Vastaatko jos sulle soitetaan vieraasta numerosta? Jos et, niin miksi et?
Tunnen tosi monta ihmistä, jotka ei koskaan vastaa jos soitetaan vieraasta numerosta tai jos numeroa ei näy.
Kyseessä voi olla toki lehtimyyjä tai joku huijausyritys, mutta voi olla myös joku tärkeä juttu!
Mulle soitettiin kerran vieraasta numerosta ja jos olisin kieltäytynyt vastaamasta, olisi jäänyt kuulematta, että lapselleni on sattunut tapaturma.
Miksi jotkut ihmiset on niin ehdottomia tässä vastaamisasiassa?
Kunhan ihmettelen.
Kommentit (59)
Oletko kuullut sellaisesta kuin ahdistus.
Miten hyödyn siitä, että vastaan? En mitenkään. Joten en vastaa.
En vastaa. Katson soiton jälkeen kenelle numero kuuluu. Jos on joku järkevä, eli ei puhelinmyyjä tai tuntematon, soitan takaisin.
Se on 95% varmuudella myyjä. En vastaa. Jos jollain on asiaa, voi lähettää tekstiviestin.
Minulla on kolme lasta, käyn töissä ja hoidan asioita. Tottakai vastaan, jos joku soittaa. Voi olla mitä vain tärkeää. Takaisin en soittele. Katson fonectasta soittajan. Noin kerran tai kahdesti kuussa tulee joku outo soitto
No ei mulle soitella mitään tärkeää. En ole kenenkään lähin omainen tms.
Poliisi on pari kertaa tavoitellut mua tuntemattomasta numerosta ja kun en vastannut, laittoi tekstiviestin. (Kyse oli minuun kohdistuneesta rikoksesta)
Mä luotan siihen että jos on tärkeää asiaa, eikä soittoon vastata, laitetaan tekstiviesti. Eihän ihmisillä aina ole tilaisuutta vastata.
Vastaan. Minulla on pari luottamustehtävää ja pari vapaaehtoishommaa. Myös viranomainen tai terveydenhoito voi soittaa, jos esimerkiksi läheinen on joutunut onnettomuuteen. Puhelinmarkkinoinnin olen onnistunut estämään täysin, mutta pari kuukautta siihen meni, että sain ne täysin torpatuksi.
Nykyään ei tarvitse vastata, kun on työpaikka ja firman tarpeelliset numerot ovat tallennettuna.
Jotkut terveydenhuollon tms puhelut on sellaisia, että niitä tietää odotella.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan. Minulla on pari luottamustehtävää ja pari vapaaehtoishommaa. Myös viranomainen tai terveydenhoito voi soittaa, jos esimerkiksi läheinen on joutunut onnettomuuteen. Puhelinmarkkinoinnin olen onnistunut estämään täysin, mutta pari kuukautta siihen meni, että sain ne täysin torpatuksi.
Vaikka mulla ei ole vapaaehtoishommia, tunnistan minkä alkuisilla numeroilla viranomainen tai terveydenhoito soittaa kaupungissani
Miten elämä on tällaiseksi mennyt ettei puhelimeen vastata? Lankapuhelinaikaan puhelin soi pari kertaa päivässä. Koskaan ei tiennyt kuka soittaa. Aina vastattiin ja harmitti jos ei ehtinyt vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten hyödyn siitä, että vastaan? En mitenkään. Joten en vastaa.
Ilmeisesti sinulla ei ole lapsia etkä käy koskaan lääkärissä? Itse olen hyötynyt yli puolet kerroista, kun olen vastannut vieraaseen numeroon, tai jopa salattuun. Toisaalta, voit olla onnellinen ettei ole niitä lääkäreiden soittamisia.
Puhelinmyynnin saisivat lopettaa kyllä kokonaan, siitä ei hyödy yleensä kukaan muu kuin huijaava myyjä.
En vastaa. Jos on tärkeää, soittaa uudestaan tai tajuaa edes lähettää viestin, jos ei vastaajaan uskalla puhua.
Jos mulla ei ole asiaa kenellekään niin ei kenelläkään pitäisi olla mullekaan. Kela, verotoimisto, terveyskeskus, poliisi jne on paikkoja joista soitettaessa näkyy numero. En näe mitään syytä vastata puheluun joka 100% varmuudella on liittymä/lehtimyyjä, huijari tai joku muu pöpipää.
En vastaa, ei ole mitään syytä vastata kun en odota puheluita enkä ole kenenkään lähiomainen. Jos on tärkeää asiaa, laittaa viestin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla ei ole asiaa kenellekään niin ei kenelläkään pitäisi olla mullekaan. Kela, verotoimisto, terveyskeskus, poliisi jne on paikkoja joista soitettaessa näkyy numero. En näe mitään syytä vastata puheluun joka 100% varmuudella on liittymä/lehtimyyjä, huijari tai joku muu pöpipää.
Sori, luin väärin. Luulin, että kyse on numerottomista puheluista. No, en kuitenkaan vastaa ellei mulla ole joku terveys/kela/tms asia kesken. Jos joku hirveästi haluaa muhun yhteyden niin pistäköön viestiä.
Vastaan: "Bääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää"
Vierailija kirjoitti:
Miten elämä on tällaiseksi mennyt ettei puhelimeen vastata? Lankapuhelinaikaan puhelin soi pari kertaa päivässä. Koskaan ei tiennyt kuka soittaa. Aina vastattiin ja harmitti jos ei ehtinyt vastaamaan.
Siinä vaiheessa, kun puhelinmyyjät on pahimmillaan alkaneet soittamaan 4-5 kertaa päivässä. Mitkään estot ei auta. Onneksi tunnista jo alkuosasta ja tiedän iskeä punaista luuria. Lääkärit ym. soittaa yleensä täysin salaisesta numerosta. Kerran on soitettu lapsen koululta, mutta soittaja selvisi Googlella, joten soitin takaisin. Puhelin kaupustelu pitäisi kieltää, koska alkaa tuntua jo häiriköinniltä.
Ulkomailta tulevilta en, tarkistan jälkeen netistä ja ovat jotain myyjiä tai huijareita.
Myös tuntemattomiin numeroihin vastaan aina sanomalla "kuka soittaa"
Vastaan. Lopetan välittömästi, jos on joku myyjä sanomalla ei kiinnosta, hei.