Bloggaja aikoo kesäkuntoon - tällä kropalla
http://files.fitfashion.fi/wp-content/uploads/sites/11/2015/01/kuva_erotus.jpg
Aloittaisitko omalla kohdallasi itseruoskinnan, jos näyttäisit siltä kuin tuossa vasemmassa kuvassa?
Entä onko mielestäsi realistista näyttää koko ajan tuolta kuin tuossa oikeassa kuvassa?
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:18"]Minulla on samanlainen kroppa kuin tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa ja voin kertoa ap:lle, että syön reippaasti ruokaa. En ole millään kitukuurilla. Herkkujakin menee silloin tällöin.
[/quote]
Kuten myös. Lisäksi minulla on kolme lasta ja vaativa työ. Enkä edes asu salilla, vaan treenaan ekaksi aamulla tai lounastauolla, perhe ei siitä kärsi. Treenaus antaa minulle voimaa ja jaksamista arkeen, ei ota mitään pois. Ja treenata taas jaksaa paremmin kun ruokavalio on kunnossa; jos syö kovasti "her kukka" siitä vain väsyy.
[/quote]
Eli siis "herkkuja", ;-) ja ikää mulla on muuten yli 40 eli ei riipu iästä.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:18"]
Minulla on samanlainen kroppa kuin tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa ja voin kertoa ap:lle, että syön reippaasti ruokaa. En ole millään kitukuurilla. Herkkujakin menee silloin tällöin.
[/quote]
Minkä ikäinen olet? ap
[/quote]
Turhaa, että vastaan kun et usko kuitenkaan mutta olen 33. Ja minulla on kaksi lasta.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:02"] [quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 10:55"] No jospa hän ei halua näyttää "tavalliselta suomalaiselta naiselta". Annetaan kaikkien pitää omat tavoitteensa ilman kritisointia. [/quote] No itse kyllä kunnioitan hänen tavoitteitaan. Mutta kun olen seurannut blogia, aika vaikea on meidän tavallisten ihmisten viettää elämää, jossa ei koskaan herkutella. Se ruokavalio, mitä tuo oikeanpuoleinen kroppa vaatii, on aika tiukka. Itseäni siis mietityttää, onko se realistista kenelle vaan, ja toisekseen, onko se sen arvoista. ap [/quote] No eihän SUN sitä tarvitse tehdä, mutta jätä bloggari rauhaan, te ette ole siamilaisia kaksosia. [/quote] Emmekö? Asiasta puhuminen on siis kiellettyä?:) ap [/quote] Ei ole, mutta lähestymistapasi on erikoinen. Mikä on tämä myyttinen "tavallinen suomalaisnainen" joka ei pysty tuohon? Ilmeisesti sinä? Ei tuo nyt niin kummia vaadi, itsekuria ja treeniä kyllä, mutta edes ruokavalion ei tarvitse olla täydellinen oikeanpuoleiseen kuvaan päästäkseen. Tuntuu, että pohdit nyt lähinnä omaa itsekurin puutettasi ja yrität tehdä siitä jotain yleistä periaatetta.
[/quote]
No itseasiassa pohdin sitä, että tuon blogin sisältö tuntuu olevan se, että ensin kaikki menee ok - sitten tulee repsahdus, sitten homma taas jatkuu. Tuollaisissa samanlaisissa sykleissä. Itse siis mietin sitä, haluaisinko elää sellaista elämää, että elämä koostuu repsahduksista ja ruotuun palaamisista, kuin myös nälästä ja houkutuksista. Tästä blogista on siis saanut sen kuvan, että jos haluaa oikeanpuoleisen kuvan kropan, elämään väistämättä tulee tuollainen sisältö, koska ruokavalio on niin tiukka.
Omalta kohdaltani olen siis jo ratkaissut asian, eli en ainakaan halua potea syyllisyyttä syömisistäni.
Sitten myös mietityttää, kuinka armottomia ihmiset ovat toisilleen ja itselleen, jos vasemmanpuoleisenkin kuvan vartalo on "liian läski". Ihmisillä toki on erilaisia vartalotyyppejä ja mahdollisuuksia pitää yllä upeaa vartaloa. Tämä bloggarikin on perheellinen, eli ei välttämättä pääse treenaamaan juuri kuten olisi ideaalia siinä tapauksessa, että hoikkuutta olisi helppo ylläpitää vain kovilla treeneillä.
ap
[/quote]
Miksi sitten seuraat kyseistä blogia?
[/quote]
En seuraakaan aktiivisesti, saatan klikata välillä auki, kun ei ole parempaakaan tekemistä. Ja edelleen: on kai lupa keskustella asiasta, vaikka ei olisikaan samaa mieltä?
ap
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:18"]Minulla on samanlainen kroppa kuin tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa ja voin kertoa ap:lle, että syön reippaasti ruokaa. En ole millään kitukuurilla. Herkkujakin menee silloin tällöin. [/quote] Kuten myös. Lisäksi minulla on kolme lasta ja vaativa työ. Enkä edes asu salilla, vaan treenaan ekaksi aamulla tai lounastauolla, perhe ei siitä kärsi. Treenaus antaa minulle voimaa ja jaksamista arkeen, ei ota mitään pois. Ja treenata taas jaksaa paremmin kun ruokavalio on kunnossa; jos syö kovasti "her kukka" siitä vain väsyy. [/quote] Eli siis "herkkuja", ;-) ja ikää mulla on muuten yli 40 eli ei riipu iästä.
[/quote]
Ok, no kiitos tästä näkemyksestä. Ensimmäiset perustelut tässä ketjussa.
ap
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:01"] [quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 10:57"]Tässä siis sama bloggaaja erilaisessa kuvassa kuin tuo vatsanpullistelukuva, ei nyt mielestäni miltään löllykältä näytä: http://files.fitfashion.fi/wp-content/uploads/sites/11/2015/01/IMG_9457.jpg [/quote] Mitä väliä? Jos hän ei ole tyytyväinen kroppaansa hänellä on oikeus sitä muokata. Kaikki ei tykkää samoista asioista. Mikä tämän ketjun idea on? [/quote] Halusin kysellä mielipiteitä siitä, kuinka palstalaiset näkevät nuo kehot. Mutta näköjään niin ei saa tehdä.:) ap [/quote] Miksi? Miksi pitää alkaa jauhamaan josyakin bloggaajasta keskustelupalstalla? Ihan sama onko keskustelu positiivista vai negatiivista. Kroppa on ihmisen HENKILÖKOHTAINEN asia. Miltä susta tuntuisi jos sun kuvia linkattaisi aveelle ja arvosteltaisiin? Taivas varjele kyllä se bloggaajakin on vain tavallinen ihminen.
[/quote]
Anteeksi nyt vaan, mutta blogi ja se kuvat ovat netissä julkisesti esillä. Siis jos tämä henkilö haluaa ne julkisesti jakaa niin hän varmaan itse ymmärtää, että blogi tai sen kuvat voivat päätyä keskusteluun.
Emme muuten ole tässä keskustelussa puhuneet bloggajasta henkilönä, blogin nimeä ei ole mainittu, bloggaajan nimeä ei ole mainittu. Tämä keskustelu on koskenut sellaisia asioita, josta kaikki voivat esittää sen perusteella, että ne ovat netissä julkisesti esillä.
Eli kerrotkos ystävällisesti, mikä on ongelma tässä keskustelunavauksessa.:)
ap
[/quote]
Anteeksi nyt vaan, mutta voisitko sinä ystävällisesti kertoa mikä idea tällä ketjulla on? Sinä et selkeästi näytä uskovan, että tavallinen suomalainen nainen voisi olla hyvässä kunnossa ja syödä terveellisesti. Olen pahoillani sinun puolestasi. Toisekseen, vaikka kuvat ovat julkisesti netissä esillä se ei tarkoita että niitä voi arvostella miten tahtoo.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:02"] [quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 10:55"] No jospa hän ei halua näyttää "tavalliselta suomalaiselta naiselta". Annetaan kaikkien pitää omat tavoitteensa ilman kritisointia. [/quote] No itse kyllä kunnioitan hänen tavoitteitaan. Mutta kun olen seurannut blogia, aika vaikea on meidän tavallisten ihmisten viettää elämää, jossa ei koskaan herkutella. Se ruokavalio, mitä tuo oikeanpuoleinen kroppa vaatii, on aika tiukka. Itseäni siis mietityttää, onko se realistista kenelle vaan, ja toisekseen, onko se sen arvoista. ap [/quote] No eihän SUN sitä tarvitse tehdä, mutta jätä bloggari rauhaan, te ette ole siamilaisia kaksosia. [/quote] Emmekö? Asiasta puhuminen on siis kiellettyä?:) ap [/quote] Ei ole, mutta lähestymistapasi on erikoinen. Mikä on tämä myyttinen "tavallinen suomalaisnainen" joka ei pysty tuohon? Ilmeisesti sinä? Ei tuo nyt niin kummia vaadi, itsekuria ja treeniä kyllä, mutta edes ruokavalion ei tarvitse olla täydellinen oikeanpuoleiseen kuvaan päästäkseen. Tuntuu, että pohdit nyt lähinnä omaa itsekurin puutettasi ja yrität tehdä siitä jotain yleistä periaatetta.
[/quote]
No itseasiassa pohdin sitä, että tuon blogin sisältö tuntuu olevan se, että ensin kaikki menee ok - sitten tulee repsahdus, sitten homma taas jatkuu. Tuollaisissa samanlaisissa sykleissä. Itse siis mietin sitä, haluaisinko elää sellaista elämää, että elämä koostuu repsahduksista ja ruotuun palaamisista, kuin myös nälästä ja houkutuksista. Tästä blogista on siis saanut sen kuvan, että jos haluaa oikeanpuoleisen kuvan kropan, elämään väistämättä tulee tuollainen sisältö, koska ruokavalio on niin tiukka.
Omalta kohdaltani olen siis jo ratkaissut asian, eli en ainakaan halua potea syyllisyyttä syömisistäni.
Sitten myös mietityttää, kuinka armottomia ihmiset ovat toisilleen ja itselleen, jos vasemmanpuoleisenkin kuvan vartalo on "liian läski". Ihmisillä toki on erilaisia vartalotyyppejä ja mahdollisuuksia pitää yllä upeaa vartaloa. Tämä bloggarikin on perheellinen, eli ei välttämättä pääse treenaamaan juuri kuten olisi ideaalia siinä tapauksessa, että hoikkuutta olisi helppo ylläpitää vain kovilla treeneillä.
ap
[/quote]
Miksi sitten seuraat kyseistä blogia?
[/quote]
En seuraakaan aktiivisesti, saatan klikata välillä auki, kun ei ole parempaakaan tekemistä. Ja edelleen: on kai lupa keskustella asiasta, vaikka ei olisikaan samaa mieltä?
ap
[/quote]
Joo ei ole laitonta mutta en ymmärrä miksi pitää keskustella niinkin henkilökohtaisesta asiasta kuin toisen kropasta. Not yor body, not your business.
Minäkin linkitän tänne kohta jonkun käsityöblogin ja rupean päivittelemään, että on niin kurjaa kun en itse jaksaisi tehdä käsitöitä perheellisenä ihmisenä ja on epärealistista oppia neulomaan jne ;)
Miks pitää poseerata tolleen oudosti.. :-o
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:33"]
Minäkin linkitän tänne kohta jonkun käsityöblogin ja rupean päivittelemään, että on niin kurjaa kun en itse jaksaisi tehdä käsitöitä perheellisenä ihmisenä ja on epärealistista oppia neulomaan jne ;)
[/quote]
Avasinkin jo viestissä 34 mitä tarkoitin.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:33"]Minäkin linkitän tänne kohta jonkun käsityöblogin ja rupean päivittelemään, että on niin kurjaa kun en itse jaksaisi tehdä käsitöitä perheellisenä ihmisenä ja on epärealistista oppia neulomaan jne ;)
[/quote]
ahhahahaha :D "onko realistista osata neuloa näin hyviä villasukkia? Pystyykö tavallinen suomalainen nainen tämmöiseen? Ja onko sen arvoista? "
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:15"] [quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:01"] [quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 10:57"]Tässä siis sama bloggaaja erilaisessa kuvassa kuin tuo vatsanpullistelukuva, ei nyt mielestäni miltään löllykältä näytä: http://files.fitfashion.fi/wp-content/uploads/sites/11/2015/01/IMG_9457.jpg [/quote] Mitä väliä? Jos hän ei ole tyytyväinen kroppaansa hänellä on oikeus sitä muokata. Kaikki ei tykkää samoista asioista. Mikä tämän ketjun idea on? [/quote] Halusin kysellä mielipiteitä siitä, kuinka palstalaiset näkevät nuo kehot. Mutta näköjään niin ei saa tehdä.:) ap [/quote] Miksi? Miksi pitää alkaa jauhamaan josyakin bloggaajasta keskustelupalstalla? Ihan sama onko keskustelu positiivista vai negatiivista. Kroppa on ihmisen HENKILÖKOHTAINEN asia. Miltä susta tuntuisi jos sun kuvia linkattaisi aveelle ja arvosteltaisiin? Taivas varjele kyllä se bloggaajakin on vain tavallinen ihminen. [/quote] Anteeksi nyt vaan, mutta blogi ja se kuvat ovat netissä julkisesti esillä. Siis jos tämä henkilö haluaa ne julkisesti jakaa niin hän varmaan itse ymmärtää, että blogi tai sen kuvat voivat päätyä keskusteluun. Emme muuten ole tässä keskustelussa puhuneet bloggajasta henkilönä, blogin nimeä ei ole mainittu, bloggaajan nimeä ei ole mainittu. Tämä keskustelu on koskenut sellaisia asioita, josta kaikki voivat esittää sen perusteella, että ne ovat netissä julkisesti esillä. Eli kerrotkos ystävällisesti, mikä on ongelma tässä keskustelunavauksessa.:) ap [/quote] Anteeksi nyt vaan, mutta voisitko sinä ystävällisesti kertoa mikä idea tällä ketjulla on? Sinä et selkeästi näytä uskovan, että tavallinen suomalainen nainen voisi olla hyvässä kunnossa ja syödä terveellisesti. Olen pahoillani sinun puolestasi. Toisekseen, vaikka kuvat ovat julkisesti netissä esillä se ei tarkoita että niitä voi arvostella miten tahtoo.
[/quote]
Mielestäni noita kuvia ei ole tässä ketjussa arvosteltu asiattomasti. Toisekseen tuolla bloggajalla on useita "ennen - jälkeen" -kuvia. Eli miksi laittaa niitä nettiin, jos niistä ei saa mitään sanoa?
Ja vielä kerran: oma avaukseni noista kuvista oli asiallinen eikä kuviin kohdistunut haukkumista.
Avasinkin jo viestissä 34, että epäilykseni tulevat blogin sisällöstä. On tietenkin mukavaa lukea, että joku on perustellusti eri mieltä. Kaikki kuitenkaan eivät näytä kykenevän itse perustelemaan asiaa, vaan keskittyvät minun surkutteluuni (mikä on turhaa).
ap
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:33"]
[/quote]
Avasinkin jo viestissä 34 mitä tarkoitin.
[/quote]
Luin kyllä sen viestin. Käsitöidenkin maailmassa pieni ihminen voi tuntea riittämättömyyttä, kun ei kaikkea osaa eikä pysty. Joskus tulee repsahduksia ja av houkuttaa villapaidan neulomista enemmän. Sitten on kiva taas palata oman rakkaan harrastuksen pariin, koska siitä saa virtaa :D
Sinä kritisoit bloggarin repsahduksia, mutta toisaalta et hyväksy sitäkään että ihminen on itseään kohtaan armoton. Ota tuosta nyt sitten selvää ;)
Ai, tämmöset keskustelut pääsee läpi. Ortorektikot keskustelee. Heti, kun sananvapaus palautui?
Voisit ap mennä iltasanomiin töihin. Ne rakastaa paskoja otsikoita siellä.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:18"]Minulla on samanlainen kroppa kuin tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa ja voin kertoa ap:lle, että syön reippaasti ruokaa. En ole millään kitukuurilla. Herkkujakin menee silloin tällöin.
[/quote]
Kuten myös. Lisäksi minulla on kolme lasta ja vaativa työ. Enkä edes asu salilla, vaan treenaan ekaksi aamulla tai lounastauolla, perhe ei siitä kärsi. Treenaus antaa minulle voimaa ja jaksamista arkeen, ei ota mitään pois. Ja treenata taas jaksaa paremmin kun ruokavalio on kunnossa; jos syö kovasti "her kukka" siitä vain väsyy.