Alapään haavaumien parantaminen?
minulle tullut ilm, yhdynnän aikana häpyhuulten pari haavaumaa. Olen hoitanut niitä jo yli kuukauden bebanthenilla, mutta haavat ei parane. Sukupuolitaudista ei voi olla kyse. Millä olette saaneet parannettua tuollaiset haavaumat? Voiko olla joku syy, että minulla paranee noin huonosti? Aikoinaan oli vuosia sitten yksi haavauma ja sen paraneminen kesti vuosia. En ole synnyttänyt, mietin että minkähänlaiset repeämät siinä tulisi ja miten ne paranisi?
Kommentit (17)
Miksi ei voi olla sukupuolitauti? AINA voi olla vaikka olisi kyaeessä aviomies ja ouhjennut kondomi voi tartittaa jos srllaista edes käyttte. Olet aika naiivi.
Se ei kylläkään ole normaalia että haavasi paranevat noin hitaasti. Onko sinulla jokin perussairaus, kuten jokin immunologinen sairaus tai diabetes? Suosittelen lämpimästi kertomaan lääkärille tuosta.
Sinkkivoide(siis vauvoille tarkoitettu peppuvoide) on auttanu hyvin.
Limakalvohaavaumat paranevat yleensä parissa päivässä, koska limakalvo uusiutuu niin nopealla tahdilla. Jotain muuta siellä nyt on... Menehän lääkäriin.
Minun alapääni ei kestä talven hautovia vaatteita, koko ajan on jotain näppyä ja paukamaa. Minulla kuitenkin oireet esiintyvät karvoituksen alla, en uskalla sheivata, mutta tuntuu että karvatkin ärsyttävät. Tämän suhteen voin sanoa , että onneksi ei ole seksielämää, lisähankausta ei paikat kestäisi. Kotona yritän olla ilman alushousuja niin paljon kuin mahdollista.
Muista kalkin saanti.
Öisin väljät housut, eivät kiristävät päiväaikaankaan ole terveelliset, myöskin alushousujen pitäisi olla puuvillaiset.
Herpes tai hiiva.
Herpes voi puhjeta vuosien hiljaiselon jälkeen ensimmäiseen "kukintaansa"..tosin herpes on usein aika kivulias (ainakin ensimmäisellä leimahduksellaan)
Hiiva aiheuttaa mulla haavaumia, mutta ei nekään noin hitaasti parane, kun hiivalääkkellä hoitaa.
Mulla oli kerran parantumaton haavauma "siellä" ja se poistui vasta kun sain sisäisen hiivalääkkeen lääkäriltä. Silloin esim. diflucan oli vielä reseptilääke. Mutta joo, hiiva sitä haavaumaa piti auki.
Olet aika saatanan tyhmä ei se voi olla sukupuolitauti jos on käynyt testeissä ja ne on negatiiviset, älä ole noin naivi!!!!
Tarkista myös ruokavaliosi. Nuku ilman housuja. Kotosalla hame päälle ja oleskele ilman pöxyjä.
Vehnäjauho ja sokeri veks ruokavaliosta.
On sukupuolitauti, vaikka itsellesi uskottelet muuta. Häpeäisit löyhää käyttäytymistäsi.
Hiivalääkettä, Canesten voide esim. tai sisäisesti pilleri.
Linola hengittävä emusiovoide( paksu voide) on todella hyvä.
Jos olet lähellä 40 tai tarkistusta hormonitasot. Vagifem estrogeenitabletti auttaa limakalvojen kuntoon. Reseptivapaa.
Jos olet lähempänä 50 käy gynellä kysymässä saatko jo hormonikorvaushoitoa.
Lääkäri määrää tähän kortonisonivoidetta. Paranee täysin viikossa, helpottaa parissa päivässä. Itselläni on valkojäkälä, niin haavaumia tulee helposti.
Kokeile Bepanthenia