Lapsi 13v eu halua mennä uimareissulle luokan kanssa.
Kommentit (13)
Murrosikä, aristaa omaa kroppaa ja sen muutoksia. Mä en pakottaisi. Niitä uimareissuja on vuodessa noin 4....
En pakottanut. Itse olin innoissasi kyseisessä iässä koulun uimareissuilla. Ap
Pelkääkö uimista? Onko jääny traumoja uimista kohtaan? Juttele miksi näin? Näitä tunteja jos useampana päivänä ei tietenkään pysty olemaan kaikilta pois ja pahimmassa tapauksessa ope vetää siitä omat päätelmänsä.
Älä ihmeessä pakota. Minusta on kauheaa että murrosikäisiä pakotetaan uimahalliin koulussa! Epävarmuus itsestä, jostain pienestä piirteistä. Tai, voi olla myös esim viiltelyä. Toivottavasti ei.
Jos on tyttö, niin "menkat" vaan selitykseksi opettajalle. Mutta mitä pojat sanoo??
Vierailija kirjoitti:
En pakottanut. Itse olin innoissasi kyseisessä iässä koulun uimareissuilla. Ap
Lapset kehittyvät nykyään nopeasti, se on ihan tutkittu asia. Enää ei ole edes ihmeellistä jos murrosikä alkaa jo 10vuotiaana...
Ei pelkää uimista ja taito kyllä on. Epäilen että jotain ulkonäöstä johtuvaa saattaa olla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä ihmeessä pakota. Minusta on kauheaa että murrosikäisiä pakotetaan uimahalliin koulussa! Epävarmuus itsestä, jostain pienestä piirteistä. Tai, voi olla myös esim viiltelyä. Toivottavasti ei.
Jos on tyttö, niin "menkat" vaan selitykseksi opettajalle. Mutta mitä pojat sanoo??
Mä ainakin sanon aina suoraan ongelmat. Ongelma on nyt se että lasta hävettää. Jotkut opettajat ymmärtää hyvin, toiset eivät, heidän kanssaan saa ottaa sanallisesti yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan jätin menemättä. En muista tuliko tuosta jotain seurauksia.
M35
Minä arastelen vieläkin enkä mene minnekään uimareissuille tai saunaan muiden kanssa. Kouluiässä jätin kaikki nämä väliin eri tekosyillä. Vihaan kehoani.
N24
Koululiikunta jättää monelle elinikäiset traumat ja vastenmielisyyden monia lajeja kohtaa. Liikunnan pitäisi olla vapaaehtoista, eikä ketään saisi pakottaa riisuuntumaan alasti suihkun tai uimisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Minä arastelen vieläkin enkä mene minnekään uimareissuille tai saunaan muiden kanssa. Kouluiässä jätin kaikki nämä väliin eri tekosyillä. Vihaan kehoani.
N24
Vahingossa tykkäsin tästä ennen kuin olin lukenut viimeisen lauseen. Se oli surullinen.
Mitä sitten? Se on koulunkäyntiä, joten mennä pitää.
Up