Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä pidätte Van Gogh n "perunansyöjistä"?

Vierailija
31.10.2021 |

ilman hinta näkökulmaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi

Vierailija
2/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ankea on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varsinaisesti ole "kaunis", mutta jotenkin hyvin elävä. Ainakin painaisin maalarin nimen mieleeni, jos tuon kaltainen työ tulisi vastaan jossain nuorten taiteilijoiden näyttelyssä. Kiinnostava työ.

Perunansyöjäthän on van Goghin alkupään teoksia. Hän ei ollut vielä löytänyt tyyliään enkä minä tuosta kuvasta van Goghia tunnistaisi tekijäksi.

Vierailija
4/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän enemmän hänen toisenlaisista töistään. 

Vierailija
5/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan van gogh keksi tavallaan uuden genren, ja uudisti taidetta kansan kuvauksellaan. arvostan kaikkia van goghin töitä.

Vierailija
6/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Van Gogh -perunat on ihan hyviä.

Vierailija
7/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahalua kohillaan niillä.

Vierailija
8/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havainnollinen, osa kun teoksista on aika karkeita, melkein lapsen tekemiä.

Vierailija
9/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Van Goghilla oli usein lääkkeet ottamatta, sen näkee varsinkin loppupään töistä ja mies taisi jossain välissä käydä hoidossakin.

Vierailija
10/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle: "Miksi kenenkään ei pitäisi syödä perunaa?"

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/02/miksi-kenenkaan-ei-pitaisi-syo…

Vierailija
11/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle: "Miksi kenenkään ei pitäisi syödä perunaa?"

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/02/miksi-kenenkaan-ei-pitaisi-syo…

Miten eroavat merkitykseltään kysymykset

"Miksi kenenkään ei pitäisi syödä perunaa?"

ja

"Miksi kenenkään pitäisi syödä perunaa?"

Vierailija
12/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Van Goghilla oli usein lääkkeet ottamatta, sen näkee varsinkin loppupään töistä ja mies taisi jossain välissä käydä hoidossakin.

Kävin Van Gogh museossa. Hänen tuotteliain kautensa oli viimeiset kaksi kuukautta, jolloin hän maalasi 70 taulua. Silloin hän asui mielisairaalassa. Viimeisenä päivänä hän lähti niitylle maalaamaan ja ampui itsensä.

Hänen diagnoosiaan ei tiedetä varmasti. Koki kuitenkin maalaamisen auttavan.

Vierailija
13/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunansyöjät- näyttely jäi näkemättä. Harmi. Kuvasta katsottuna kuvastaa kurjuutta.

Minua hämmästytti Van Goghin päämäärätietoisuus, halu kehittää maalaustaitoa. Hän esim. vain piirsi yhden vuoden, jotta kehittyisi siinä mahdollisimman hyväksi. Tosi looginen maalari. Minulla oli hänestä enemmän expressiivisempi kuva.

Vierailija
14/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taulussa on raakutta ja näkemystä, tosin se on tasoltaan kaukana maalaajaneron parhaista töistä.

Vierailija
15/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän Katariina Suuri antoi alamaisilleen mahtikäskyn syödä perunaa, naapurissa Kustaa III:n ei auttanut kuin tehdä samoin sillä tarinan mukaan suomalaiset talonpojat olivat jo tulossa veneillä meren yli.

Vierailija
16/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä synkimmästä ja ankeimmasta päästähän se Vincentin maalauksista on.

Vierailija
17/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: miksi kysyt? 

Vierailija
18/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunansyöjät- näyttely jäi näkemättä. Harmi. Kuvasta katsottuna kuvastaa kurjuutta.

Minua hämmästytti Van Goghin päämäärätietoisuus, halu kehittää maalaustaitoa. Hän esim. vain piirsi yhden vuoden, jotta kehittyisi siinä mahdollisimman hyväksi. Tosi looginen maalari. Minulla oli hänestä enemmän expressiivisempi kuva.

Läheltä tarkasteltuna siveltimen viivat olivat tarkkaan harkittuja ja siveltimen painallukset (jälki) mietittyjä. Miten valo kulkee siveltimen vedossa.

Vierailija
19/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheltä tarkasteltuna siveltimen viivat olivat tarkkaan harkittuja ja siveltimen painallukset (jälki) mietittyjä. Miten valo kulkee siveltimen vedossa.

Myös Auringonkukka-teos vaikutti hyvin mietityltä. Jokainen kukka on omanlaisensa. Hän on ikäänkuin miettinyt jokaiselle kukalle oman persoonallisuuden. Siksi teos on niin hieno. Tietysti värit ovat hienot. Tosi kapea sävymaailma ainakin siinä keltataustaisessa työstä.

Vierailija
20/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän myös mietti sommittelua älyttömän tarkkaan. Käytti apuna eräänlaista mittaa, jossa on kultainen leikkaus. Melkein jokaisessa taulussa. Työt eivät siis syntyneet kovin expressiivisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä