysiikkaa. Itse siis olen myös DI. Jos on huono enkussa, niin jättäisin ehkä ohjelmistopuolen väliin, mutta muuten vaikka oppikirja olisi enkuksi, niin suomenkielisillä luentokalvoilla pärjää yleensä ihan hyvin.

Vierailija
20/38 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse ihmeessä ala johon tarvii matikkaa (lääkis, di tai vakuutusmatemaatikko). Rahaa ja töitä riittänee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan