Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bloggaja aikoo kesäkuntoon - tällä kropalla

Vierailija
11.01.2015 |

http://files.fitfashion.fi/wp-content/uploads/sites/11/2015/01/kuva_erotus.jpg

Aloittaisitko omalla kohdallasi itseruoskinnan, jos näyttäisit siltä kuin tuossa vasemmassa kuvassa?

Entä onko mielestäsi realistista näyttää koko ajan tuolta kuin tuossa oikeassa kuvassa?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:33"] Minäkin linkitän tänne kohta jonkun käsityöblogin ja rupean päivittelemään, että on niin kurjaa kun en itse jaksaisi tehdä käsitöitä perheellisenä ihmisenä ja on epärealistista oppia neulomaan jne ;) [/quote] Avasinkin jo viestissä 34 mitä tarkoitin. [/quote] Luin kyllä sen viestin. Käsitöidenkin maailmassa pieni ihminen voi tuntea riittämättömyyttä, kun ei kaikkea osaa eikä pysty. Joskus tulee repsahduksia ja av houkuttaa villapaidan neulomista enemmän. Sitten on kiva taas palata oman rakkaan harrastuksen pariin, koska siitä saa virtaa :D Sinä kritisoit bloggarin repsahduksia, mutta toisaalta et hyväksy sitäkään että ihminen on itseään kohtaan armoton. Ota tuosta nyt sitten selvää ;)

[/quote]

Ehkä keskustelua on turha jatkaa, jos et ymmärrä, mitä tarkoitan.

En muuten ole kritisoinut repsahduksia, olen vain todennut, että ne kuuluvat kokemuksena tähän valittuun elämäntapaan.

ap

Vierailija
62/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa ko. blogia ja arvostelkaa vasta sitten ap:n antamaa täysin väärää (tarkoituksellisesti?) mielikuvaa bloggarista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:33"] Minäkin linkitän tänne kohta jonkun käsityöblogin ja rupean päivittelemään, että on niin kurjaa kun en itse jaksaisi tehdä käsitöitä perheellisenä ihmisenä ja on epärealistista oppia neulomaan jne ;) [/quote] Avasinkin jo viestissä 34 mitä tarkoitin. [/quote] Luin kyllä sen viestin. Käsitöidenkin maailmassa pieni ihminen voi tuntea riittämättömyyttä, kun ei kaikkea osaa eikä pysty. Joskus tulee repsahduksia ja av houkuttaa villapaidan neulomista enemmän. Sitten on kiva taas palata oman rakkaan harrastuksen pariin, koska siitä saa virtaa :D Sinä kritisoit bloggarin repsahduksia, mutta toisaalta et hyväksy sitäkään että ihminen on itseään kohtaan armoton. Ota tuosta nyt sitten selvää ;)

[/quote]

Ehkä keskustelua on turha jatkaa, jos et ymmärrä, mitä tarkoitan.

En muuten ole kritisoinut repsahduksia, olen vain todennut, että ne kuuluvat kokemuksena tähän valittuun elämäntapaan.

ap
[/quote]

Niin kuuluvat. Ja se valittu elämäntapa ei ole sinun. Elämän voi tehdä itselleen mahdollisimman helpoksi ja tavoitteettomaksi, jos haluaa. Se että kaikki eivät halua helppoa, tavallista elämää, ei ole sinulta pois.

Vierailija
64/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 10:55"] No jospa hän ei halua näyttää "tavalliselta suomalaiselta naiselta". Annetaan kaikkien pitää omat tavoitteensa ilman kritisointia. [/quote] No itse kyllä kunnioitan hänen tavoitteitaan. Mutta kun olen seurannut blogia, aika vaikea on meidän tavallisten ihmisten viettää elämää, jossa ei koskaan herkutella. Se ruokavalio, mitä tuo oikeanpuoleinen kroppa vaatii, on aika tiukka. Itseäni siis mietityttää, onko se realistista kenelle vaan, ja toisekseen, onko se sen arvoista. ap [/quote] No eihän SUN sitä tarvitse tehdä, mutta jätä bloggari rauhaan, te ette ole siamilaisia kaksosia.

[/quote]

Emmekö? Asiasta puhuminen on siis kiellettyä?:)

ap
[/quote]

Ei ole, mutta lähestymistapasi on erikoinen. Mikä on tämä myyttinen "tavallinen suomalaisnainen" joka ei pysty tuohon? Ilmeisesti sinä? Ei tuo nyt niin kummia vaadi, itsekuria ja treeniä kyllä, mutta edes ruokavalion ei tarvitse olla täydellinen oikeanpuoleiseen kuvaan päästäkseen. Tuntuu, että pohdit nyt lähinnä omaa itsekurin puutettasi ja yrität tehdä siitä jotain yleistä periaatetta.

[/quote]

Vähän ohis, mutta suuri osa - kenties suurin osa - ihmisistä ei pysty pelkän itsekurin voimin muuttamaan elintapojaan, jos se elintapojen muutos tarkoittaa sitä, että täytyy kieltäytyä siitä, mistä nauttii. Kaikkihan eivät edes erityisemmin tykkää esim. makeista herkuista, mutta niiden jotka tykkäävät, on älyttömän vaikea niistä luopua - vaikka vaihtoehtona olisi diabeteksen pahimmat mahdolliset komplikaatiot. (Sokerihan vaikuttaa aivoihin kuten huume, ja joillain ihmisillä on geneettinen taipumus jäädä siihen helpommin koukkuun, aivan kuten on olemassa "tupakkageenikin".) Siksihän parhaimmat ja toimivimmat dieetit perustuvat siihen, että muokataan ruokavalio sellaiseksi, että se on terveellisempi mutta silti hyvä. Ei kieltäymystä ja askeesia, vaan jotain muuta herkullista tilalle.

Vierailija
65/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuo bloggari sitten on ja onko totta, että hän on usein nälkäkuurilla?

Vierailija
66/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:02"]

Lukekaa ko. blogia ja arvostelkaa vasta sitten ap:n antamaa täysin väärää (tarkoituksellisesti?) mielikuvaa bloggarista.

[/quote]

Millä tavoin mielikuvani on väärä? Ja en ole missään toki väittänytkään, että käsitykseni bloggaajasta ei olisi muu kuin ihan itse muodostettu käsitys.

Mikä on sitten "oikea" käsitys? Ja sekö ei ole subjektiivinen?

ap

Vierailija
67/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaajasta ja tämän elämäntavoista en tiedä mitään, mutta uskomatonta, miten monen mielestä tässä ketjussa tuo vasemmanpuoleinen kuva on jokin kauhea läskipömppis. Olen hoikka, painoindeksi normaalin alarajoilla, harrastan säännöllistä liikuntaa, mutta vatsalihakseni eivät ole erityisen treenatut, joten minun ei tarvitse syödä kuin vähän normaalia tuhdimpi ateria - tai sitten jotain väärää, joka tekee ilmaa - ja näytän ihan varmasti enemmän "läskipömppömahalta" kuin tuo nainen.

Oudoksi ovat tosiaan ulkonäköodotukset menneet, jos vasemmanpuoleinen kuva järkyttää "liikunnallisia" ihmisiä.

Vierailija
68/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä 68 kanssa. Mulla on samanlainen maha kuin tuossa kuvassa, olen mitoiltaan 170/61 eli normaalipainoinen ja liikun aika paljon (juoksua ja salia isoilla painoilla). En koe olevani mitenkään epänormaali. 

Vierailija
69/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:45"] [quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:33"] Minäkin linkitän tänne kohta jonkun käsityöblogin ja rupean päivittelemään, että on niin kurjaa kun en itse jaksaisi tehdä käsitöitä perheellisenä ihmisenä ja on epärealistista oppia neulomaan jne ;) [/quote] Avasinkin jo viestissä 34 mitä tarkoitin. [/quote] Luin kyllä sen viestin. Käsitöidenkin maailmassa pieni ihminen voi tuntea riittämättömyyttä, kun ei kaikkea osaa eikä pysty. Joskus tulee repsahduksia ja av houkuttaa villapaidan neulomista enemmän. Sitten on kiva taas palata oman rakkaan harrastuksen pariin, koska siitä saa virtaa :D Sinä kritisoit bloggarin repsahduksia, mutta toisaalta et hyväksy sitäkään että ihminen on itseään kohtaan armoton. Ota tuosta nyt sitten selvää ;) [/quote] Ehkä keskustelua on turha jatkaa, jos et ymmärrä, mitä tarkoitan. En muuten ole kritisoinut repsahduksia, olen vain todennut, että ne kuuluvat kokemuksena tähän valittuun elämäntapaan. ap [/quote] Niin kuuluvat. Ja se valittu elämäntapa ei ole sinun. Elämän voi tehdä itselleen mahdollisimman helpoksi ja tavoitteettomaksi, jos haluaa. Se että kaikki eivät halua helppoa, tavallista elämää, ei ole sinulta pois.

[/quote]

Ei tietenkään ole, mutta on hyvin outoa, etten voi keskustella täällä muiden elämänvalinnoista.

Tästä ketjusta muuten puuttuvat keskustelemasta ihmiset, jotka ovat valinneet samoin:

ruokavalio ja liikunta on keskeisessä osassa elämää ja ruokavalion ylläpito on välillä haasteellista.

Sen sijaan tähän ketjuun tuleva urputtamaan minulle ihmiset, joiden sanoma on, ettei muiden ihmisten valinnoista saa keskustella eikä niitä saa kritisoida.

ap

Vierailija
70/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:35"]

Bloggaajasta ja tämän elämäntavoista en tiedä mitään, mutta uskomatonta, miten monen mielestä tässä ketjussa tuo vasemmanpuoleinen kuva on jokin kauhea läskipömppis. Olen hoikka, painoindeksi normaalin alarajoilla, harrastan säännöllistä liikuntaa, mutta vatsalihakseni eivät ole erityisen treenatut, joten minun ei tarvitse syödä kuin vähän normaalia tuhdimpi ateria - tai sitten jotain väärää, joka tekee ilmaa - ja näytän ihan varmasti enemmän "läskipömppömahalta" kuin tuo nainen. Oudoksi ovat tosiaan ulkonäköodotukset menneet, jos vasemmanpuoleinen kuva järkyttää "liikunnallisia" ihmisiä.

[/quote]

Ensimmäinen kommentti, jossa ymmärretään minun viestini asiasta.

ap

Vierailija
71/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilma P :llä on mielestäni upea kroppa www.vlogia.com/user/vilma-p  

Vierailija
72/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:47"]

Vilma P :llä on mielestäni upea kroppa www.vlogia.com/user/vilma-p  

[/quote]

Niin on upea Nainen. Muutenkin hirveän symppis ja olen lukenut myös hänen blogiaan vilmap.com pidemmän aikaa . Puhuu liikunnasta terveellisessä mielessä ja hyvän maun rajoissa. Kuvat ovat blogissa aivan upeita

Vierailija
73/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 10:55"]

No jospa hän ei halua näyttää "tavalliselta suomalaiselta naiselta". Annetaan kaikkien pitää omat tavoitteensa ilman kritisointia.

[/quote]

No itse kyllä kunnioitan hänen tavoitteitaan. Mutta kun olen seurannut blogia, aika vaikea on meidän tavallisten ihmisten viettää elämää, jossa ei koskaan herkutella. Se ruokavalio, mitä tuo oikeanpuoleinen kroppa vaatii, on aika tiukka. Itseäni siis mietityttää, onko se realistista kenelle vaan, ja toisekseen, onko se sen arvoista.

ap

[/quote]

Se, että sinulle on vaikeaa olla herkuttelematta, ei tarkoita, että se olisi vaikeaa meille muille. Ei minulla tule ainakaan koskaan mitään tarvetta syödä sipsejä, karkkia tai muuta vastaavaa. Herkuttelen marjoilla, hedelmillä, pähkinöillä ja kivennäisvedellä, enkä kaipaa muita herkkuja.

163/50

Vierailija
74/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 13:04"]

No jospa hän ei halua näyttää "tavalliselta suomalaiselta naiselta". Annetaan kaikkien pitää omat tavoitteensa ilman kritisointia.

[/quote]

No itse kyllä kunnioitan hänen tavoitteitaan. Mutta kun olen seurannut blogia, aika vaikea on meidän tavallisten ihmisten viettää elämää, jossa ei koskaan herkutella. Se ruokavalio, mitä tuo oikeanpuoleinen kroppa vaatii, on aika tiukka. Itseäni siis mietityttää, onko se realistista kenelle vaan, ja toisekseen, onko se sen arvoista.

ap

[/quote]

Se, että sinulle on vaikeaa olla herkuttelematta, ei tarkoita, että se olisi vaikeaa meille muille. Ei minulla tule ainakaan koskaan mitään tarvetta syödä sipsejä, karkkia tai muuta vastaavaa. Herkuttelen marjoilla, hedelmillä, pähkinöillä ja kivennäisvedellä, enkä kaipaa muita herkkuja.

163/50

[/quote]

Eli meediona nyt tiedät jo ruokavalionikin, vaikka en ole siitä mitään kertonut tässä keskustelussa. Milloinkohan täällä av:lla loppuu nämä loputtomat "tietämiset" aloittajasta, eli päätelmät, joita tehdään aloituksista ihan vailla kokonaan tietoja tai parin lauseen perusteella.

ap

Vierailija
75/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö toi vois kuvata itteään kotona eikä tuolla salilla :(

Vierailija
76/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

163/50

[/quote]

Mutta eihän tässä ole puhuttu, millä ap herkuttelee. Kovin rasvatonta kroppaa jos mielii, niin on paras jättää herkuttelematta myös niillä pähkinöillä ja hedelmillä. T: 69-läskimaha, joka ei koskaan syö karkkia tai sipsejä. 

Vierailija
77/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 13:07"]

[/quote]

ap

[/quote]

163/50

[/quote]

Eli meediona nyt tiedät jo ruokavalionikin, vaikka en ole siitä mitään kertonut tässä keskustelussa. Milloinkohan täällä av:lla loppuu nämä loputtomat "tietämiset" aloittajasta, eli päätelmät, joita tehdään aloituksista ihan vailla kokonaan tietoja tai parin lauseen perusteella.

ap

[/quote]

Juurihan sanoit aiemmassa viestissäsi, että "meidän tavallisten ihmisten on vaikea viettää elämää, jossa ei koskaan herkutella" = sinä herkuttelet tai kaipaat herkkuja. Vai mitä tarkoitit tuolla, että on vaikea olla herkuttelematta?

Vierailija
78/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 13:07"]

[/quote]

ap

[/quote]

163/50

[/quote]

ap

[/quote]

Juurihan sanoit aiemmassa viestissäsi, että "meidän tavallisten ihmisten on vaikea viettää elämää, jossa ei koskaan herkutella" = sinä herkuttelet tai kaipaat herkkuja. Vai mitä tarkoitit tuolla, että on vaikea olla herkuttelematta?

[/quote]

No tuo kommentti ei tarkoittanut välttämättä minua, vaan bloggaajaa. Tosin tietenkin minunkin olisi vaikea toteuttaa herkutonta elämää, mutta sen tulkitseminen sellaiseksi, että istuisin sohvalla syömässä sipsiä on aika pitkälleviety tulkinta tuosta kommentista. Eli tuon bloggaajan ruokavalio on niin vähäkalorinen, että kuinka hän on raportoinut asiasta blogiinsa, on itselleni tullut se vaikutelma, että kun normaalielämässä on kuitenkin juhlia tai herkutteluhetkiäkin, ovat ne ristiriidassa noin tiukan ruokavalion kanssa, kun ei saisi syödä oikein mitään ylimääräistä.

Toisaalta - ei ongelman tarvitse olla edes herkut, riittää että vain syö sen x-määrän kaloreita enemmän, eikä sen x-määrän tarvitse olla edes kovin paljon enemmän eikä koostua herkuista.

ap

Vierailija
79/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:35"]

Bloggaajasta ja tämän elämäntavoista en tiedä mitään, mutta uskomatonta, miten monen mielestä tässä ketjussa tuo vasemmanpuoleinen kuva on jokin kauhea läskipömppis. Olen hoikka, painoindeksi normaalin alarajoilla, harrastan säännöllistä liikuntaa, mutta vatsalihakseni eivät ole erityisen treenatut, joten minun ei tarvitse syödä kuin vähän normaalia tuhdimpi ateria - tai sitten jotain väärää, joka tekee ilmaa - ja näytän ihan varmasti enemmän "läskipömppömahalta" kuin tuo nainen. Oudoksi ovat tosiaan ulkonäköodotukset menneet, jos vasemmanpuoleinen kuva järkyttää "liikunnallisia" ihmisiä.

[/quote]

Ensimmäinen kommentti, jossa ymmärretään minun viestini asiasta.

ap
[/quote]

Olisiko mahdollista, että ap viestisi on huonosti muotoiltu, jos vain yksi monestakymmenestä tajuaa sen haluamallasi tavalla?

Vierailija
80/85 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 13:09"]

eikö toi vois kuvata itteään kotona eikä tuolla salilla :(

[/quote]näinpä!!!!