Millainen (pari)suhde tämä mielestäsi on?
Kumppani käy töissä, minä siivoan ja hoidan lapset. Kumppani tulee töistä, emme juurikaan puhu muutakuin pakolliset. Hän selaa puhelinta päivät pitkät. Joskus kerran kuukaudessa siivoaa. Yleensä laittaa ruokaa kyllä. Asiat joista puhun tuntuu menevän kuuroille korville. Välillä toivon että hän löytäisi uuden.
Kommentit (8)
Teillä ei ole yhteistä elämää. Miehen elämä on työ, sinun elämä koti. Onko aikomuksesi mennä töihin. Sitten molemmilla olisi työ ja kotielämä.
Miksi ette puhu, harrasta perheenä. Miksi mies ei ole lasten kanssa? Mitä elämää on puhelimen selaaminen?
Ihanalta kuulostaa uusi suhteesi.
Meillä ei ole ollut läheisyyttä kesän jälkeen. Kumppani haukkui lapsen syntymän jälkeen minut ämmäksi. Minä kyselen joskus miten töissä sujui, mutta eipä hän taida kysellä minulta juuri mitään kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Olitko siihen syynsä että haukkui?
Pissaa päässä? Mul**u? Itsekäs ja keskenkasvuinen tuore isä?
Yksipuolinen ja katkeran kuuloinen kuvaus suhteestanne. Teidän parisuhteestanne en tämän perusteella osaa sanoa kuin sen, että kuulostaa siltä, että olet tilanteeseen tyytymätön.
Nyt otatte kumpikin nokoset (vaikka sitten vuorotellen, koska jonkun pitää vahtia lapsia), kupin kahvia ja keskustelette sitten ihan rauhassa siitä, miltä kummastakin tuntuu, mikä on hyvää ja mihin toivoisitte muutosta ja millä tavoin. Yksi asia on varmaa ja se on, ettei mikään ainakaan av-palstalle kirjoittamalla muutu.
Olet oikeassa. Kaipasin vain jonkun mielipidettä tähän hiljaisuuteen.
Surkealta kuulostaa. Teillä ei taida olla enää keskinäistä kommunikointia muista kuin pakollisista asioista. Ette ole kiinnostuneita enää toistenne asioista. Onko läheisyyskin kadonnut. Molemmilla on varmaan huono olo tuollaisessa liitossa. Olen ollut itse ihan yhtä huonossa suhteessa. En saanut riuhtaistua itseäni irti siitä, mutta kohtalo puuttui peliin.
Nyt tiedän, kuinka ihanaa elämä voikaan olla, kun saa elää oikeasti hyvässä ja toimivassa parisuhteessa. Siinä ollaan aidosti läsnä, kuunnellaan toista, tehdään yhdessä kivoja asioita, nautitaan läheisyydestä ja olo tuntuu onnelliselta, kun tietää, että rakkaus on molemminpuolista.