Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metformiini, pco, ylipaino, mutta normaali kierto?

Vierailija
11.01.2015 |

Minulla on pco tyyppiset munasarjat, ylipainoa hieman, mutta kierto kohtuu normaali 28-30pv. Coolit + pregnyl ei ole auttanut raskautumaan, joten gynekologi määräsi lisäksi metformiinia ja keltarauhastabletteja. Veriarvot ilm. Viitearvojen sisällä, joten niiden puolesta ei olisi tuota metformiinia määrätty. Nyt lääkettä syöty vasta muutama päivä, olo ihan ok, ei pahoinvointia tai ripulia.

Onko metformiinista ollut apua raskautumiseen sellaisilla, joilla oma kierto oli jo ns. Normaali? Onko lääke vaikuttanut muuten, esim. Paino tippunut? Minulla on lisäksi päänsärkyä, joten mietin että voisikohan ne vähentyä jos verensokeri pysyy tasaisempana lääkkeen ansiosta?

Muita kokemuksia vastaavassa tilanteessa olevilla? Minulla ei siis yhtään raskautta, kyseessä ns. Selittämätön lapsettomuus.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se lapsettomuus sentään selittämätön ole jos on pco - tyyppiset munasarjat? Säännölliset kuukautiset ei vielä kerro sitä että ovuloitko. Ilmeisesti koska gyne olisi varmaan siitä huolestunut jos on todettu että et edes ovuloi.

Mä olen syönyt niin kauan Metforemia kuin vain muistan ja en tiedä olisiko minulla ilman sitä säännöllistä kiertoa. Raskaaksi olen kuitenkin tullut todella helposti (raskaus tärpännyt aina viimeistään kolmannesta kierrosta) ja minulla on viides raskaus meneillään :)

Kuinka paljon on vähän ylipainoa? 5 vai kymmenen kiloa? Minulla on kymmenen ylimääräistä kiloa.

Vierailija
2/6 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologin mukaan labratestien mukaan ei pcota, mutta munasarjat rakkulaiset, ylipainoa n. 10kg, lievää aknea kasvoissa ja aikoinaan selässä. Ovisplussan olen saanut melkein joka kierrosta. Munasoluja oviksen aikaan vain 1-2 ja nekin pieniä. Aina mukana isompi, mikä gynekologi mukaan kysta. Kuulemma eivät näe selkeästi mikä on kysta ja mikä munasolu. 

jos tulee selkeä ovislima, niin silloin ilm. Olen ovuloinut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pco ole juurikin sitä, että niitä munasoluja on paljon, itselläni kummassakin munasarjassa n. 15-20kpl ollut aina kun ultrattu ja on sanottu että on pco tyyppiset rakkulaiset munasarjat. Jos sulla onkin oviksen akaan vain 1-2 munasolua ja niistä joku kypsyykin niinei se ainakaan ole syy miksi ei raskaaksi tule, elinovuloit normaalsti.

Vierailija
4/6 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös PCO-tapaus, eti tyyppiä kuitenkin kuin aloittaja.
Noista ovistesteistä vain piti tulla sanomaan, että valitettavasti ovisplussa PCOsta kärsivällä ei välttämättä ole oikea plussa. Plussaa saattaa näyttää vaikka koko ovulaatiota ei edes tapahdu, ultraäänellä pitäisi selvittää asia.

Vierailija
5/6 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulee selkeä ovislima, niin silloin ilm. Olen ovuloinut?

Vierailija
6/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi