Miten tiliote liitetään toimeentulohakemukseen?
Tyhmä kysymys sorry... Kun kuvakaappausta ei saa otettua tilitiedoista.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ota puhelimella kuva tietokoneen näytöltä. Ja onhan niillä ne pankkitiedot muutenkin.
Tämä vihje on ollut tällä palstalla usein ja luulin sitä aluksi vitsiksi. Mutta ilmeisesti joku tekee ihan oikeasti näin.
Ja ap:lle vinkiksi, että ne tiliotteet saa tosiaan pdf-tiedostona. Ne on sitten helppo liittää hakemukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei saa pankkiohjelmassa otettua puhelimella kuvakaappausta, oon olettanut, että se on joku turvajuttu.
No kun mulla ihan sama ja ajattelin myös samoin. Mutta teen koneella.
Ap
Emma K. kirjoitti:
Ota tuloste tiliotteesta. Kelan toimipaikoissa voi ottaa tulosteita, maksutta.
Ja sitten, padam, liitä ottamasi tulosteet toimeentulotukihakemukseen. Asia hoidettu.
Ja kaikki asuvat Kelan konttorin lähellä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallenna tiedostoksi ja liität sen sitten.
Siis kun avaan nettipankin selaimen kautta koneella? Kun mobiilivarsio toimii aina erilailla.
Niin ja arvostelijoille. En ole ikinä hakenut tt-tukea, mutta nyt kuulin, että voisin sitä saada osittain syys ja lokakuulta. Huomenna aloitan työt ja olen elänyt lainarahoilla tässä reilun kuukauden.
Saa tallennettua myös nettipankissa. Mikä pankki? Voin koittaa neuvoa jos et löydä, jos meillä on sama.
Säästöpankki
Ok, no sitten en osaa neuvoa tarkemmin, mutta toivottavasti löydät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kun avaan nettipankin selaimen kautta koneella? Kun mobiilivarsio toimii aina erilailla.
Niin ja arvostelijoille. En ole ikinä hakenut tt-tukea, mutta nyt kuulin, että voisin sitä saada osittain syys ja lokakuulta. Huomenna aloitan työt ja olen elänyt lainarahoilla tässä reilun kuukauden.
Mikä hitto sinua estää tulostaa tili oteesi paperille ? Viedä ne kelaan itse? Mikä esti kelassa konella täytää hakemus muuten? Kelan neuvoja olisi vieressäsi suoraan neuvonut sinua asiassa! ET ALOITTANUT VIELLÄ TYÖTÄ. AIKAA OLI:Kelassa hakemus täytää. Kukan ei ole kinostunut millä rahalla elät,tai oletko hakenut tukia aikaisemmin. ? Se ei kuulu kenellekään
Emma K. kirjoitti:
Ota tuloste tiliotteesta. Kelan toimipaikoissa voi ottaa tulosteita, maksutta.
Ja sitten, padam, liitä ottamasi tulosteet toimeentulotukihakemukseen. Asia hoidettu.
Eikö noita muka pysty hoitamaan sähköisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota puhelimella kuva tietokoneen näytöltä. Ja onhan niillä ne pankkitiedot muutenkin.
Tämä vihje on ollut tällä palstalla usein ja luulin sitä aluksi vitsiksi. Mutta ilmeisesti joku tekee ihan oikeasti näin.
Ja ap:lle vinkiksi, että ne tiliotteet saa tosiaan pdf-tiedostona. Ne on sitten helppo liittää hakemukseen.
tietyissä tilanteissa oikein kätevä keino.
mutta joo, pdf:nä tiedostot talteen, muutenkin ne tiliotteet kannattaa ottaa talteen ja säilyttää sen 10 vuotta. meillä ainakin pankki velvoittaa asiakkaan itse ottamaan ne talteen: yli 2 (vai oliko se 3) vuotta vanhat ei näy enää nettipankissa ja jos niitä tarvitsee, niin pitää erikseen pyytää niitä pankista, joka maksaa tyyliin 50 euroa/tiliote
Kuvakaappaus tilitiedoista ja tiliote on eri asiat. Sun täytyy siis etsiä kohta, mistä saat tiliotteen. Ei onnistu sovelluksella, vaan täytyy mennä pankin sivuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hitto sinua estää tulostaa tili oteesi paperille ? Viedä ne kelaan itse? Mikä esti kelassa konella täytää hakemus muuten? Kelan neuvoja olisi vieressäsi suoraan neuvonut sinua asiassa! ET ALOITTANUT VIELLÄ TYÖTÄ. AIKAA OLI:Kelassa hakemus täytää. Kukan ei ole kinostunut millä rahalla elät,tai oletko hakenut tukia aikaisemmin. ? Se ei kuulu kenellekään
Tässä kunnassa ei ole kelaa, eikä mulla ole tulostinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tietyissä tilanteissa oikein kätevä keino.
mutta joo, pdf:nä tiedostot talteen, muutenkin ne tiliotteet kannattaa ottaa talteen ja säilyttää sen 10 vuotta. meillä ainakin pankki velvoittaa asiakkaan itse ottamaan ne talteen: yli 2 (vai oliko se 3) vuotta vanhat ei näy enää nettipankissa ja jos niitä tarvitsee, niin pitää erikseen pyytää niitä pankista, joka maksaa tyyliin 50 euroa/tiliote
Missä tilanteessa? En keksi yhtäkään hommaa missä pitäisi ottaa valokuva tietokoneen ruudulta. Siihen on ihan omat työkalut jokaisessa tietokoneessa. Siis jos haluaa ottaa ruudusta kuvankaappauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tehdä asiat noin vaikeasti? Olettasin Kelan palveluiden löytyvän netistäkin.
Mih7n tarvii 10v vanhaa tiliotetta? Onko joku joskus tarvinnut?
(En pysty vastaamaan mihinkään, menee hyväksyntään)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että tämän kaupungin Kelaan tulee ihmisiä 70 km päästä asioimaan. Kaikilla ei ole Kelaa naapuritalossa eikä ratikka, metro tai bussipysäkkiä talon edessä.
Hei tyhmä kysymys. Mut mulle tulee liian iso laskumaksettavaksi. Ni siis riittääkö tuotteen kuitti ja sit kirjottaa sen toimeentulohakemuksen. Ja pankista saa sitten 2kk tiliotteet ja se riittää. Ja saa rahat sitten kelasta eikä muuta tarvii?.
Pankkien sivuilla on yleensä "tulosta" nappula kun katsot tiliotteita. Voit "tulostaa" sen PDF:änä eli toisin sanoen saat 3-sivuisen tiedoston jonka kätevästi liität sinne Kelan liiteluetteloon. Jostain syystä PDF-tallennusvaihtoehto on tungettu sinne Tulosta napin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Mih7n tarvii 10v vanhaa tiliotetta? Onko joku joskus tarvinnut?
(En pysty vastaamaan mihinkään, menee hyväksyntään)
Laki velvoittaa säilyttämään tietyt tositteet ja asiakirjat 10 vuoden ajan. Tiliotteesta voi nähdä ja näyttää toteen, että joku maksu on maksettu, tai joku maksu on vastaanotettu. En lähde muistin varassa nyt kirjoittamaan mitä pitää säilyttää sen 10 vuotta, mitä lyhyemmän ajan, mutta tieto siitä löytyy helposti netistä.
Ei varmasti laki velvoita säästämään tiliotteita.
Koska olet saanut kyselyn 10v sitten maksetusta laskusta ja sen sitten tarkastanut vuoden 2011 tiliotteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei saa pankkiohjelmassa otettua puhelimella kuvakaappausta, oon olettanut, että se on joku turvajuttu.
No kun mulla ihan sama ja ajattelin myös samoin. Mutta teen koneella.
Ap
Mobiilipankissa saa pdf-tiedoston tiliotteesta ja liittää sen kelan liitteisiin. Eikö ole älypuhelinta?
Vierailija kirjoitti:
Hei tyhmä kysymys. Mut mulle tulee liian iso laskumaksettavaksi. Ni siis riittääkö tuotteen kuitti ja sit kirjottaa sen toimeentulohakemuksen. Ja pankista saa sitten 2kk tiliotteet ja se riittää. Ja saa rahat sitten kelasta eikä muuta tarvii?.
Riippuu ihan tuotteesta mikä se on
Säästöpankki